Sekarang mereka berada di ruang tamu sambil menikmati minum petang.Aina asyik mencuri pandang dekat Aidan.Aidan pula,menutup mata jer.Puan Sri Natalia?mengeluh sana sini.
Tan Sri Imran menahan liur je lah.Tak sangka pula,anak kawan baik dia boleh jadi gemuk macam ni.100Kg.Mampus...
Dia cuba mengukir senyuman."Aina dah kerja?"Aina berhenti memandang Aidan dan beralih ke 'bakal bapa mertua'.Aina senyum."Aina baru habis Master bulan lepas.Lepas ni,nak apply PHD pula.Hmm...kalau boleh lepas kahwin lah."balas Aina sambil mengelip-ngelip mata terhadap Aidan.
Aidan menyumpah-nyumpah dalam hati.'Perempuan macam ni nak jadi isteri aku?Baik jadi isteri gajah!dahlah tak sedar diri...boleh dia pakai dress separa lutut macam ni.Sendat!Merah menyala pulak tuh.'
Puan Sri Natalia memandang tajam suaminya.Tan Sri Imran menggigil ketakutan.Kemarahan seorang isteri.Bukan boleh dibuat benda main2...
Aina kepelikan."Kenapa Abang Aidan senyap je dari tadi?"tanyanya polos.Meresap bulu roma Aidan mendengarnya.'Abang?'Tan Sri Imran cepat2 menjawab"Dia penat.Ba...baru balik kerjakan."Aina panik."Lah...Aina salah waktu melawatlah ni.Hmmm....mesti Abang Aidan penatkan?"Aidan terpaksa mengukir senyuman lalu membalas "Pe...penat."
Puan Sri Natalia memandang jam.6:30p.m.Dia menoleh ke arah Aina"Hmm..kamu baliklah dulu.Dah lewat ni.Anak dara tak baik duk rumah orang jantan malam2.Bagi Pak Mail hantarkan."katanya dengan penuh kepura-puraan.Aidan menunjukkan thumbs-up ke mamanya.Aina mengeluh."Hmm...okey."
Terus dia bangun dari sofa.Pergg....melendut,penyet habis.'Gemuk giler...'detik Aidan."Abang Aidan hantar Aina ke pintu ye?"kata Aina lembut dengan bibirnya yang dioles dengan gincu merah itu."Bo..boleh."Aidan memandang muka Aina.'Disgusting.Tebal sangat make-up ni.Letak tepung ke apa?'gertaknya.Aina terperasan sorang."Hehe..tahu Aina cantik.Tak payah tenung macam tuh sekali.Malu Aina dibuatnya."ketawanya gedik.
Buekk...rasa nak muntah.
-----------------------------------------
Selepas seisi keluarga Lebai Malang ni melambai ke anak gajah tadi,terus Aidan mencapai tangan tua papanya"You better explain,pa."
Tan Sri Imran mengeluh."Jom duduk dulu."
-----------------------------------------
"Keluarga Samad ada masalah dengan syarikat mereka.Ditakdirkan,suatu hari Samad terjumpa kontrak tuh dalam stor.So,memandangkan itu je jalan penyelesaiannya...hah..tahu-tahu jelah." Aidan terasa seperti nak hempuk kepala ke meja."Haih...kita ni scapegoat ke?"rengusnya.
"Bang,tak leh tolak ke kontrak tuh?"tanya Puan Sri Natalia."Hish awak ni,kontrak tu sah di sisi undang2 tau.Awak nak abang masuk lokap ke?"Puan Sri Natalia mencebik."Tulah abang,Nat dah kata dah, keluarga Samad tu nak harta kita je..."Tan Sri Imran menegur "Nat...jangan menuduh melulu.Dah itu jer jalan yang diorang nampak."
"Jap..jap.Asal diorang tak der jalan lainnya?Buatlah loan ker apa.."jerit Aidan seoktaf.Tan Sri Imran mengeluh lagi."Mehlah papa cerita dari awal.Kontrak tuh dah ada senarai berapa2 mas kahwin dan hantarannya.Duit tu pulak cukup untuk bayar ganti rugi syarikat Samad.Tarikh kena bayar pun dalam bulan ni juga.Kalau nak buat loan...hmm...Samad tak nak ambil risiko.Suruh dia pinjam duit dengan papa,pun dia tak nak.Lagipun,dia kata..kalau kamu kahwin berdua,bolehlah dia dan papa rapat macam dulu."
Puan Sri Natalia menghentak kakinya"Bang...dia tuh gemuk.Dahlah tak cantik.Macam badak sumbu tahu tak!?Mana Nat nak letak muka nih?"marahnya sambil menunjukkan jari ke arah mukanya.Tan Sri Imran mengeluh(untuk kali ke berapa tahu)"Tak sangka pulak dia akan jadi gemuk macam tuh.Rasanya dulu Aina tu comel lotte.Hmm....nak buat macam mana?"Tan Sri Imran memandang kasih ke arah anaknya."Kamu tolong papa ya?"
Aidan merengus marah.(Tak boleh nak tahan dah)Selalunya,Aidan ni seorang yang lembut terhadap ibu bapanya.Tapi,kalau dah macam ni,memang hot-think lah.Kalau kamu?
"NO WAY IN HELL I'M MARRIYING THAT BITCH!!!Suruh jer sesapa kahwin dengan badak sumbu tuh.Bangsat tu pun boleh!"dengusnya sebelum melangkah ke atas dan menghempas pintu.
YOU ARE READING
Kurus VS gemuk
RomanceAina & Aidan .Childhood friends lah katakan... tapi Aidan benci Aina sebab dia gemuk.Berat giler,100 Kg kut. Aina pula suka Aidan sebab dia handsome dan berkepuk duit dalam poket. Masalah:Arranged Marriage A...