AIDAN POV
Langkah saja mereka ke dalam kondo,Aidan perasan yang Aina kagum melihat interior rumah itu.Aidan tersenyum.Lantas,dia tersedar dan cepat2 menggeleng.
"Hoi,aku nak cepat ni."Aina menoleh.Sambil menunjuk jari,dia berkata "Bilik hujung tu bilik kau."Aina lambat2 angguk.
Sedang2 Aidan memakai kasut,Aina menegur"Hmm...Aidan..."Aidan merengus."Apa?"
"Saya nak keluar,beli..barang dapur."jawab Aina.Aidan terdiam.
Sambil mengikat tali kasut,dia menjawab "Dalam rumah ni,kau nak pergi mana,kau pergilah.Aku tak kesah.Asal kau tak buat masalah sudah.Pasal duit,aku bank in kau setiap bulan.Jangan mandai2 pergi mintak dekat papa."Aina diam,tidak memberi respon.
"Dah,kau jaga rumah ni baik2.Jangan sentuh barang aku."
Poof!Dia lesap.
.......
"Yosh!!Mamat tu dah pergi.Bolehlah aku bersenang-lenang."jerit Aina kesukaan.Dia mendail telefonnya.
"Hello,jom lepak.Aku bosanlah."
"Hah..kat Mid Valley pukul 3 petang.Hmm..okay bai."
Aina meletakkan kembali telefonnya di dalam poket sambil bersiul keriangan.Mula2,memang sunyi.Rasa tak berguna pula dia tunggu lelaki tu dari kecik sampai sekarang.Tapi,hmm...dah lali dah.Lelaki sengal tu tak de lagi bagus.Aman sikit dunia.
Tanpa sengaja,Aina terlanggar sebuah buku di atas meja.Bukk!Buku tu terjatuh lalu sekeping gambar terkeluar.Dah,nama pun gemuk.
"Gambar?"Aina mengutipnya.Terkejut dirinya."Aikk???Asal pula Aidan ada dua ni?"
......................................................
Aina menunggu di Manhattan sambil menilik telefonnya.Chatting sana,online sini.Remaja sekarang...
"Hoi,boleh kau tak perasan kat aku yang cantik,cun melecun ni?"tegur Sarah,kawan sekelasnya di sekolah menengah.Aina memandang sekilas ke Sarah lalu mengalih pandangannya ke telefonnya kembali."Heh,dari tengok kau,lebih baik aku tengok Brad Pitt ni.Handsome."
Sarah mencebik."Eleh,kau yang ajak aku ke sini.Tak hargai pula."cemuhnya.Aina hanya membatukan diri.
Aina mencuri pandang ke kawannya.Sama je badannya.Hmm..maybe Sarah kurus sikit.
Aina meletakkan telefonnya di atas meja."Hah,kau nak makan apa?"tanya Aina.Sarah sengih."Kau nak belanja ke?"Aina memikirkan dia ada banyak duit sempena perkahwinannya tempoh hari tapi...
"Tak der duit.Aku tak kerja."Rahsia weh... kahwin dengan orang kaya.Absolute rule suami tercinta,Tengku Aidan Hilmi.
"Aah lah,kau baru habis Master kan.Untung lah aku ada kawan bijak macam kau ni.Eh, kau buat apa lepas master ni?Dah lama kau habis kan?"tanyanya sambil membelek menu.
"Aku duduk rumah,goyang kaki."jawab Aina ringkas sambil membuat perkara yang sama.Sarah mencebik.Tidak seperti Aina yang melanjutkan pelajarannya,Sarah hanyalah seorang lepasan SPM.Jadi,selepas SPM,dia terus bekerja sebagai pekerja kilang.
"Ingatkan kau kahwin ke apa?"Terus Aina tersedak."Eh,kau ni okey ke tak?"tegur Sarah."Aku okey.Hah,panggilah waiter."Sarah hanya memandang.
...............................................
"Kau nak apa lagi ni?Aku penatlah."rungut Sarah.Ini merupakan butik yang ke-21 dah diorang masuk.Aina ni kan rambang mata,mana boleh tengok baju2 ni.Kaki shopping.
"Ishh...sabarlah.Sikit je lagi."Sarah mengeluh.Banyak tengok je belinya tak pun.Buktinya,di tangan Aina tiada sebuah beg pun.Hampeh...
"Kau tengoklah sampai habis.Aku nak pergi toilet jap."Dushh..Sarah memecut laju.Aina tak kisah pun.Tengah ada banyak promosi ni,dan-dan lagi tengah banyak duit sekarang ni.Peluang keemasan ni.
Sedang2 Aina membelek baju,dia terperasan akan kelibat seseorang yang dia amat kenali.
Aidan!dengan seorang perempuan.
Walaupun mulut kata benci,tipulah seorang isteri dan peminat'kipas susah mati' macam dia tak jeles kan...
Aidan perasan akan kehadirannya,lalu sengih.Dia terus mencium perempuan disisinya.Aina tak tahan.Terus dia beredar dari situ ditemani dengan lirikan air mata.
Jauh dia membawa diri,dia mendengar namanya dipanggil.Aina berpaling.
"Penat aku jerit nama kau dan kejar kau.Ingat aku ni kurus ke?Eh!!Asal kau nangis ni???"
Aina mengesat air matanya dengan lengan bajunya."Jom balik.Aku tak dek mood dah."
"Balik?Kau tak beli apa2 lagi?"Eh eh,sengal pulak kawan aku ni..Tengoklah,aku nangis kut.
Terus Aina meninggalkan kawannya,terkapai-kapai disitu.
YOU ARE READING
Kurus VS gemuk
RomanceAina & Aidan .Childhood friends lah katakan... tapi Aidan benci Aina sebab dia gemuk.Berat giler,100 Kg kut. Aina pula suka Aidan sebab dia handsome dan berkepuk duit dalam poket. Masalah:Arranged Marriage A...