"Sampai hati awak buat saya macam ni,Aidan...Teruk sangat ke Saya ni depan mata awak?"
Tangannya lantas mencapai pisau lalu Zapp!!
"Tidakk!!"
Peluh keringat membasahi badan Aidan.Jantung berdetak laju.Nafasnya tidak sekata.
"Huh...huh..air.Aku perlukan air."
Terus Aidan bangun dari katil dan bergerak ke dapur.
.............…...............
AINA P.O.V
Aku menjeling ke sebelah.Aidan sibuk menaip sesuatu Kat laptop tuh.Nampak banyak blueprint Kat lantai.
Aku lantas meletakkan mug 2 hinggit
aku atas meja."Awak, kenapa buat kerja Kat sini?Pergilah pejabat."Aidan memandangku kemudian kembali fokus kepada laptopnya."Asal?Kau suka sangatlah aku Ada Kat sini?"
Aku terdiam.Pandai2 je cakap.Tak pon ehh."Mana ada.Saja je tanya."Aku mencapai nescafe tarikku.
Aidan tersenyum."Awak senyum?"
Aidan cepat2 menghilangkan senyumannya."Hrmm..anyway,nenek mana?"
Aku mengangkat bahu tanda tidak tahu.Aidan menjawab"Asal kau x tahunya?!!Nenek tuh dah tua,bukan boleh berjalan banyak.Kalau Ada apa2 berlaku,macam Mana?"
Hek eleh,salah aku pulak.Nenek tuh yang nak keluar tadi.Ehh,lagipon nenek tuh muda lagi tau.Baru 60.Tambah lagi,bukannya nenek aku,nenek dia.
"Awak,manalah Saya tahu.Nenek yang keluar mengejut tadi.Dia Tak beritahu pulak dia pergi mana.Lagipon tuh nenek Awak,bukan nenek Saya."
"Bukan nenek kau?Boleh kau cakap macam tuh?Ehh,dia yang banyak layan kau dulu tau.Sayang dia Kat kau lagi lebih dari aku,cucu dia nih.Boleh kau cakap macam tuh?Tak bersyukur langsung.Dahlah,aku nak pergi cari nenek.Macam mana nenek boleh sayang kau tahu...."
Aku mencebik.Orang tua tuh,sayang aku?Lambat lagilah.
Aku memerhatikan Aidan.Kalau aku beritahu dia perkara yang sebenar,dia nak percaya x?
Haha,memang taklah.Tadi pon dia dah marah aku.Yalah,semua orang ingatkan nenek sayang aku.Tapi hakikatnya,aku sorang je tahu.
Hmm,kan bagus kalau Aidan nih percayakan aku sikit...tapi mustahil kan.
...............................
"Wehh,bilanya kita nak start plan?"
"Kau boleh sabar tak,no rush ok?Semuanya dalam genggaman aku.Kau buat je apa yang aku suruh."
Wanita itu mendengus."Aku tak boleh tahan tengok muka perempuan jalang tuh.Meluat aku.Rasa nak muntah."
"Heh,aku pon sama.Jangan risau,plan nih akan berjaya.Diorang berdua takkan bahagia sampai bila2."
Mereka berdua tersenyum membayangkan Masa hadapan yang akan tiba.
YOU ARE READING
Kurus VS gemuk
RomanceAina & Aidan .Childhood friends lah katakan... tapi Aidan benci Aina sebab dia gemuk.Berat giler,100 Kg kut. Aina pula suka Aidan sebab dia handsome dan berkepuk duit dalam poket. Masalah:Arranged Marriage A...