Bab 17

468 25 2
                                    

Esoknya,

Aidan P.O.V

Asal aku tengok badak sumbu ni,dari tadi sengih2 macam kerang busuk???

Aina sengih memanjang.Pn Khatijah dekat dapur,tengah buat air.Aku dekatkan muka,bukannya apa2 heh,simpan balik fikiran kotor korang.

"Kau kenapa,sengih macam orang giler?!"Aina jeling kat aku,macam x puas hati.Pastu,sengih balik."Adalah.."

Haih,ini kes parah ni.Aku pun seram macam ni.Apa?Penyakit obesiti pun boleh bawa kepada mereng ker??

Pn Khatijah datang dari dapur,dengan membawa sedulang teh O.Aina terus bangun pastu mendekati Pn Khatijah."Ehh,tak pe.NENEK duduklah.Biar Aina buat.NENEK kan dah tua.Tak larat dah buat kerja berat2 nih."Kenapa aku rasa macam dia tekankan perkataan NENEK tu.Macam nak cari gaduh jer.

Pn Khatijah meletakkan dulang tu atas meja makan."Takpe,nenek larat lagi.Kamu kan pengantin baru,kenalah enjoy dulu.Lagipun,pandai ke kamu buat kerja?Bukan kamu anak emas ke??"Haih,nenek ni pulak..dah masuk sarkastik nih..

Aina senyum.Paling fake sampai sesapa pun boleh cam."Ehh,kenapa x pandainya..PANDAI.Lagipun nenek tahu kan Aina ni macam mana,anak platinum.Bukannya anak emas.."Aku tersedak.Anak platinum??Pandai betul dia loyar buruk.

"Eh,abang okay x?Nak air?"tanya Aina.Aku geleng."Tak pa,abang okay."Aina senyum bangga dekat Pn Khatijah.Pn Khatijah merengus.

WAIT!Betul ke apa aku dengar?Nenek merengus bila aku bahasakan diri aku abang?Aku terbeliak tengok nenek.Nenek batuk,cover.

"Apapun,Aina buat apa sehari-hari ni?Takkan duduk rumah jer?"Aina berhenti makan."Oh,selalunya Aina duduk gym,bersenam."Aku tersedak lagi.Betul ke?!

Aina hulurkan aku air."Abang okey x?Ni kali kedua dah...."Aku angguk.Aina sambung balik bercakap."Tapi,Aina duduk library kut,hari ni...."Aku jeling Aina.Library?Buat apa?

"Aina nak buat apa dekat library?"tanya Pn Khatijah.Aina jawab"Buat apa?Main bowling kut."Aku tergelak.No offense.Tapi,tanya lagi.Duduk library buat apa lagi?Studylah.

Pn Khatijah menahan geram."Aina,nenek tanya elok2 kan..."Aina sengih."Hehe sorry."

Aku tak betah duduk sini lama2.AKu terus bangun."Abang nak pergi dah?"tanyanya.Aku pandang muka Aina.Kenapa aku rasa berat je nak tinggalkan Aina dekat rumah hari ni...

                                                       ......................................

Sedang asyik aku menyemak fail yang bertimbun ni,tiba2 interkom berbunyi.AKu merengus.Pantang betul orang kacau time kerja aku ni.

"Aidan,masuk bilik papa sekarang."Mende apa pulak nih?

                                                    .............................................

"Assalamualaikum."Aku membolos masuk ke dalam bilik Tan Sri Imran.Ada seorang perempuan.

"Hah,Aidan.Kenalkan,ni Amira Natasha PA baru kamu,menggantikan Sara yang sedang cuti bersalin."Aku pandang Amira.Dia menghulurkan tangan.Aku dengan sopan menjawab."Hmm..bukan muhrim."Amira cepat2 turunkan tangan.Tersipu-sipu malu.

Boleh ke bekerja nih?"Pa,Aidan tak tahu pun."Tan Sri Imran sengih."Saja,nak buat suprise."AKu mengeluh."Maaf,menyusahkan awak je."Amira senyum."EH,takpa."jawabnya manis.Aku pandang dia lagi.Bertudung,sopan.Macam okay.Kegedikan pun tak nampak.

"Hmm,marilah saya tunjukkan office."kataku.Amira mengangguk.Dia mula berjalan,mengikutiku dari belakang.Tanpa aku sedari,dia senyum penuh makna.Makna yang suatu hari nanti akan memakan diri aku.

                                                          .....................................

PANG!

Aina tanpa sengaja telah menjatuhkan pinggan."Kenapa aku rasa tak sedap hati?"

Kurus VS gemukWhere stories live. Discover now