Aidan P.O.V
Ahh,sedapnya mandi..Aku baru je keluar dari tandas,tiba2 terserempak dengan badak sumbu tuh.Menangis.Aku apa lagi,peliklah!
Aina yang sedar akan kehadiran aku,mengangkat muka.Ni mesti korang ingat scene angkat je muka,mesti muka lawa.Tapi,tak ehh kat sini.Muka dia,Ya Allah macam Gorilla!Mata bengkak,berhingus.Haih,macam manalah aku boleh terkahwin dengan perempuan ni.
Aina terus kesat air mata dia dengan lengan baju dia.Euu,kotorlah.Aku buka laci almari,ambil sapu tangan.
"Nah,kesat air mata tuh."Aina angguk pastu terus prehh hidung dia.Memang aku tak akan dah guna sapu tangan tu.Aku duduk sebelah dia,dekat katil tuh.
"Kau ni kenapa,tetiba menangis..Buang tebiat ke?"Aina tersentak,pastu makin menjadi nangis di tuh.Perempuan ni dah kenapa?Aku tanya je kut..Aina jawab tersekat-sekat"Tak dek pape."Tak henti2 badak sumbu ni menangis.Kesianlah pulak.
Aku tak tahu kenapa,aku gi peluk dia.Aina terkejut tapi dia dah makin tenang dalam pelukan aku."Sudahlah menangis,buruk muka kau nangis macam ni.Muka kau dah lah memang dah buruk,bila nangis makin buruk jadi."Aina lepaskan diri dari pelukan aku.Pastu,dia gelak.Comellah pulak dia gelak macam tuh,ehh..aku dah kenapa?
"Thanks,Aidan."jawab dia dengan senyuman.Aku perhatikan je dia.Cantik juga sebenarnya isteri aku ni,slack dia gemuk je.Muka dah flawless,putih,tak dek jerawat.Rambut dah panjang sampai pinggang.Kalau kurus ni,memang ramai orang nak pikat isteri aku ni.
"Aidan?"
Aku tersedar.Banyak betul aku mengelamun hari ni. "Jangan fikir bukan2 ehh pasal pelukan tuh.Aku tak nak kau komplen dekat papa dengan mak ayah kau pulak yang aku buat kau nangis."Aina tetap tersenyum.Okey,memang dia ni dah gila.Mula2,nangis tanpa punca pastu tersenyum sorang2.Adakah aku sudah mengahwini seorang orang kurang siuman?
"Tak pe.Asalkan saya dah tahu yang awak sebenarnya ambil tahu pasal saya."Aku mencebik."Hmm,yalah.Hah,apasal kau nangis tadi?"tanyaku sambil mengambil t-shirt dengan track suit dekat almari.Sepanjang nenek ada dekat rumah ni,badak sumbu ni duduk sebilik dengan aku.Kalau terkantoi kitorang tak bahagia,mati aku kena lenyet dengan lesung batu nenek tuh.Yalah,Aina ni kan cucu kesayangan dia.(Aidan ni tak tahu yang Pn Khatijah tuh tak suka Aina)
Aina muram."Tak dek papelah."Dia ni kenapa,menguji kesabaran aku betul!Aku genggam bahu dia."Aku tanya,jawablah.Kenapa kau menangis?"tanyaku tegas.Aina tetiba merah muka dia.Pasal pulak ni.
"Hmm,awak,lepas awak.Pakai baju dulu."jawabnya perlahan.Oh,baru aku perasan.Aku pakai tuala je.Aku terus lepaskan dia.Masa aku nak pakai baju,dia pandang tempat lain.Heh,ni seronok ni."Kau malu ke?"Muka Aina makin merah."Ma..mana ada."Ohh,malu ya..
"Dah,aku dah siap dah."Aina pandang aku.Aku dah lengkap berpakaian.Dia menarik nafas lega."Ada juga perasaan malu kau ni..."Aina jeling aku."Yalah,apa awak ingat saya tak ada perasaan ke?"Aku mengangkat bahu."Manalah tahu."
Tetiba,aku dengar sesuatu.Perut Aina berbunyi.Kuat pulak tuh.Aina makin merah muka dia,menahan malu."Kau tak makan lagi ke?"Aina geleng.Aku mengeluh."Asal kau tak makan lagi,tadi bukan kau nak makan ke?"
Aina jawab perlahan tapi tetap boleh didengari aku."Aku nak makan dengan kau..."Ingat aku tak dengar ke..?
Aku bergerak ke pintu.Aina kepelikan.Yalah,selalunya waktu macam ni,aku duduk berkurung dalam bilik."Awak nak pergi mana?"Aku pusing ke arah dia.
"Pergi mana lagi,makanlah.Kau kata tadi,kau nak makan dengan aku."Aina nampak terkejut.Aku sengih."Apa kau ingat aku tak dengar tadi kau cakap apa?Hah,cepatlah.Jangan nak membazir masa aku."Aina mengukirkan senyuman.Dia berlari keluar dari bilik sambil menarik tangan aku.
"Jomlah!"sambutnya riang.
Tanpa aku sedari,aku tersenyum.Macam manalah aku boleh ada isteri comel macam ni...
YOU ARE READING
Kurus VS gemuk
RomanceAina & Aidan .Childhood friends lah katakan... tapi Aidan benci Aina sebab dia gemuk.Berat giler,100 Kg kut. Aina pula suka Aidan sebab dia handsome dan berkepuk duit dalam poket. Masalah:Arranged Marriage A...