AIDAN P.O.V
Nilah perempuan.Bersiap memang lembap.Macam siput.Aidan menoleh seketika.Hah,tu pun dia.
"Asal lambat?"
Aina hanya menyengih.Eh,eh.Sengih pulak dia,Tapi,comel juga.
"Alah,sorrylah.Awak juga yang bagi masa 10 minit je,mana sempat."jawabnya dengan 'muka comel' dia.Aidan sinis lalu membalas "Tak yah nak buat muka comel sangat lah.Ingat muka tepung gomak kau tu comel ke.Meluat je aku tengok."Aina tarik muka 14.
Mereka memulakan perjalanan.Aina memandang Aidan yang sedang memandu."Kau nak apa?"
"Hmm...kita nak pergi mana ni?"Aidan membelok."Airport."
Aina blur."Nak buat apa?"
Aidan jawab perlahan tapi mampu didengari oleh Aina "Honeymoon."
Aina terkejut "Hah?!"
"Ambil mama kat airportlah."
Aina hanya mengangguk kecil."Oh..okey."
.........................................
AINA P.O.V
Aku & hubby aku dah pun tiba di KLIA.Ini memang nak menyeksa aku.Mamat ni menipu aku ke bila dia cakap yang dia ni anti-perempuan?
"Sayang...mana aunty you ni??"tanya Maria dengan suaranya yang gedik.Aina menjeling.Hish,macam sotong.Aidan pula,melayan.Menyampahnya.
Aina menjauhkan diri daripada mereka.'Lebih baik aku blah.Nanti dapat pula penampar kat muka perempuan tu.'Aina mendekati Tan Sri Imran.
"Pa,perempuan cantik tu siapa?"tanya Aina.Tan Sri Imran menyimpan telefonnya."Tu anak kawan papa.Diorang memang rapat macam tu."Aina merungut perlahan."Rapat apa,nampak macam sotong tuh je yang lebih."Tan Sri Imran senyum.Kes cemburu lah ni.
Dia tahu yang Maria sukakan Aidan.Tapi,Aidan anggap Maria sebagai kawan biasa je.Tak pernah pula terfikir Tan Sri Imran nak jodohkan Maria dengan Aidan.Hish,tak naknya lah dia menantukan sotong tu.Orang tu je yang lebih.
"Mama.Sini!"jerit Aidan.Kelihatan Puan Sri Natalia berjalan ke arah mereka.Puan Sri Natalia senyum gembira berjumpa anak kesayangannya kembali.
"Sayang anak mama."Dipeluk anaknya erat.Aidan menyalami tangan mamanya.Kemudian,Maria pula."Eh,Maria pun ada?"Maria angguk."Aunty apa khabar?"
"Baik je."Puan Sri Natalia memandang kasih anaknya."Tengok siapa mama bawak dari US..."Dari jauh,ada seorang wanita tua berjalan ke arah mereka.
"Nenek!"jerit serentak mereka berdua.
Aina dekat belakang dah mula berpeluh."Aduh,mati aku."
....................................................
Jeng!Jeng!Jeng!
Siapakah nenek Aidan sehingga membuatkan Aina berpeluh??
Please vote & comment.
YOU ARE READING
Kurus VS gemuk
RomanceAina & Aidan .Childhood friends lah katakan... tapi Aidan benci Aina sebab dia gemuk.Berat giler,100 Kg kut. Aina pula suka Aidan sebab dia handsome dan berkepuk duit dalam poket. Masalah:Arranged Marriage A...