BAB 22

464 14 1
                                    

AINA P.O.V

Satu sosok tubuh yang memang aku tak kenal tiba2 muncul depan rumah aku.

"Hai,assalamualaikum.Saya PA baru Encik Aidan,Amira Natasha."Dia hulurkan tangannya untuk bersalam.

Aku pandang dia dari atas ke bawah.Ok,pakai tudung.Manis dan nampak baik orangnya.Ni ke awek laki aku?Pandai juga dia pilih...

Eh,apa masalah kau ni,Aina Shayla??!Ni bakal perampas laki kau depan mata nih.

Aku mengukirkan senyuman lalu menyambut juga tangan yang dihulur."Datang sini cuti2 nih ada apa2 ke?"

Yalah,datang pagi2 nih buat apa.Kacau cuti orang je.(Bukan kau kerja pon,hari2 cuti.)

Perempuan itu mengambil sehelai kot daripada begnya."Hmm,ni kot Encik Aidan.Dia tertinggal semalam."

Aku dah buat muka pelik.Macam mana dia boleh ada kot Aidan??Memang Aidan nih...Oh my God..

Mungkin Amira ni perasan riak muka aku,terus dia berkata"Eh,puan jangan fikir bukan2 pulak.Encik Aidan dengan Saya Tak ada apa2 hubungan pon.Encik Aidan tolong hantar Saya pulang semalam seBab dah lewat sangat.Kot tuh pulak Encik Aidan bagi Saya sebab semalam sejuk sangat."

Tanpa aku sedari,aku berasa lega.Aidan Tak curang.Dia Tak Ada perempuan lain.Nenek nih mencuakkan aku je.

"Saya balik dululah ya,puan.Saya nak lawat anak perempuan saya Kat hospital.Dia accident kereta."

Aku jadi sedih dengar.Walaupon aku nih bukan seorang ibu,tapi mesti sedih kalau anak yang Kita kandung selama 9 bulan terlantar Kat hospital kan?

"Oh,semoga dia cepat sembuhlah."Amira senyum lalu berkata"Thanks,Saya pasti akan sampaikan mesej nih."Amira lalu melangkah menuju ke lif.

Entah kenapa,aku rasa macam familiar je Amira nih.Macam pernah jumpa.Aku menggelengkan kepala lantas menyambung agendaku.

........................

AIDAN P.O.V

Sakit2 badan aku workout Kat gym nih.Dah permintaan client kan,kita terima jelah.

Sambil2 aku tengah bersiap-siap untuk balik,tiba2 mata aku terpandang seseorang yang aku kenal sangat.

"Aizan!"

Sosok tubuh itu terhenti daripada berjalan bila mendengar suara aku.Boleh kedengaran dia merengus tanda dia tidak suka.

Aizan pusing Dan jelas riak mukanya yang tidak senang dengan kehadiran aku."Kau nak apa?"tanyanya kasar.

Aku menggeleng kepala."Dah nak dekat 5 tahun.Kau Tak nak balik ke?Kau tahu Tak mama risau gila Kat kau?"

"Bukannya aku Tak beri khabar langsung kan..lagipon papa yang Tak boleh nak maafkan aku lagi."

Aku baru nak balas cakap dia,

"Lagipon,macam kau Tak terlibat dengan mende nih.Kau lah penyebab utama aku dibuang kan.Jadi,kau Tak berhak nak cakap apa2."

Aku terdiam.Kenangan pahit Masa lalu satu persatu Mula bermain balik dekat fikiran aku.Memori yang aku nak lupakan.

"So,Tak Ada apa2 dah kan?Cakap Kat mama aku ok je."Aizan terus laju mengorak langkah dari situ.

Kadang2 aku terfikir,aku ke penyebab utama konflik keluarga aku nih?Salah ke keputusan yang aku buat 5 tahun lepas?

............................

Mesti korang terfikir kan.Apa yg terjadi sebenarnya?

Ini berkaitan dengan Masa lalu Aidan dengan Aina.

Haha,nak tahu?Stay membaca.

Kurus VS gemukWhere stories live. Discover now