"Hish! Mereka ini tidak reti basuh pinggan ke?" Ina membebel sendiri. Dikutipnya pinggan-pinggan di atas meja makan itu lalu membasuhnya. Diikutkan hati hendak sahaja dia membiarkan pinggan itu di atas meja. Disebabkan Ina mengikut kepala, terpaksalah Ina membersihkannya.
Meja makan sepanjang 2 meter itu dilap. Setelah berpuas hati dengan hasil kerjanya, Ina keluar dari dapur.
Tiba-tiba ada orang menarik Ina dari dalam bilik. "Ahk!"
Pintu ditutup.
"Wah, semua ada disini. Ada apa ini?" Ina bertanya seraya punggungnya mendarat di atas katil milik Suho, Xiumin dan Chen.
"Kita orang ada rancangan baek punyaa!" Sehun berkata teruja. "Senyaplah, Jungkook itu pun tidak seteruk awak. Macam budak-budak!" Kai membebel. "Sakitlah! Kalau ye pun tidak perlulah sampai pukul-pukul!" Sehun mengusap pehanya yang dipukul oleh Kai.
Jungkook tersengih. "Baru puji sikit dah kembang." V menyakat. Jungkook memukul belakang V. "Appo!"
"Ok ok, teruskan. Apa rancangan awak." Ina berkata bercampur dengan tawanya.
"Baiklah, dengan kepintaran burung hantu kita..." PLAK "Auch! Kenapa pukul saya?!" Chanyeol bertanya sambil menggosok lengannya yang menjadi tempat tangan D.O mendarat.
"Apa awak panggil saya tadi?" mata D.O sengaja dijegilkan. Chanyeol mencebik.
"Hish apalah Chanyeol hyung ni! Biar Sehun yang cakap." Sehun menepuk dadanya. "Ok." Ina tersenyum.
"Dengan kepintaran omma EXO kita..." TUK "Adoi! Kenapa pukul kepala Sehun!" Sehun mengusap kepalanya. "Apa Sehun panggil hyung tadi?" D.O menarik rambut Sehun. "Ah! Appo!"
"Biar saya sendirilah yang cakap. Dengan kepintaran saya ini..." "Boooo! Puji diri sendiri!" BAekhyun membaling bantal pada D.O. "Senyaplah!" D.O membaling semula bantal pada Baekhyun.
"Saya mencadangkan kita pergi berkhemah. Lagipun, kita orang tidak keluar mana-mana pun waktu sekarang ini." D.O berkata.
"Hrumm... boleh dibincangkan." Ina mengurut dagu. "Baiklah!" Ina membuat keputusan.
"Yehet~!" Sehun bersorak. "Yahoo!!" Bangtan Boys bersorak.
"Itu sahajakan? Baiklah, saya mahu sambung cerita Doctor Crush. Annyeong!" Ina bangun dan keluar dari bilik itu.
"Kookie nak ikut!"
"Kalau biskut ikut saya pun ikut!"
"Berapa kali saya cakap jangan panggil saya biskut!"
Chanyeol, Baekhyun, D.O dan Sehun keluar mengikut Ina. Tidak mahu mereka mengikut serta dalam pergaduhan VKook itu.
Jungkook terus mengikut kumpulan itu dan meninggalkan V.
Dalam perjalanan cerita Doctor Crush episod 2, Jungkook menyampuk. "Eh Ina."
"Erm?" Ina menjawab tanpa memandang Jungkook. Matanya melekat pada kaca televisyen itu.
"Awak janji hendak buatkan biskut untuk saya."
"Oh ya, awak hendak juga ke biskut itu?"
"Mestilah!"
"Baiklah, saya pergi buat."
"Yehet~"
"Hey! Itu tagline kita!"
Ina bangun dari kedudukkannya dan menuju ke dapur. Jungkook mengikut Ina. Hendak lari lah itu.
D.O memandang Jungkook dan Ina yang telah masuk ke dapur.
Ina memusingkan badannya.
"Eh! Awak buat apa disini?" Ina bertanya kepada Jungkook. "Oh, saya hendak belajar buat biskut dengan awak. Mana tahu, jika Jin hyung sudah tiada, saya boleh buat biskut sendiri."
Ina mengangguk.
"Sekejap, saya hendak ambil telefon saya." "Em."
Ina menggelongsorkan pintu gelongsor dapur itu. "Argh!" Ina terjerit. Terkejut semua penonton Doctor Crush itu. Terangkat bahu Jungkook.
"Ah, D.O oppa, terkejut saya. Oh ya, terima kasih sebab ambilkan telefon saya. Macam tahu-tahu sahaja. Hehe." Ina mengambil telefonnya itu.
"Boleh tidak jika saya juga hendak belajar buat cookies juga?" tanya D.O.
"Boleh sahaja. Marilah!" Ina mengajak. Semestinya mengajak tidak mungkin halau pula. Kejam sangat tuh!
Sementara itu, penonton Doctor Crush...
"Hahahahaha!"
"Tengok apa tu?" tiba-tiba Seohyun menyampuk. Hish... ale-ale Seohyun yang menyibuk.
"Seohyun noona!" Entah mengapa Sehun tiba-tiba menjerit.
"Noona hendak ikut kita orang berkhemah?!" tanya Sehun teruja. Ternganga sebentar The Beagle dan V.
Baekhyun segera menarik Sehun yang berada di hadapan Seohyun.
Diletaknya Sehun di antara dirinya dan Sehun. "Hyung! Kenapa hyung pergi bagitahu Seohyun noona!" V menjerit dalam nada berbisik. "Tah dia ini. Awak hendak SNSD ikut?" Baekhyun juga ikut memarahi Sehun. Bukan marah, tapi tegur.
"Sudah, sudah. Kenapa marah maknae kita ni?" Chanyeol memeluk bahu Sehun. "Maknae? Saya lah maknae disini!" V berkata. "Maknae EXO bukannya maknae... apa-apa jelah!" Baekhyun tidak dapat memikirkan ayat untuk diberikan pada V.
"Alah hyung ni... makin ramai makin seronoklah!" Sehun menyatakan sebab mengapa dia beritahu noona itu.
"Memanglah lagi ramai lagi seronok... tapi... ini SNSD! Mereka akan mungkin buat kacau!" Baekhyun mengusutkan rambutnya.
"Kacau macam mana hyung?" V bertanya. "Alien ni pun satu! Sama je dengan Sehun ni!" Baekhyun menjeling V.
"Hyung! Baekhyun hyung marah Taetae!" V memeluk Chanyeol. "Saya pun hendak tanya juga hyung."
Baekhyun memandang Chanyeol dengan mata tajam mengalahkan pisau lipat. "Apa dia?" "Mengapa mereka hendak buat kacau?"
"Sama je semua ini." Baekhyun terus meninggalkan mereka bertiga yang terkebil-kebil meminta jawapan Baekhyun.
Di dapur...
"Baiklah, semua bahan sudah ada. Tinggal campak-campak jekan Ina?" tanya Jungkook teruja. "Mana boleh main campak je, nanti kalau kotor siapa mahu bersihkan?" D.O menyindir.
Jungkook menjeling D.O dan mencebik. "Hyunglah bersihkan!"
"A jinjja! This kid!" D.O cuba mencengkam Jungkook yang berada disebelah Ina. "Oi, saya dekat tengah-tengah ini. Senang je saya hendak ketuk kepala seorang-seorang." Ina berkata dengan mata melekat pada skrin telefon.
Jungkook menjelirkan lidahnya pada D.O. D.O sudah mengangkat penumbuknya. "Okayh! Kita boleh mula sekarang. Biar saya bacakan cara-cara, awak buat." Ina memberikan arahan.
"Masukkan asdfghjkl dalam mangkuk." (Author x pandai buat cookies. So, author bagilah nama bahan tu sesuka jantung ye XD)
Jungkook dan D.O segera mengambil asdfghjkl itu. Mereka mengambil benda itu sama-sama.
"Bagilah Kookie yang letak!"
"Hyung yang dapat dulu! Bagilah hyung yang letak!"
"Hish awak berdua ini! Macam budak kecillah! Saya bagi tugas, Jungkook letak bahan, D.O kacau bahan." Ina memberikan arahan.
"Ala... Kookie hendak kacau." "No!" "Hmmm...."
Jungkook meletakkan asdfghjkl itu dalam mangkuk. "Lepas itu, letak asedrji." "Asedrji..." Jungkook mengambil bahan itu lalu meletakkannya dalam mangkuk.
Dan... selepas 15 minit mencampak-campak bahan, akhirnya adunan siap.
"Kookie hendak picit!"
"Saya hendak bentukkan dia!"
"Sekejap,sekejap."
Apa korg rase pasal part ni? 😂😂😂
Yeah, korg komen je ape yg korg nk komen. Jgn kutuk sudahla. X pasal² kene bash. 😂😂😂😂😂 vote jgn lupee
YOU ARE READING
ツFriendsツ [C]
Fanfiction(Noob rakan. Noob) Yeah, sambungan untuk I'M BTS MANAGER dah pun siap! Oh ya, untuk fanfic ni... kite ade tambah watak. Nak tau kene bace la... Description die dekat bawah Aduh... Bersabar ye hati... Diorang ingat diorang tu permaisuri? Puteri? H...