Hari Berkhemah

42 8 0
                                    

Yehet~ hari yang telah ditunggu-tunggu sudah tiba!

DING DONG~

"Siapa pulalah yang datang?" Baekhyun bertanya. Semua palau Baekhyun. "Okay."

Ina membuka pintu. "EXO Lay?!!"

Suho segera keluar dari biliknya. "Lay?!"

"Eo, Suho!" Lay melambai-lambaikan tangannya.

Xxxxxxxxxxxxxxxxx

Air teh panas dituang ke dalam cawan.

"Awak semua hendak pergi mana?" Lay bertanya sambil memandang sekeliling. Ahli BTS berlari-lari dari luar ke dalam dari dalam keluar mengambil baju yang tersidai di luar.

SNSD berlari-lari ke bawah dari atas dari bawah ke atas mengambil kasut di rak kasut.

"Kami bercadang hendak berkhemah hari ini." Suho menjawab. Lay mengangguk. "Saya hendak ikut sekali boleh?" tanya Lay.

Suho memandang Ina. Ina mengangguk. "Baiklah, awak boleh ikut kami."

"Eh? Lay hyung? Wah! Bogoshipeoyo!" Baekhyun berlari ke arah Lay lalu memeluknya. "Nado Baekhyun-ah." Lay membalas pelukan Baekhyun itu.

"Ina, boleh tidak Lay ikut perkhemahan ini juga?" tanya Baekhyun. "Boleh." Jawab Ina sepatah.

"Yay! Mansae! Mansae!" disebabkan terlalu teruja, Baekhyun menari serta menyanyikan lagu Mansae.

"Ina, bila kita mahu bertolak?" Seohyun bertanya dari tangga. "Dalam pukul 11 macam itu, kita bertolak."

Seohyun terus naik ke atas meninggalkan Ina.

"SNSD ikut juga?" Lay bertanya. "Em." Ina mengangguk. "Berapa ramai yang ikut?" "EXO, Bangtan Boys dan SNSD." "Cukup ke kereta?" "Cukup." "Berapa hari kita berkhemah?" "3 hari 2 malam."

Ina sudah malas untuk menjawab soalan Lay. "Amm... saya hendak kemas barang saya sebentar." "Ne."

소녀시대 X 엑소 X방탄소년단

"Okay, Bangtan Boys, awak hendak naik kereta yang mana satu?" Ina bertanya. "MPV!" Bangtan Boys menjawab serentak. "EXO?" "Kitorang ambil Estima lah." Suho berkata mewakili rakan-rakannya. "SNSD?"

"Hanya tinggal satu kereta sahajakan? Kami naik yang tidak terpilihlah!" Sooyoung membentak lalu masuk ke dalam kereta EXORA itu.

"Wah, cantik! Semua kereta hitam! Hahahaha!"

Semua menjeling ke arah Baekhyun. Terhenti tawanya.

"Ina naik dengan EXO boleh tidak?" Ina bertanya. "Kalau Ina naik kereta dengan kita orang, siapa pula yang mahu pandu kereta SNSD?" soalan dijawab dengan soalan. "Taeyeon kan ada lesen." Chen berkata. "Oh ya kan."

"Ina!" Sunny memanggil. Ina menolehkan kepalanya. "Ya?" "Siapa hendak pandu kereta ini?!" Sunny bertanya. "Bukankah Taeyeon ada lessen?" Suho bertanya pada Sunny. Sunny memasukkan semula kepalanya ke dalam kereta.

"Saya tidak tahu jalan!" Taeyeon pula yang mengeluarkan kepalanya. "Aduh." Ina mengeluh. "Ya! Saya akan pandu! Jamkkanman!"

Ina masuk ke dalam kereta EXORA hitam itu. dia duduk di atas kerusi pemandu. Kereta digerakkan. Ia berjalan ke hadapan.

"Eh?" tiba-tiba kereta itu berhenti berjalan. "Wae?" Yoona bertanya kepada Ina yang berada dsebelahnya. "Saya tidak tahu jalan."

Ina mengeluarkan telefon bimbitnya. Aplikasi LINE di tekan. Video call menjadi pilihan untuk menghubungi EXO.

Suho: Hello hello

Ina: Hello. Oppa, oppa tahu tidak jalan mahu ke hutan sana? Saya tidak tahulah

Suho: Okay, awak ikut belakang yea?

Ina: Ne

Baekhyun: Siapa suruh jalan dahulu!

Talian terputus.

Tatkala Ina sedang melihat telefonnya, ada satu kereta menghon keretanya. PON!

Terangkat bahu Ina "Oh ya." Ina menggerakkan keretanya.

Kereta Estima, EXORA dan MPV meluncur laju dijalan raya. 

Alien rase.. Part ni pendek la... Wateva, janji readerz boleh bace kan?
Vote ye...

ツFriendsツ [C]Where stories live. Discover now