Kapitel 4

27 0 0
                                    


Under en engelska lektion så skulle vi göra en uppgift tillsammans med sin bänkkamrat. Vi blev klara snabbt och vi började prata lite. Jag berättade att jag och mamma flyttar mycket och var vi bodde nu. Han i sin tur berättade att han hette Tom och att han bodde inne i staden inte långt ifrån skolan. Tom har gröna ögon och fräknar och han har alltid den där glimten i ögat som visar att han alltid är redo för ett nytt rackartyg.

Vi avbröts av läraren som ville fortsätta lektionen. Efter lektionen så var det rast och jag försökte hitta Tom bland allt folk men jag hittade inte honom så satte jag mig på en bänk. Jag såg ut över skolgården. Den var ganska stor med en fotbollsplan, en klätterställning, en basketplan och några gungor och lite träd och buskar. Men den var rätt trist. Rasten gick och så började lektionen. Jag blev inte sen som jag förväntade mig.

En tråkig timma av matte låg framför mig och jag var jättehungrig. När det äntligen blev lunch så var det fiskgratäng. Jag tycker inte om fisk så jag tog väldigt lite. Ett litet bord i utkanten blev bra och jag satte mig där. Ingen utom Tom satte sig bredvid mig. Men det var också det som var meningen. Vi pratade lite tills jag hade ätit upp och gick ut på lunchrast. Även denna rast tillbringade jag på en bänk. Och jag var fortfarande hungrig. Eftermiddagslektionerna gick trögt och sista lektionen var idrott och självklart så hade jag glömt idrottskläderna eftersom ingen hade sagt till mig att det var idrott. Jag fick sitta bredvid och titta på.

Lektionen segade sig fram och tillslut så släppte läraren iväg oss. Jag skyndade mig att hämta mina grejer och rusade sedan till den lilla cykelparkeringen där jag låste upp min cykel och började ta mig hem.

Invasionen utifrån Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz