Hiatus ?!

729 63 4
                                    




Keadaan di dorm got7 sunyi sepi . Hanya suara dari kaca tv sahaja kedengaran . Ketujuh - tujuh remaja tersebut langsung tidak berganjak dari tempat duduk masing masing sejak 2 jam yang lalu . Mungkin kerana semua mahu fokus dengan filem yang sedang ditonton .

"Korang . Kita dapat cuti 1 minggu kan."tiba tiba jackson bertanya memecah kesunyian .

Mereka semua hanya mengangguk . Tiada sebarang suara dikeluarkan . Mata masing masing tidak lekang dari kaca tv .

"Tak ada aktiviti apa apa ke . Seunie bosan lah."sekali lagi jackson bersuara memecah kesunyian .

Kali ini kesemua member tertumpu kepadanya . "Aktiviti apa ? Baik tidur je lagi best."kata youngjae . Matanya kembali menatap skrin tv sambil tangannya laju melahap popcorn .

"Yelah memang hyung setuju . Tapi tak akan nak tidur selama seminggu ni . Mahu krem bontot baring lama sangat."kata jackson . Matanya dijengil ke atas .

"Bukan . Maksud youngjae kita rehat je lah kat dorm ni ."kata youngjae sambil memandang jackson .

Jinyoung yang dari tadi senyap tiba tiba bersuara . "Eh jinyoung lupa ?"kali ini semua mata tertumpu pada jinyoung yang berada di sebelah mark .

"Apa hyung ?"tanya yugyeom ingin tahu .

"Sebenarnya kita ada mission . Pdnim bagitahu petang tadi" kata jinyoung lagi .

Ceh cliche.


"Mission apa ? Macam seronok je."jaebum pula bersuara . Teruja agaknya .

"Kita akan bercuti ke jeju island selama 6 bulan...."belum sempat jinyoung menghabiskan ayatnya , jackson sudah terlompat lompat gembira . Cuti 6 bulan kan .

Semua mata tertumpu ke arah jackson yang sedang melompat seperti monyet itu .

"Hey jackson . Jinyoung tak habis cakap lagi lah ."kata mark yang dari tadi hanya diam .

Jackson terus berhenti melompat dan memandang ke arah kesemua membernya sambil tersenyum seperti kerang basi .

Jackson kembali duduk di kerusinya . "Tapi kita ada misi . Misi kita duduk kampung dan hidup macam orang kampung dekat sana ."terang jinyoung .

"Maksud jinyoung ?"tanya jackson . Eksperesi mukanya yang tadi bahagia sudah berubah kepada serious .

"Maksudnya kita kena buat kerja kerja kampung . Contohnya masuk lumpur , pergi pasar , memancing dan lain lain ."terang jinyoung lagi .

Hati jackson yang dari tadi berbunga bunga kedengaran seperti tin yang direnyuk selepas mendengar penjelasan jinyoung itu tadi . Popcorn yang dilahap oleh youngjae tadi jugak tersembur selepas mendengar penjelasan jinyoung tadi .

"Aniya...no..taknak.."lelaki yang berasal dari negara doland trump itu bersuara tiba tiba .

"Waeyo.."jaebum bertanya .

"I tak biasa lah..."mark memberi alasan .

"eh seronok apa."kata bambam dan yugyeom serentak . Semua member memandang kearah mereka berdua . Jinyoung hanya tersenyum .

"Gue enggak mau sih ."kata jackson lagi . kali ini semua memandang ke arah jackson . Haish dah macam apa dah main pandang pandang ingat badminton ke ?

"Habis kau nak cuti 1 minggu je ke ? Taknak kan."jinyoung bertanya .

"Memanglah taknak tapi...."belum sempat jackson menghabiskan ayatnya jaebum terlebih dahulu memotong .

"Siapa nk ikut angkat tangan..." kata jaebum selaku leader mereka .

Kesemua member mengangkat tangan kecuali mark dan jackson .

Mereka semua memandang mark & jackson .

"Jomlah hyung . Bukan selalu." bambam cuba memujuk mereka berdua .

"Ha ah hyung . Mana tau nanti seronok ke." tambah youngjae pula .

Mereka berdua hanya diam . Beberapa saat kemudia mark bersuara memecah kesunyian .

"Alright , hyung ikut."ucap mark tewas . Memang dia tidak biasa hidup di kampung tetapi kalau dia tak ikut sampai bila dia nak tahu macam mana suasana hidup di kampung .

Kali ini semua kemandang jackson . Semua berharap agar jackson berkata 'ya' .

Beberapa tahun kemudian .-.

"Lamanya jackson fikir . Berjanggut dah hyung tunggu ni." kata jaebum sambil mengusap usap janggutnya . Ttbe .

"Baiklah seun ikut." akhirnya jackson menjawab  selepas beberapa tahun . Kebas bontot duh duduk lama sangat .-. .

"Yeayyy..."kesemua member bersorak tidak termasuk mark .






To Be Continue

_____________________________

MAAF MERAPU HOPE SUKA

Vote & comment juseyo

Jeju × g7Where stories live. Discover now