Pagi pagi buta lagi got7 sudah tercegat di hadapan rumah ahjumma kim . Maklumlah semalam minju gedik merajuk sebab kena halau .
"Korang , lama lagi ke kita nak tunggu kat sini ?" kata bambam memeluk tubuhnya sambil menggosok-gosok tangannya kerana kesejukkan dek kerana cuaca dingin di pagi hari yang indah sambil burung burung berkicauan . Pergh ayat sastera bhai
"Sabarlah , aku yakin lagi satu jam dia keluar rumah punya ." kata jackson dengan yakin .
"Tak masalahnya kita dah tunggu sini dekat 3 jam kau tahu tak ." sampuk jinyoung . Over part 7
Mana tak nya , pukul 6 pagi jackson dah kejut kan semua orang sebab nak pujuk minju . Rasa bersalah katanya sampai tak boleh tidur . Sweet ke idok .
"Hyung , yugyeom tak nak mati kesejukkan kat sini ." tambah yugyeom .
"Apa korang buat kat depan rumah minju ni . Korang nak skodeng halameoni minju eh ." kata minju yang tiba tiba muncul di situ .
"Tak ada maknanya kitorang nak skodeng halameoni minju tu . Dorang tu macam halameoni kitorang dah tau ." kata mark .
"Haa yelah yelah . Yang korang pagi pagi dah tercegat dekat sini dah kenapa . Buang tebiat ke ?" tanya minju kembali .
"Mana ada kitorang buang tebiat . Kitorang buang masa ada lah tunggu minju depan rumah ni ." Jawab bambam .
"Hek eleh ." Jawab minju sambil menjeling ke arah bambam .
"Kitorang nak pujuk minju lah pasal semalam . Kan minju merajuk ." kata youngjae .
"Hello ? Excuse me ? Merajuk is not my style okay ." kata minju sambil mengibas ngibas rambut panjangnya . Kau pikir lawa ?
"Eleh yang semalam tu sampai hempas pintu tu asal . Nasib pintu tu tak roboh ."tambah jackson sambil menjeling .
"Itu saje je lah . Yang korang nak gelabah sangat kenapa ." kata minju sambil mengroll kan mata .
"Ah nevermind . Minju may i know siapa lelaki sebelah minju tu . Dari tadi duk sengih sengih tengok orang borak . Gila ke apa ." kata jackson . Jeles ke abeeeeee .
Minju memandang ke sebelah kirinya . Baru dia teringat yang tadi dia keluar dengan kawan dia . Bodo minju 😂
"Ouh dia ni kawan minju dari kecik lagi . Leman tino nama dia . Panggil leman je . Kenapa tanya ? Jealous ke seun seun oppaaaaaa " kata minju sambil memperkenalkan lelaki di sebelahnya tadi .
"Excuse me . I tak jealous okay ." Jawab jackson sambil mengroll kan mata .
"Leman ? Asal leman tho . Dia asal mana ?" tanya bambam pula .
"Asal boleh sudah lah ." Jawab Leman .
"Ada ke negara nama asal boleh . Asarehe ada lah ." kata mark pula .
"Eh ada lah . Negara tu khas untuk manusia seperti Leman yang tabah . Tiberrrr " terang minju panjang lebar .
"Hohoho . Aku tak faham lawak kau minju ." tambah jinyoung .
"Korang kutuk bangsa aku ke apa ni ?" tiba tiba leman tino bersuara .
Ayokk tak tayokk asal boleh dah bersuara gais .
"Eh mana ada lah . Kitorang gurau je ." kata minju .
"Akhirnya aku dah jumpa..." tiba tiba jackson bersuara .
"Jumpa apa ?" tanya jb .
"Aku jumpa orang lagi rendah dari aku yeayyy ." kata jackson sambil melompat lompat .
Mereka semua memandang jackson dengan pandangan kosong .
"Bodo je hahahahhaha . Kawan siapa tu wehh " kata leman .
"Tak tahu . Aku tak kenal tu siapa ?" jawab mark .
"Entah kitorang tak kenal dia pun ." tambah jinyoung .
Yess savage7 is back .
"Sampai hati ." kata jackson sambil memuncungkan mulutnya tanda merajuk .
"Jap minju nak tanya . Macam mana minju boleh rapat dengan leman ni . Dia kan orang asal boleh ." tanya youngjae .
"Nak tahu rahsia tak . Sebenarnya , minju rapat dengan leman ni sebab minju minat dekat abang dia ." kata minju sambil berbisik tetapi masih boleh didengari oleh leman .
Biasalah minju memang bodo sikit 😂 .
"Aku dengar tu minju ." kata leman .
"Abang leman ? Siapa ? ." tanya jb .
"Nama dia bhai kahar ." jawab minju .
"Asal tak kahak terus wehh HAHAHAHAHAHA ." Kata bambam yang sudah ketawa terbahak bahak .
"Anda kejam bambam ." jawab leman .
"Asal nama diorang pelik pelik wehh . Kalau nama pun pelik mesti rupa pun pelik ." kata jinyoung .
"HOI JANGAN BERANI KAU KUTUK CRUSH AKU !" Kata minju dengan nada tinggi . Dia pantang orang kutuk crush dia .
"Hek eleh baik minju crush kat oppa ni lagi berbaloi ." Ujar jinyoung .
"Tak mau lah oppa bukan handsome pun ." Jawab minju .
Cubaan mengorat 1 gagal . Cuba lagi .
"Bawak bertendang bangang ." kata leman sambil menenangkan minju yang sudah di rasuk abuja itu hahahaha joke je .
"Okey okey fuh ." kata minju sambil menarik nafas lalu dihembus perlahan .
"Apa kata kita bagi tau mission diorang je . Straight to the point je minju ." ujar leman lagi .
"MISSION ?!" jawab got7 serentak .
To be continue
_______________________________
Yehhhh finally update pun . Tangan ni haa gatal sangat nak update part mengarut ni . HAHAHAHA .
Exam tinggal satu paper lagi . Sub killer doh . Addmath . 🔫
Doakan aku guys.
Kbye 💓
Vote & comment juseyo
YOU ARE READING
Jeju × g7
Humor【COMPLETED】 Got7 merupakan group lelaki bawah agensi jyp . Hidup mereka tidak ada yang berubah . Segalanya normal . Bangun , berlatih , perform & tidur . Aktiviti itu diulang setiap hari . Itulah kehidupan yang bergelar idol . Tetapi semuanya beruba...