"Jalmogoseubnida" ucap mereka berlapan apabila makanan yang dimasak oleh jinyoung tadi telah dihidangkan .
Jackson menghirup sedikit stew dari mangkuknya .
"Wahh mashiseo!"ucap jackson dengan bersemangat .
"Tengok lah air tangan siapa ."kata jinyoung sedikit riak . Sikit je .
"Majayo . Sedap gila oppa masak ." kata minju sambil memasukkan sesudu nasi ke mulutnya .
"Gomawo ." balas jinyoung sambil tersenyum .
Mereka berenam terus berhenti mengunyah dan serta merta memandang ke arah jinyoung dan minju .
Jinyoung dan minju yang perasan akan perbuatan mereka juga berhenti mengunyah . Mereka memandang satu sama lain agak lama .
12 tahun kemudian....
"Korang ni dah kenapa. "Jinyoung kembali bersuara setelah beberapa tahun
"Ani..kitorang cuma pelik. " tanya yugyeom .
"Apa yang pelik ?" tanya jinyoung kembali .
"Kenapa minju panggil kau oppa ?" tanya jb pula .
"Ha betul tu ." sokong youngjae .
"Majayo . Tadi dekat dapur pun aku nampak dorang borak dua orang je ." tambah jackson .
"Something wrong somewhere.."ujar mark .
"Ayokk hyung . Entah entah dorang ni..." bambam memberhentikan kata kata nya dan memandang kelima lima membernya .
Mereka berlima hanya setia menunggu jawapan dari bambam .
"Entah entah dorang dating..."
Dengan serta merta ruang tamu menjadi riuh rendah dengan pelbagai gosip dari mereka berlima .
Minju hanya mempu menggelengkan kepala .
"YAH APA KORANG MEREPEK NI ." kata jinyoung membuat kan mereka berhenti bergosip dan memandang jinyoung dengan pandangan 'kau-dah-kenapa' .
"KITORANG BERDUA TAK ADA APA APA LAH . SALAH KE AKU SURUH DIA PANGGIL AKU OPPA . LAGIPUN KITA KAN LAGI TUA DARI DIA . YANG PASAL BORAK DEKAT DAPUR TADI TU SALAH KE . AKU NAK KENAL KENAL JE . YANG KORANG NI NA....."
dengan serta merta jackson menutup mulut jinyoung menggunakan stokin busuk bambam bagi mengelakkan bebelan jinyoung terus berbunyi .
Jackson kau kejam
"Fuh nasib baik kau tutup mulut dia jackson ." kata mark .
Savage mark
Mereka berenam sudah berhambur ketawa .
"Ayokkk !" Minju bersuara membuatkan mereka berenam berhenti dari sawan ketawa tadi .
"Eh sejak bila minju ada kat sini ." tanya jackson .
Gila dah .
"Anda bodoh jackson ." ucap minju .
"Huwaaa hyung tengok minju tu biadap ." kata jackson sambil memeluk lengan mark + drama swastanya .
"Bukan dia biadap . Kau yang bongok ."
Again savage mark .
"Ok mark . Im okey ." ucap jackson .
"Korang ni tak nampak ke jinyoung oppa ni dah pengsan ." kata minju lagi .
Terbeliak mata masing masing .
Mereka segera menuju ke arah di mana jinyoung rebah .
Stokin busuk tadi masih berada di mulut jinyoung .
"HUWAAA MY TOM JINYOUNG DAH MATI " yugyeom sudah menangis di samping jinyoung .
"AKU BELUM MATI LAH !" jinyoung bangun lalu mengetuk kepala yugyeom menggunakan senduk kayu dan kembali rebah untuk sambung pengsan . Over part 6
"Ini semua salah jackson ." kata jb sambil menunding jari ke arah jackson .
"Why always me...."
"Yelah sape suruh hyung tutup mulut jinyoung hyung pakai stokin busuk bambam . Hyung tau kan stokin tu kalau bagi babi bau pun dia mati ." bebel youngjae .
"Whyy . Itukan stokin bam ."kata jackson .
"Kenapa bambam pulak ."
"Dah dah . Kalau gaduh pun tak jadi apa . Jom angkat dia pergi bilik ." arah minju .
Mereka hanya menurut .
To be continue
____________________________Short update . Bye
Vote & comment juseyo
YOU ARE READING
Jeju × g7
Humor【COMPLETED】 Got7 merupakan group lelaki bawah agensi jyp . Hidup mereka tidak ada yang berubah . Segalanya normal . Bangun , berlatih , perform & tidur . Aktiviti itu diulang setiap hari . Itulah kehidupan yang bergelar idol . Tetapi semuanya beruba...