"Bila nak dinner ni . Seun dah lapar ." kata jackson sambil menggosok gosok perutnya yang dari tadi berbunyi minta di isi .
"Sabar boleh tak . Jinyoung hyung tak balik lagi kan ." kata bambam . Matanya masih tertacap pada skrin telefonnya .
"Mati lah aku macam ni ." kata jackson lagi .
"Kau ni over betul lah jackson . Kita kan baru makan petang tadi . Takkan lapar lagi kut ." bebel mark yang dari tadi senyap . Mark memang pendiam , tapi once dia start membebel haa habis berdarah telinga kau .
Jinyoung memasuki rumah sambil membawa satu beg plastik di tangan .
"Jinyoung ah . Tu makanan ke ?" jackson yang dari tadi baring terus menukar posisinya kepada duduk apabila melihat beg plastik yang sarat di tangan jinyoung .
Jinyoung hanya mengangguk . "Kita buat barbeque nak ." kata jinyoung sambil tersenyum .
"Barbeque ? Yeayyyy..." sorak jackson yang terlebih teruja itu .
"Jom ." ajak jaebum pula . Kesemua membernya mengikut ke luar rumah .
"Wahhh sedapnyaaa ." kata jackson apabila secubit ikan yang telah dipanggang masuk ke dalam mulutnya . Kelihatan bunga bunga berguguran di sekeliling jackson tanda bahagia . K ni dah melebih .
"Best jugak duduk kampung ni . Malam malam rasa fresh je ."kata mark sambil menjamu daging yang sudah di panggang dalam pinggannya .
"Baru first day hyung . Tunggu lah nanti ." kata jackson cuba menakut nakutkan mark .
"Korang . Apa kata kita cerita hantu nak ?" kata jinyoung membuka bicara . Kalau makan je takde story bosan jugak kan .
"Cerita hantu ? Macam best je ." jawab yugyeom pula .
"Ish jangan lah cerita hantu malam malam . Seram lah . Dah lah kita dekat luar ni ." kata bambam yang sudah mula takut . Di mendekatkan dirinya ke yugyeom .
"Ala bukan selalu ." kata jackson . Berani nampak jackson ni .
"Siapa ada story ?" mark mengajukan soalan .
"Jinyoung ada ." kata jinyoung sambil menganggat tangan . Semua mata menumpu ke arah jinyoung .
"Haa ceritalah ." ujar jaebum pula .
"Okey kisah dia macam ni , dulu masa jinyoung masih lagi trainee , jinyoung selalu berlatih sampai lewat malam .
Selama jinyoung berlatih tu tak ada apa apa pun yang terjadi . Tapi tiba tiba satu malam ni , jinyoung habis berlatih agak lewat dalam pukul 1 pagi macam tu...." jinyoung mula bercerita .
Semua masih fokus dengan ceritanya .
"Lepastu hyung..." tanya bambam . Dia sudah mula memeluk lengan yugyeom . Takut lah tu .
"Tengah jinyoung menari tiba tiba jinyoung dengar pintu bilik latihan tu diketuk . Terkejut jugak lah masa tu . Jinyoung cuba buka pintu tu..." jinyoung memberhentikan ceritanya .
Dia memandang ke arah member membernya .
"Lepastu..." tanya jackson pula .
"Tiba tiba....BAHHHH!!!!!"jinyoung mengejutkan member membernya .
"WOIIIIIIII !!!!" Bambam melatah .
"ARGHHHHH !!.." diikuti youngjae . Danging yang berada di pinggannya berterbangan ke muka jackson .
"Rupa rupanya jaebum hyung yang ketuk pintu . The end ." kata jinyoung menghabiskan ayatnya .
"Haish hyung ni buat terkejut je ." kata bambam . Dia mengurut urut dadanya kerana terkejut .
"Entah . Tu bukan cerita hantu ." kata youngjae yang tak puas hati . Mana taknya , daging yang berterbangan tadi dah selamat masuk dalam perut jackson . Ish ish ish .
"Alaa nanti kalau hyung cerita hantu betul betul takut pulak nak pergi tandas ." kata jinyoung kepada youngjae .
"Hahahaha youngjae penakut ." ejek jackson diikuti tawa . Haish jackson ni .
"Eleh malam ni kalau hyung ajak youngjae pergi tandas youngjae taknak teman ." kata youngjae pula . Youngjae memang tidak puas hati dengan jackson . Mana taknya , dah lah daging tadi dia makan lepastu dia ejek pulak .
"Dah dah jom kemas . Tidur esok nak bangun awal ." kata jaebum . Sungguh berkarisma jaebum ni . Member yang lain hanya mengikut .
Jackson mengerling ke jam di telefon bimbitnya . Sudah pukul 2.30 pagi . Perutnya terasa memulas . Mungkin makan terlalu banyak agaknya .
Dia berniat untuk ke tandas tetapi tiba tiba kisah hantu yang mereka ceritakan tadi muncul di benak fikirannya .
Perasaan takut mula muncul di dirinya .
"Youngjae ah ." jackson mengejut youngjae yang sudah dibuai mimpi itu .
"Waeyo hyung ." jawab youngjae . Matanya masih tertutup rapat .
"Teman hyung pergi tandas ." kata jackson . Memang dia malu nak sampaikan ayat tersebut .
Maklumlah tadi dia yang belagak berani sangat . Hahahaha .
"Alaa hyung pergi je lah sorang . Hyung kan berani ." kata youngjae . Senyuman sudah terukir di bibir youngjae .
"Yelah ." kata jackson berputus asa . Lagipun Kalau youngjae temankan dia ke tandas mesti kena ejek punya esok .
Jacksom berjalan perlahan menuju ke arah tandas yang tak jauh pun sebenarnya tapi jackson ni ha takut sangat .
Tiba tiba dia terdengar bunyi pili air terbuka dari arah bilik mandi . Jackson memberhentikan langkahnya .
Jantungnya sudah berdegup laju . Macam macam jenis hantu yang dah muncul dalam benak fikirannya .
"H..hyung..." jackson memberanikan diri untuk memanggil . Dia kembali berjalan dan berdiri betul betul di hadapan pintu tandas .
"Hyung...hyung ke tu ." panggil jackson lagi .
Pintu tandas tersebut terbuka luas .
Tiba tiba muncul satu lembaga yang putih melepap di hadapan muka jackson .
"MUMMYYY!!!!!" teriak jackson setelah melihat lembaga tersebut . Pandangannya terasa kabur dan dia terus tidak sedarkan diri .
To Be Continue
______________________________
Sorry lah cerita merapu sebab tira pun tak betul .😂💕
Vote & comment juseyo
YOU ARE READING
Jeju × g7
Humor【COMPLETED】 Got7 merupakan group lelaki bawah agensi jyp . Hidup mereka tidak ada yang berubah . Segalanya normal . Bangun , berlatih , perform & tidur . Aktiviti itu diulang setiap hari . Itulah kehidupan yang bergelar idol . Tetapi semuanya beruba...