yeoja

301 41 5
                                    

'Tok! Tok! Tok! '

Jackson pov

Pintu rumah diketuk beberapa kali . Aku yang sedang melelapkan mata membuka sedikit mataku .

Aku memandang sekeliling .

Masih sunyi dan kosong . Mungkin member lain masih belum pulang dari pasar .

Aku meregangkan sedikit sendi sendi ku . Lepas telan ubat tadi ringan sikit rasa kepala .

Tok! Tok! Tok!

Sekali lagi pintu di ketuk . Aku memandang ke arah pintu tersebut dalam keadaan yang blank .

"Mesti dorang dah balik ni..." ujarku di dalam hati . Aku kembali merenung pintu rumah tersebut.

Selepas beberapa tahun termenung . Aku bingkas bangun lalu membuka pintu dalam keadaan sedikit mamai .

"Ni apasal nak ketuk pintu bagai , masuk je lah alahai menganggu aku tido betul ." rungutku sambil menenyeh-nenyeh mata .

Aku membuka pintu dan segera melangkah ke tempat tidurku semula .

"Annyeong..."

Baru sahaja beberapa langkah , aku dengar satu suara menegur .

Suara perempuan

Suara jinyoung ke tu . Takkan jinyoung pergi thailand ubah suara pulak ni .

Aku segera memaling ke arah pintu.

"OHJIRANKAUPURPLEKUNING!"







Over part 5







aku mengurut-urut dadaku kerana terkejut melihat seorang yeoja berdiri di hadapan pintu sambil memegang sebuah kotak kecil .

Yeoja tersebut hanya tersenyum .

End jackson pov

"Annyeong haseyo..." ucap yeoja tersebut sambil menunduk . Senyuman masih lagi tidak lekang dari bibirnya .

"Alahaiii manisnyaaaaa.."kata jackson di dalam hati . Dia sudah tersengih-sengih seorang diri .

Yeoja tersebut melambai-lambaikan tangan di hadapan muka jackson membuatkan lamunan jackson mati . Senyuman yang dari tadi kekal di bibir jackson hilang seperti bijan eh .

"Ahh , ne ?" kata jackson cuba mengekalkan sisi coolnya .

"Jackson kan ? Ji minju imnida"kata minju .

"Ne jackson imnida , bangapseumnida.."ucap jackson pula .

Maka keadaan menjadi senyap seketika .

Krik..krikk..

"Emm ada apa datang sini...nak ngorat saya ke ?"

Maka bunyi cengkerik yang memekakkan telinga tadi hilang setelah jackson memulakan bicara.

"Em btw , saya cucu ahjumma kim . Ahjumma yang bagi korang duduk rumah ni tu..."

"K then ?"

"Em halameoni bagi kek beras ni..."kata minju sambil menghulurkan kotak yang dari tadi dipegang olehnya kepada jackson .

Jackson memandang ke arah kotak tersebut lalu menyambutnya dari minju .

"Ohh , kek beras rupanya . Ingatkan awak nak jual kasut tadi ." kata jackson sambil buat lawak .















Minju hanya tersenyum nipis .


"Haha , lawak lah awak ni ."kata minju sambil tersenyum paksa .



















"Btw , umur awak berapa ?"tanya jackson .




"19" jawab minju pendek .

"Haaa! Buat bende tu..."sergah seseorang membuatkan jackson dan minju terkejut .









Nasib tak melatah .











To be continue

_____________________________

K amacam selepas sekian lama tak update . Pls support ff saya .

Vote & comment juseyo

Jeju × g7Where stories live. Discover now