Kempunan nasi lemak

175 26 5
                                    


Bunyi cipcipan(?)😂 ahgase di pohon pohon pada pagi itu membuat kan jinyoung terjaga dari tidurnya . Dia menguap sambil menggosok-gosok matanya . Matanya yang masih berat dan mengantuk dipaksa buka . Jam di telefon bimbitnya di lihat .


Sudah pukul 6:30 pagi .




Dia memandang jb yang sedang tidur disebelahnya itu lalu memberi selimutnya kepada jb .


Bukan gay eh . Sebagai sahabat sahaja .




Dia bingkas bangun lalu segera menuju ke dapur . Memang dia sudah merancang untuk menyediakan breakfast kepada para membernya .




Selepas mengeluarkan barang barang dari peti sejuk , dia segera memulakan kerjanya .





Sedang dia leka menyediakan breakfastnya tiba tiba seseorang menegurnya .





"Jinyoung ah ."







Jinyoung segera memusing ke belakang untuk melihat siapa gerangan yang menegurnya itu .





"Ouh mark hyung . Awalnya bangun ." Kata jinyoung sambil tersenyum lalu kembali fokus kepada telur yang sedang di gorengnya itu .






"Hyung dengar bunyi bising kat dapur tu yang terjaga ." Terang mark lalu melabuhkan punggung di sebuah kerusi .






"Mian kalau jinyoung ganggu korang tidur ." Ujar jinyoung lagi .




"Aniya . Apa salahnya kan hyung bangun . Boleh tolong sikit apa yang patut kan ." Sambung mark lagi .





"Gomawo hyung ." Ucap jinyoung .




"Ni ikan bilis ni nak kena belah ke ?" Tanya mark sambil mengangkat sebungkus ikan bilis yang berada di dalam plastik .




"Ha ah boleh jugak . Ingat nak buat nasi lemak ." Kata jinyoung .








Lol😂








"Okay ." Jawab lalu memulakan kerja membelahnya .

































Selepas 1 jam 15 minit sarapan yang telah dimasak oleh jinyoung dan mark itu dihidangkan di atas meja . Kini tiba lah masanya untuk mengejut para member yang sedang dibuai mimpi itu .


Belum sempat menuju ke arah bilik membernya , masing masing sudah berjalan keluar seperti zombie lapar otak .



Can u imagine it ? 😼




Ini semua akibat penangan bau harum nasi lemak yang di masak oleh jinyoung dan mark tadi .


Sambal sotong , sambal ikan bilis , telur mata yang bersinar , nasi serta satu jug air kopi sudah terhidang di atas meja .




"WUAAHHHHH . MACAM SEDAP JE . TAK SIA SIA AKU BANGAUN AWAL ." Terbeliak mata jackson apabila melihat semua hidangan sudah tersedia di atas meja .



Jeju × g7Where stories live. Discover now