Dinner

252 36 7
                                    

"Hey korang ni tak habis habis gaduh . Tak penat ke ." Celah mark bagi menghentikan perang mulut antara jackson dan bambam tadi .

Dengan serta merta mereka berhenti dari barkata-kata . Tetapi mata tidak lepas dari menjeling antara satu sama lain .

"Apa kata kita buat dua dua . Lagipun belut ni ada 17 ekor . 7 ekor buat stew 7 ekor lagi buat panggang . Setuju ?" Bebel mark panjang lagi .

"Eh kalau 7 ekor buat stew and 7 ekor buat panggang . Mana pergi lagi 3 ekor ? Adakah mereka berenang kembali ke dalam lumpur tersebut ." Tanya jackson sambil diselitkan lawak hambarnya .

"Macam ni hyung . Kita ada 17 ekor belut . Belut tersebut dibahagi kepada dua jenis masakan iaitu 7 ekor dimasak stew manakala 7 ekor lagi dipanggang . Jika ditambah ketujuh tujuhnya , belut tersebut berjumlah 14 ekor . Hitung purata umur ahjumma kim apabila ditambah dengan 15 tahun ." Kata bambam panjang lebar .

Entah apa yang cuba disampaikan pun tak tahu .

"Japp aku pening dengan soalan kau . Bagi aku fikir ." Kata jackson . Tangannya mengusap dagu tanda berfikir .

"Apa korang berdua merepek ni . Ingat ni rancangan clever boy ke ?! Lagi 3 ekor belut tu kita bagi ahjumma kim . Okey ? " Kata mark pula .

"OoooooooooooO" kata bambam dan jackson serentak

"Dah jom start buat kerja ." Arah mark lagi .

Mark segera mencapai seekor belut lalu disiangnya .

Selepas 1 jam berkerja di dapur . Makanan pun siap dihidang kan . Mereka semua berkumpul di branda(?) rumah untuk makan malam bersama termasuk minju dan leman .




 Mereka semua berkumpul di branda(?) rumah untuk makan malam bersama termasuk minju dan leman

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Anggap tempat makan dorang macam ni 😂


"Jalmogoseubnida!" Ucap mereka semua tanda bersedia untuk makan .

"Eh sekejap..." jinyoung bersuara .

"Wae hyung ?" Tanya youngjae sambil tangannya meletak kembali chopstick yang dipegangnya itu  di atas meja .

"Leman mana Leman . Dia tak join sekali ke ?" Tanya jinyoung kepada minju .

" ah dia kata dia lambat sikit . Dia pergi buat susu untuk anak monyet dia ." Jelas minju .

Mereka semua hanya mengangguk .

Baru sahaja bambam ingin merasa belut panggang tadi , tiba tiba jinyoung bersuara .

"Bam . Kita tunggu Leman lah baru makan . Korang makan bukan ingat orang pun . Tak sampai 5 minit pun makanan boleh habis . Kesian leman nanti ." Sambung jinyoung .

Jeju × g7Where stories live. Discover now