"Leman , ada orang nak jumpa kau !" Jerkah timah yang merupakan adik kepada leman .
Leman yang sedang berbual bual bersama got7 terus memaling ke arah adik perempuannya .
"Kau ni boleh bagi salam tak ! Adab mana adab ?!" Marah Leman kepada adik perempuannya itu . Memang pantang dalam keturunannya kalau ada orang biadab dengan orang lebih tua .
"Ye lah pakcik . Assalamualaikum abangku Leman~~ ada orang nak jumpa ." Kata timah dalam nada memerli .
"Siapa nak jumpa ?" Tanya Leman
"Your beloved honey ucuk acam auch tu lah ." Jawab Timah
"PFTT PELIK SIAK NAMA ." Kata yugyeom sambil cuba menahan tawanya daripada berhambur keluar .
Leman hanya memberi jelingan maut kepada yugyeom . Mana tak nya , berani yugyeom ketawakan nama manja gf dia . Memang bengang lah .
"Jangan gelak please ." Kata Leman .
"Ok ok tak ketawa . Btw , siapa your beloved honey ucuk acam auch kau tu ?" Tanya yugyeom lagi .
"Dia girlfriend aku lah ." Kata Leman lagi .
"Wuyoooo!! Ada girlfriend lahh aku tak sangka kau masih laku ." Kata jackson dengan teruja .
"Kau ingat aku hodoh sangat ke ha ?" Kata leman lagi . Jelingan dilempar kepada jackson . Ingat ziana zain ke main jeling jeling ni .
"Btw siapa nama gf kau Leman ?" Tanya jinyoung .
"Ouh nama dia Liyana bae ." Jawab Leman sejurus membuat kan jackson tersentak .
"Eh jap , nama tu..." belum sempat jackson menyambung kata katanya Leman terlebih dahulu menjawab .
"Asal nama dia pelik eh ? Dia tu ada mix tau . Ayah dia nama Bae chang wook . Mak dia pulak nama Limau Kasturi . Tu yang nama dia macam tu . Aku kenal dia pun masa aku main shake kat wicet . Aku jatuh hati dengan dia bila kami main lawan dadu . Dia selalu menang tu yang buat aku tertarik dengan dia ." Terang Leman panjang lebar dengan teruja .
"Boleh tak kau bagi aku habis cakap dulu ." Kata jackson sebaris .
"Ha okey okey cakap lah ."
"Liyana tu ex aku ." Kata jackson lagi .
"HAHAHAHA . Apa kau merepek . Kau ingat nama liyana ni ada satu je ke kat dunia ni ? Banyak lagi kut ." Kata Leman dalam tawa . Entah mengapa dia merasa kata kata jackson itu adalah sebuah jenaka .
"Buruk bodoh kau ketawa ." Kata jackson lagi . Savage .
"Lantak aku lah . Dah bye aku nak pergi jumpa dengan my beloved honey ucuk acam auch aku ." Kata leman bingkas bangun untuk berlalu pergi .
"Nanti aku kenalkan lah dia kat korang ." Sambung Leman lagi .
"Korang fikir tak apa yang jack fikir ?" Tanya jackson setelah kelibat Leman sudah jauh menghilang dari pandangan .
"Kau fikir apa jackson ? Aku tak boleh baca fikiran kau . Sorry ." Kata mark lagi .
"Liyana tu . Nama ex yang pernah tinggalkan jack dulu kan ." Kata jackson lagi .
"Tak mungkin lah ." Kata jb tidak percaya .
"Tapi jack rasa betul . Lagipun jack ingat nama mak dia Limau Kasturi ." Kata jackson lagi .
"Hyung , macam leman cakap tadi lah . Nama Liyana banyak kat dunia ni , bukan ex hyung sorang je ." Kata youngjae pula yang dari tadi hanya menjadi pemerhati bualan antara leman dan jackson .
"Tapi firasat jack tetap berkata yang tu ex jack ." Kata jackson lagi .
"Habis hyung nak pergi jumpa dia ?" Tanya bambam pula .
"Mungkin ?"
"Wah berani nya hyung ." Kata yugyeom pula .
"Kenapa nak takut ? Hyung bukan penjenayah yang nak lapor diri kat polis pun ." Kata jackson lagi .
"Okey kalau macam tu esok kita jumpa dia dengan Leman ." Kata jinyoung pula .
To Be Continued
_______________________Okey special cast dah muncul -liyanacc
Next part rasanya akan ada conflict between jackson leman dengan liyana . K tapi tak sure .
Btw sorry lama tak update . Idea tak ada . Thank you siapa yang stay dengan ff ni .
Thank you jugak siapa yang dah vote . Tira hargai sangat . Muah i love you 💚
Vote & comment juseyo
YOU ARE READING
Jeju × g7
Humor【COMPLETED】 Got7 merupakan group lelaki bawah agensi jyp . Hidup mereka tidak ada yang berubah . Segalanya normal . Bangun , berlatih , perform & tidur . Aktiviti itu diulang setiap hari . Itulah kehidupan yang bergelar idol . Tetapi semuanya beruba...