"Mark hyung , tolong ambik garam dekat dalam kabinet tu kejap ." pinta jinyoung yang sedang mengacau kimchi jigae yang berada di atas dapur .
Mark yang sedang makan kek beras yang diberi oleh minju tadi segera bangun dan mengambil garam yang dipinta oleh jinyoung lalu diberikan kepadanya .
"Gomawo ."ucap jinyoung .
"Ne ."
"JINYOUNG AH!"sergah minju yang baru sahaja muncul di dapur .
"OH AUTHOR FF NI COMEL!" latah jinyoung . Mujur garam yang berada di tangannya tidak tertumpah ke dalam kimchi jigae tersebut . Kalau tak semua kena darah tinggi .
"YAH TERKEJUT TAHU TAK ." kata jinyoung . Suaranya cuba dikawal walaupun dia rasa nak tengking minju . Fikir dia perempuan je .
"Mianhada ." ucap minju .
Mark yang turut berada di dapur hanya memerhati .
"Em minju umur berapa ?" tanya jinyoung .
"19 . Waeyo ?" tanya minju ingin tahu .
"Pls speak formal okey ." ucap jinyoung kembali mengacau kimchi jigae yang tergendala .
"Alah kita kan dah lama kenal buat apa nak berspeak formal ." Jawab minju perlahan .
"Excuse me ?" Tanya jinyoung sambail mengerutkan dahi .
"Eh tak ada pape lah jinyoung OPPA ." kata minju sambil mengroll kan mata . Perkataan oppa saje ditekankan .
Jinyoung yang sedang mengacau stew tersebut sudah tersengih sengih seorang diri .
Are u okey jinyoung ?
"Jinyoung aku pergi tengok member dulu eh ." mark meminta diri . Saje nak biarkan minju borak dengan jinyoung .
"Ne ."balas jinyoung pendek .
Maka keadaan pun kembali senyap .
Awkward
"Oppa masak apa tu ?" tanya minju memecah kesunyian .
"Kimchi jigae je ."
"Wah mesti sedap kan ."
"Ofcourse . Tengok lah air tangan siapa ."
"Ha yelah . Kan oppa belajar masak dari omma kan memang sedap ."
Jinyoung berhenti mengacau kimchi jigae tersebut .
"Macam mana minju tahu ?"
"Minju teka je lah . Tak payah suspen sangat ." Jawab minju sambil menahan ketawa .
"Memang lah oppa ingatkan minju ni sasaeng fan yang tau semua benda pasal kitorang . Cuak seyhh ." Jawab jinyoung .
"Don't worry. Im not that type of person lah . Kita professional lah braderrrr ." Ujar minju .
Jinyoung tersengih melihat telatah yang boleh dikatakan 'cover ayu' minju itu .
Jackson tiba tiba muncul di dapur .
Serta merta jinyoung dan minju memandang jackson .
"What are u doing jinyoung ." kata jackson . Ttbe serious . Tadi elok je galok .
"Borak borak je . asal ?"
"Jaebum hyung panggil ." kata jackson lagi .
"Wae ?"
"Pergi je lah . Mana aku tahu orang tua tu nak apa ." kata jackson lagi .
"Yelah . Minju nanti sambung borak eh . Lagi satu , tolong cedokkan kimchi jigae tu eh ."
"Ne ." kata minju sambil mengangguk .
Dan jackson dan jinyoung pun hilang dari pandangan .
To be continue
_____________________________Hambar kan . I know that .
Vote & comment juseyo
YOU ARE READING
Jeju × g7
Humor【COMPLETED】 Got7 merupakan group lelaki bawah agensi jyp . Hidup mereka tidak ada yang berubah . Segalanya normal . Bangun , berlatih , perform & tidur . Aktiviti itu diulang setiap hari . Itulah kehidupan yang bergelar idol . Tetapi semuanya beruba...