"Haa cepatlah straight to the point je lah . Mission apa kitorang kena buat." kata jackson . Muka cuaknya cuba disorokkan . Maklumlah dia first time dapat mission . Haritu kan dia demam masa orang dapat first mission .
Okey back to story .
"Okey ni task dia ." kata minju sambil menghulurkan sekeping kad kepada jb . Mereka semua segera membaca isi yang tertulis di kad tersebut .
Hye . Annyeong haseyo !!
Kepada got7 yang amat disayangi dan di kasihi , amacam duduk kampung ? Best kan . Okey tujuan aku nak bagi mission kedua dekat korang ni Sebab jackson tak buat first mission haritu . So aku nak kenakan dia .
Mission dia tak susah pun . Korang dah kenal Leman kan ? Haa dia akan bawak korang pergi tangkap belut . Amacam best an . Hahahahah . Setiap seorang mesti tangkap sebanyak 5 ekor . Hak alah 5 ekor je kot bukan 500 ekor pun kan .
Masa anda bermula daripada pukul 10.30 a.m - 1.30 p.m hari ini .
Okey ? Goodluck everybody . Goodluck jackson HAHAHAHAHA
FIGHTING !
YANG IKHLAS ,
anda akan tahu nanti❤"first time aku dengar nama orang 'anda akan tahu nanti' . dia makhluk apa ni ? " tanya jinyoung .
"Bakal girlfriend you lah baby muahahahahahahahahah ." Jawab minju sambil berketawa jahat .
"Apasal aku rasa macam aku dapat surat cinta zaman sekolah ni ?" kata jb .
"Tak masalahnya tu arahan mission ke surat wasiat doh ." kata bambam pula .
"NI MESTI ORANG YANG KITA KENAL NI BAGI MISSION . KALAU TAK KENAPA DIA NAK KENAKAN AKU . BAIK MENGAKU CEPAT SIAPA TULIS NI !" kata jackson yang agak gelabah itu .
"Relax lah jackson . Ingat tagline kau . Just relax ." kata mark pula .
"Okey okey aku cuba ." balas jackson .
"So korang dah tau mission dia kan . So , jom ikut leman ." arah leman .
Selepas beberapa minit berjalan . Mereka pun sampai di kawasan lumpur yang dipenuhi belut .
"okey then ?"
"kita nak buat apa sekarang ni ?"
"pergi pakai boot tu dulu ." ujar leman sambil jarinya ditunjukkan ke arah tujuh pasang boot yang tersusun rapi . ceh .
"baiklah budak ." ujar bambam
mereka bertujuh berjalan ke arah boot tersebut dan memakainya .
"okey lepastu ?" tanya jinyoung pula .
"lepastu pergi ambil baldi dekat stor sana ." arah leman lagi .
"amboi asal kau tak ambil awal awal . menyusahkan tau tak !" rungut jackson .
"jangan risau baldi kat situ ada tiga je . nanti leman bahagi kan team okey . pergi wakilkan sorang atau dua ambilkan baldi tu ." kata leman lagi .
tiba tiba jackson mengangkat tangan .
"aku tau nak suruh siapa ambil ." kata jackson
"siapa ?" tanya mark
"aku rasa orang yang layak ambil baldi tu adalah leman . siapa setuju ?" kata jackson lagi .
"bambam setuju ."
"yugyeom pun !"
"LEMAN! LEMAN! LEMAN! ." sorak JackBamGyeom .
"eh apasal leman pulak kena ? korang lah pergi ambil ." kata leman lagi .
"BAIK KAU PERGI AMBIL SEBELUM AKU PANGGIL PUAK AHGASE A.K.A FANS AKU !" ugut jackson
"ayokk . habislah kau leman kena bash lepas ni ." kata youngjae pula .
"HAK ALAH INGAT AKU TAKUT !" kata leman pula .
"kau jangan main main leman dengan ahgase ." kata bambam pula .
"KAU INGAT KAU JE KE ADA FANS! AKU PUN ADA LAH !" kata leman pula .
"DAH TU NAK GADUH KE NI !" Kata jackson pula .
"MEH LERR !"
"HOI KORANG NI JANGAN JADI BUDAK BUDAK SANGAT BOLEH TAK ! PASAL BALDI JE KUT NAK PANGGIL AHGASE LAH MANNO LAH ! KAU INGAT NI TADIKA KE HAH ! SORANG WAKIL PERGI AMBIL SETTLE LAH BRO ! HA NI NAK MAROH NI !" marah minju yang baru sahaja muncul di situ . tadi dia pergi sap kok dengan mamak jual cendol kat simpang empat tu . ish ish ish teruk betul .
mereka semua hanya menunduk .
"HAA APA YANG DUK TUNDUK LAGI TU ! PERGI LAH AMBIK !" Hampir terkeluar suara jantanya . Tiber
Maka ke lapan lapan mereka itu bertempiaran lari ke arah stor untuk mengambil 3 biji baldi tadi .
"ha tahu takut HAHAHAHAHA !" Kata minju sambil ketawa seperti dato sri vida .
"HOI PONTIANAK MANA DUK MELALAK TU HA !!" marah makcik bedah yang sedang mengerling karipap untuk di jual tu .
"Sorry makcik bedah . teruskanlah kerling karipap tu ye ." kata minju .
To Be Continue
__________________________
HAHAHAHA part ni hambar sikit . Tira kurang idea lah otak ni duk fikir bazaar ramadhan je ni . teruk betul .
OKEY TIRA NAK UCAP SELAMAT BERCUTI KEPADA SEMUA BUDAK BUDAK SEKOLAH AND SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN BAGI SEMUA UMAT ISLAM . JANGAN PONTENG PUASA K . TIRA NAK MINTAK MAAF KALAU ADA SALAH SILAP SAMA ADA YANG SEDAR ATAUPUN TAK . KOSONG KOSONG KAYH . MUAHHHHH!
Vote & comment juseyo
YOU ARE READING
Jeju × g7
Humor【COMPLETED】 Got7 merupakan group lelaki bawah agensi jyp . Hidup mereka tidak ada yang berubah . Segalanya normal . Bangun , berlatih , perform & tidur . Aktiviti itu diulang setiap hari . Itulah kehidupan yang bergelar idol . Tetapi semuanya beruba...