Media tu contoh rantai tu
"Hyung . Kalau hyung jumpa dia satu hari nanti hyung nak cakap apa dekat dia ." Tanya yugyeom .
"I love you ." Jawab Jinyoung pendek cuba mengekalkan sisi coolnya .
"YAAAA ITU DIAAA PARK JINYOUNG WUUUUU ." Mereka semua bersorak .
"Ok dah! Stop pasal cerita ni . Korang dah habis makan kan . Jom kemas ." Tiba tiba minju bersuara .
"Eh asal nak kemas dah ?" Tanya jb hairan .
"Minju dah mengantuk nak balik tidur ." Tambah minju lagi .
"Eh tapi kitorang tak start cerita lagi ." Kata jackson pula . Tadi dia yang ajak cerita .
"Minju nak tidur mengantuk . Jom Leman ." Kata minju sambil mengangkat pinggang mangkuknya untuk di hantar ke dapur .
Kesemua member got7 memandang antara satu sama lain .
"Kenapa minju tu ?" Tanya mark .
"Entah lah ." Kata youngjae sambil mengangkat bahu tanda tidak tahu .
Tok! Tok! Tok!
Pagi pagi lagi pintu rumah yang dinginapi member got7 itu diketuk bertalu talu .
"Bangun! Bangun! Dah pagi ni woi . Korang kena terukan mission korang!" Kata minju . Tangannya tidak berhenti mengetuk pintu kayu tersebut .
Selepas 2 minit pintu tersebut dibuka .
"Ye ada apa ?" Kata jinyoung dalam keadaan mamai sambil menggosok gosok matanya apabila terkena sinaran matahari pagi .
Over part 7
"Omg...." serta merta minju terpaku apabila melihat keindahan pemandangan di hadapannya . Messy hair jinyoung . Auch . Jantungnya sudah berdegup laju bagai sudah berlari 500 m .
Mata mereka bertentang membuatkan mereka berdua terpaku buat seketika .
Tipikal drama .
"Ehem ."
Lamunan(?) mereka berdua segera dialihkan apabila seseorang berdehem(?)
"Eh hyung..." kata jinyoung sambil menggosok belakang lehernya . Itu saja ayat yang keluar dari mulutnya .
"Ada apa ni eh . Mesyuarat pintu ke ?" Tanya jb lagi .
"Ani..aniya . Minju datang sini nak kejut oppa oppa semua bangun . Ada mission baru ." Kata minju .
"Ohh" jawab jb sepatah lalu berjalan meninggalkan jinyoung dan minju di situ .
Keadaan menjadi senyap seketika .
Awkward woi!
"Em.. oppa pergi siap kejap ." Kata jinyoung dan berlalu pergi .
Selepas 2 jam 30 minit bersiap dan bersarapan mereka semua berkumpul di hadapan sawah padi yang terbentang luas .
"Okey ni mission korang ." Kata minju sambil menghulurkan sekeping kad mission
Selama Pagi Abang abang kacak!
Macam mana mission sebelum ni ? Best kan ?
Mission harini pulak adalah , korang kena belajar menanam padi . Peh bakunya ayat .
Nanti Macam biasa , Leman akan join sekali .
Masa anda bermula sekarang !
Jackson hanya mengeluh .
Nak terkejut pun tak guna . Tetap kena buat .
Mereka semua memakai boot masing masing dan mula masuk ke dalam sawah padi yang ada di hadapan mereka itu .
Sedang mereka membuat kerja tiba tiba teriakan seseorang kedengaran .
"Huwahhh lintah tu hidup lagi huwaaa."teriak jackson apabila seekor lintah naik ke kakinya .
"Euuuu."mark segera berlari menjauhi jackson .
"Yahhh tolong buang."teriak jackson lagi .
"Ish kau ni lintah pun takut."kata jb lalu membuang lintah yang naik di kaki jackson menggunakan ranting kayu .
"Huwaaa sampai bila nak duduk sini . Aku terseksa."teriak jackson . Pura pura nangis .
"Jangan mengadalah jackson . Aku tolak kau dalam lumpur tu kang."jinyoung sudah lali dengan alasan jackson itu .
To Be Continued
___________________________Makin lama ff ni makin hambar . Hm . Part ni pendek je sebab takde idea .
Part baru aku update hujung bulan 11 okey .
Bye . Thanks siapa yang still setia dengan ff mengarut ni .
P/s : loving loving akan dimasukkan dalam ff ni k . 😂
Vote & comment juseyo
YOU ARE READING
Jeju × g7
Umorismo【COMPLETED】 Got7 merupakan group lelaki bawah agensi jyp . Hidup mereka tidak ada yang berubah . Segalanya normal . Bangun , berlatih , perform & tidur . Aktiviti itu diulang setiap hari . Itulah kehidupan yang bergelar idol . Tetapi semuanya beruba...