Ask.fm válogatás I.

573 52 3
                                    

Sziasztok!

A blogomon már egy ideje csinálom azt, hogy havonta-kéthavonta összegyűjtöm a legérdekesebbnek tartott kérdéseket Askról. Úgy döntöttem, hogy ezentúl ide is feltöltöm őket, rövidített, csakis az írással kapcsolatos kérdésekkel teli verzióban. Ezek néha tanácsok, máskor véleménykifejtések, de előfordul az is, hogy a saját írásaimról mesélek. Ez utóbbit nagyon szeretem, hiszen a legtöbb novellám, regényem erősen kötődik hozzám, az életemhez, a személyiségemhez, szinte mindről tudnék hosszabban mesélni. Ilyesmi is érdekelne titeket? Hozzászólásban várom a véleményeteket, és ha a válasz igen, akkor előfordulhat, hogy ezentúl ilyen beszámolókat is írni fogok. De addig is olvassuk a kérdéseket, és a rájuk adott válaszaimat. 

EXTRA: A legutolsó kérdésre adott válaszom egy egyperces, amit eddig külön méb nem publikáltam sehol. :) 


Mi a legnagyobb vesszőparipád?

Amikor megkérdezik tőlem, milyen műfajú a regényem vagy a novellám.

GYORSTALPALÓ IRODALOMBÓL (kb. általános iskolából): Vannak ugye a műnemek, líra, epika, dráma. Mi itt többségében az epikát "használjuk", ide tartoznak a blogregények, a novellák, az egypercesek stb. De ezek (regény, novella...) nem a fajtája vagy kategóriája vagy kiskutyája a történetnek, hanem a MŰFAJA. Magyarul, ha megkérded tőlem, milyen műfajú a regényem, akkor a kérdésedben benne van a válaszom is, és én nyugodt szívvel mondhatom azt, hogy nem vagyok hajlandó válaszolni.

Mi volt a legrövidebb idő, ami alatt megírtál mondjuk egy novellát?

Ha jól rémlik, A magány címűt valamikor éjjel írtam, szerintem nem lehetett több egy-két óránál. Annál javítást sem nagyon végeztem, csak kijavítottam néhány elgépelést.

De amúgy novellákkal mindig úgy vagyok, hogy igyekszem azonnal elejétől a végéig megírni őket, mert általában hirtelen kap el egy ötlet vagy hangulat, amit megpróbálok papírra vetni. Ha nagyon muszáj, még másnap fel tudom venni a fonalat, de ha akkor sem fejezem be, akkor nagyobb a valószínűsége, hogy nem is fogom sosem. Szóval az első verziót megírom rögtön, utána néhány nap múlva előveszem, és kijavítom, ha kell, akár nagyobb részeket is átírok.

Ha kiadnák az egyik történetedet, milyen néven jelentetnéd meg? Esetleg tudod, hogy melyik sztorid lenne? Változtatnál benne valamit?

Daremo néven írok, így ezen is jelennék meg, de én nem titkolom a valódi nevemet sem. :) Jelenleg a Hazug szerint az élet a fő projekt, így nyilván azt választanám ki. Megváltoztatás szempontjából pedig csak annyit mondok, hogy be kellene már fejezni. :D

Számodra mi a legfontosabb szempont egy blog olvasásakor? Mi az, amit a legkritikusabban szemlélsz rajta?

A legfontosabb, hogy az első két bekezdésben ne legyen durva helyesírási hiba - természetesen nem számolom meg a bekezdéseket, és tudom azt is, hogy nem lehet mindenkinek tökéletes a helyesírása, de én erre nagyon allergiás vagyok, és szörnyen zavar, ha már az elején belebotlok egybe, azonnal kizökkent az olvasásból (amibe még igazán bele sem rázódtam, hiszen a történet elején járok, később kicsivel elnézőbb vagyok). Szerintem ez valamilyen szinten igényesség kérdése is: ha az illető tisztában van vele, hogy nem olyan jó a helyesírása, ma már ingyen és bérmentve, nagyjából 10 perc alatt tud találni valakit, aki segít kijavítani az írásait. Én mindenesetre rosszul érezném magam, ha nem adnék meg annyi tiszteletet az olvasóimnak, hogy a tökéleteshez legközelebb álló verziót töltsek fel (mert a tökéletest, még magunkhoz képest is, szerintem sosem érhetjük el), és számomra furcsa, hogy egyesekben nincs meg ez az érzés. Az ember legyen igényes mindenre, amit kiad a kezéből, mert ez nagyon sokat árul el a személyiségéről, én ezt vallom.

Írástechnikai cikkekTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang