Mia och Carro berättar typ allt om varandra, eller det de inte behövde säga igår... Mia berättar om att vi typ nördade The Fooo. Killarna skrattar lite. Vi äter upp fikat och jag, Mia och Carro bestämmer oss för att gå hem. Killarna fick ett meddelande ifrån Daff om att de skulle öva in en ny låt. Jag, Carro och Mia går hem till mig och vi bestämmer att vi ska ha tjejkväll ikväll. När vi kommer hem är mamma och pappa hemma. Vi hälsar på dem och går sen in i köket. Vi ska göra tacos. Vi äter upp snabbt och går sen upp på mitt rum. Vi pratar ganska mycket om killar.. Hehe.
___________________________________________________________________
{ En vecka senare }
Jag och tjejerna har hängt resten av veckan. Men nu ska de åka.. Jag kommer sakna dem så mycket. Mia och Carro packar ihop sina saker och lägger de i bakluckan på pappas bil. Pappa kör oss till tågstationen. När vi kommer fram är det bara tio minuter kvar innan deras tåg kommer. Jag kramar om dem länge och säger hejdå. Det rinner tårar ner för våra kinder och vi kramas återigen. Denna gången en kortare kram för tåget kommer.
"Hejdå, jag kommer sakna er" säger jag.
"Hejdå, jag kommer sakna dig med" säger Mia.
"Hejdå, saknar dig redan" säger Carro och de går på tåget.
De sätter sig vid fönstret och vi vinkar till varandra. När tåget åker går jag tillbaka till bilen och sätter mig i framsätet. Vi åker hemåt och det är ganska stelt eftersom om att jag och pappa inte känner varandra jättebra.. När vi kommer hem, går jag in, tar av mig mina skor och sätter mig i soffan. Mamma kommer och sätter sig bredvid mig. Hon har med sig en skål med godis. Jag tar en och stoppar in den i munnen.
"Nu tog du ju en av mina godisar.." Säger mamma och skrattar.
"En ja" säger jag och skrattar.
"Är du och Felix tillsammans?" Frågar mamma.
"Mamma.... Ja det är vi" svarar jag.
"Aww, Felix är rätt kille för dig" säger mamma och tar mina händer.
"Ja, jag vet" säger jag och skrattar lite tyst.
Just då kommer Oscar in. Han ler stort.
"Sarah, Felix ville träffa dig i trädgården" säger Oscar.
"Jaha, okej" säger jag och går ut.
När jag kommer till baksidan ser jag en stor picknick filt och en 'hängstol'. Men jag ser inte Felix. Jag går till hängstolen och tänker precis sätta mig i den då jag hör någon säga.
"Hej"
"Oh shit, jag såg dig inte" säger jag när jag ser att Felix sitter där.
"Kom sätt dig" säger han.
Jag sätter mig tätt intill honom och han lägger sig arm på mina axlar. Vi kollar på varandra och kysser varandra, länge och passionerat. Han släpper kyssen.
"Grattis på en veckas jubileet" säger han och ler.
"Tack detsamma" säger jag.
"Kom"
Han reser sig upp och sträcker fram handen. Jag tar den och han hjälper mig upp. Vi sätter oss på filten och han tar bort ett lock från en tallrik. Under locket ligger det choklad doppade jordgubbar. Felix tar upp en och för den mot min mun. Jag tar en tugga och Felix äter upp resten. Jag gör likadant med en annan. När vi har ätit upp jordgubbarna går vi tillbaka till hängstolen. Vi sitter och myser en lång stund. Vi kysser varandra lite då och då.
"Jag älskar dig, verkligen" säger Felix efter en stund.
"Jag älskar dig med" säger jag.
Felix tar upp sin mobil och tar ett par kort. Han lägger ut ett av korten på instagram och skriver 'one week with my prinsess, i love you so it hurts💖'.
"Kan du skicka dom till mig?" Frågar jag.
Han nickar och skickar dem. Jag väljer ett av dom som jag använder som bakgrundsbild. Jag valde den när vi kysser varandra. Klockan börjar bli mycket och jag börjar bli trött.
"Ska vi gå in du kan få sova här om du vill?" Frågar jag.
"Såklart jag vill" svarar Felix.
Vi går in och upp till mitt rum. Jag går in till min Walk In Closet och byter om till min pyjamas. När jag kommer in ligger Felix i sängen. Åhh hans mage dödar mig... Jag lägger mig bredvid honom och tar på mig täcket. Felix lägger sina armar om mig.
"Du är den bästa pojkvännen man kan ha" säger jag.
"Och du är den bästa flickvännen" säger han och kysser mig.
Jag släpper ifrån kyssen och lägger mig på hans bröst. Han fortsätter att hålla om mig och jag somnar med ett leende på läpparna.
___________________________________________________________________
{ Två dagar senare }
Någon skakar på mig... Jag öppnar ögonen och ser att det är Oscar.
"Vad vill du?" Frågar jag nyvaket.
"Ska du med till studion idag?" Frågar han.
"Aa, visst" svarar jag.
"Vi åker om en timme" säger han och går ut.
Jag duschade igår kväll så jag skiter i att göra det nu. Jag går in i min Walk In Closet och tar på mig ett par svarta jeans och en gul, långärmad, stickad tröja. Jag sminkar mig lite lätt och borstar håret. Idag låter jag det bara hänga över axeln. Jag går ner till köket och brer en macka och trycker i mig den. Sen går jag upp och borstar tänderna.
"Sarah, vi ska åka nu!" Ropar Oscar nerifrån.
Jag springer ner och tar snabbt på mig mina converse. Oscar ger mig en hjälm och jag sätter mig bakom honom på moppen och kramar om hans midja. Helt plötsligt åker en bil framför oss och sen blir allt svart...
YOU ARE READING
Utan dig är jag inget
FanfictionSarah har precis fått reda på att hon är adopterad. Hon ska flytta upp till sin riktiga familj, i Stockholm. Men hennes bror är inte vem som helst.