"Sluta skaka på mig" säger jag med min trötta morgonröst.
"Men vakna då, skolan börjar om typ en timme" säger Felix och flinar.
"Jag är vaken och jag har inga kläder här..." Säger jag.
"Jo, du lämnade ju en hög med kläder här en gång" säger Felix.
"Juste" säger jag.
Felix skrattar åt mig. Jag öppnar ögonen och ser Felix, min underbara Felix. Jag blir kär på nytt varje gång jag ser honom. Jag reser mig upp och går till Felix garderob.
"Får jag ingen godmorgon puss?" Frågar Felix.
Jag pussar honom snabbt på munnen. Jag skiter i att byta underkläder och tar fram ett par svarta jeans och en vit stickad tröja. Jag går in till Felix badrum och byter om. Jag tvättar bort det gamla sminket och kommer på att jag inte har något nytt. FAN! Felix kommer in i badrummet och kramar om mig bakifrån. Han tar fram en tandborste och ger den till mig. Vi står och borstar tänderna en stund. Sen går vi över till att fixa med håret. Jag lånar Felix systers hår borste och borstar igenom håret. Felix sätter bara på sig sin vita snapback. Jag hämtar min mobil och lägger den i fickan. Felix tar sin mobil också och sen går vi ner till köket. Vi tar bara varsin macka. Sen drar vi på oss våra skor och går till skolan. Idag går vi med våra händer ihop flätade hela vägen ända tills vi måste släppa för att gå till våra skåp. Vi får ganska många blickar.
"FELIX HAFFAR!" Ropar en kille efter oss.
Felix bryr sig inte utan bara går. Vi har NO första lektionen. Usch, jag hatar NO. Våran förra NO lärare var helt freakad. Hon fick utbrott bara man viskade eller typ rörde på sig. Hoppas inte våran nya lärare är sådan... Jag går mot NO salen. När jag kommer in sitter redan Felix där inne. Jag sätter mig bredvid honom och läraren kommer in. Läraren verkar jätte snäll och börjar lektionen.
-orka att skriva skolan, så vi kör efter skolan-
Skolan gick ovanligt fort. Jag går till mitt skåp och lägger in mina böcker. Sen går jag hem. Felix ska fixa något och jag har inte direkt fått några nya vänner, så jag får vara själv om inte Oscar är hemma. Jag sätter i hörlurarna i öronen och börjar att lyssna på musik, det går mycket fortare att gå då. Jag nynnar med lite när 'Fridays are forever' strömmar ut ur lurarna. När jag kommer hem är dörren upplåst. Jag tar av mig skorna och stänger av musiken.
"HALLÅ!?" Ropar jag.
"Heej" ropar Oscar tillbaka.
Det låter som om att han är på sitt rum så jag går dit. Där sitter han, på sängen, och spelar gitarr. Gör han det hela tiden eller.
"Du spelar ju gitarr hela tiden" säger jag.
Han bara fortsätter och börjar sjunga. Jag flinar och skakar på huvudet. Jag går ut ur rummet och in i mitt. Jag tar upp mobilen och ser att jag har fått ett sms, från ett dolt nummer.
Dolt: Lämna Felix, han är min. Gör du det inte kommer du att ångra dig...
VOUS LISEZ
Utan dig är jag inget
FanfictionSarah har precis fått reda på att hon är adopterad. Hon ska flytta upp till sin riktiga familj, i Stockholm. Men hennes bror är inte vem som helst.