Del 35

1.7K 63 34
                                    

Jag kollar bort mot poolen i hopp om att få syn på Felix och Oscar. Jag ser Oscar som är påväg mot oss men inte Felix. Oron börjar sprida sig i kroppen, men jag försöker att intala mig själv att han bara gick upp på rummet eller nått. Oscar går fram till Cilla och kysser henne på läpparna. Jag kan inte dölja det lilla leendet som bildas på mina läppar. Att Oscar har hittat en tjej får mig att bli glad, och att det är en tjej som är så omtänksam och snäll som Cilla är gör mig ännu gladare.

"Vart tog Felix vägen?" Frågar jag Oscar och han kollar upp på mig.

"Han skulle göra något jag vet inte riktigt, han kanske gick upp på rummet.." Svarar Oscar.

"Aha, okej. Jag går upp och kollar, jag tänkte ändå hämta min mobil" säger jag och reser mig upp.

Oscar och Cilla nickar och jag styr mina steg mot hotellet. Den svala luften träffar mitt ansikte när jag kommer in. Jag går mot hissen och trycker på knappen. Efter någon sekund öppnas hissdörrarna och jag kliver in. Jag trycker på knappen för rätt våning och lutar mig sedan mot väggen. Dörrarna öppnas och jag tar ett steg ut. Jag börjar att gå mot vårt rum men stannar nästan genast när jag ser två personer stå och nästan äta upp varandra i korridoren. Två personer där killen är en kopia av Felix. Han har likadana badshorts som Felix och håret är i exakt samma färg. Jag går diskret ditåt för att kolla närmare och bli säkrare på om det är han eller inte. När jag går förbi börjar mina ögon att vattnas. Det är Felix, min Felix som står och hånglar upp en annan tjej. Jag springer snabbt därifrån med tårarna sprutandes från mina ögon. Fyfan va lågt av honom.

"SARAH!?" Hör jag Felix röst ropa bakom mig men jag bryr mig inte.

Jag springer så fort jag kan ner till Oscar och Cilla. Jag hör hur Felix försöker att komma ikapp mig. När jag har kommit ner till poolområdet kollar alla konstigt på mig. Jag skiter i alla blickar och springer fram till Oscar och Cilla. När de får syn på mig blir deras ansiktsuttryck oroliga. Felix steg hörs inte längre bakom mig. Jag kastar mig in i Oscars famn och gråter ut. Hans stryker sin hand längst min ryggrad och kramar om mig med den andra.

"Ta det lugnt Sarah och berätta för mig om vad som har hänt" säger Oscar lugnt.

"F-fel-lix" är det ändå jag får fram.

"Vad är det med Felix?" Frågar Oscar med samma lugna röst.

"Han, han k-kysste en an-annan tje-tjej" stammar jag fram.

"Den lille jäveln" viskar Oscar tyst. "Kom, vi går upp"

Vi alla tre reser oss upp och går upp till rummet. Oscar låser upp och jag går genast och säger mig på sängen. Tårarna rinner ner för kinderna utan att sluta. Jag hör hur Oscar pratar med någon i telefon.

"HUR FAN KUNDE DU?... DU LOVADE ATT ALDRIG SÅRA HENNE... HON ÄR HELT FÖRSTÖRD!" Hör jag innan jag utesluter allt ljud.

Utan dig är jag ingetWhere stories live. Discover now