-hoppar till nyår för jag orkar inte skriva massa emellan det-
-Sarahs perspektiv-
Det varma vattnet rinner ner över min kropp. Idag är det nyårsafton. Våra föräldrar ska ut och fira på någon resturang, så vi har huset för oss själva. Vi kommer inte festa med massa annat folk och alkohol. Vi ska bara ha det mysigt med varandra, beställa pizza och kolla på film eller något annat roligt. Jag vrider av kranen och kliver ut ur duschen. Med en handduk runt huvudet och en runt kroppen går jag ut ur badrummet och vidare in i mitt och Felix rum. Felix ligger på sängen och kollar på sin mobil. Han kollar upp och ler mot mig. Jag ler tillbaks och Felix kollar ner i sin mobil igen. Jag går fram till min resväska och plockar fram nya trosor, en ljusblå tub topp, ett par vita jeans och ett färgglatt linne som är u-ringat fram och under armarna (säger man så?). Jag tar med mig kläderna in till badrummet och byter om. Ett lager mascara och lite ögonskugga får bli mitt smink för kvällen. Jag blåser och plattar mitt hår. Sen går jag tillbaka till rummet.
"Tjena snygging" hör jag Felix röst säga bakom mig.
Jag vänder mig om och min blick fastnar på Felix bara överkropp. Han spänner magen och flinar. Jag slår till han på skoj på armen och skrattar.
"Du är ganska snygg du med" säger jag.
"Ganska? Pfft.... Jag är JÄTTE snygg" säger Felix.
Jag skrattar åt honom och inte långt efter skrattar han med. Han tar på sig en vanlig vit T-shirt och en mönstrad munkjacka över det. Jeansen han har på sig behåller han på. Han sätter på sig en vit 'Brooklyn nets' keps och går sedan fram till mig. Han placerar sina händer på min midja och vi får ögonkontakt.
"Vet du hur gärna jag vill kyssa dig nu?" Frågar Felix och drar mig närmare han.
"Gör det då" svarar jag.
Han böjer sig fram och mellanrummet emellan våra läppar raderas. Jag besvarar kyssen och våra läppar masseras i takt med varandra. Vi avbryts av att mamma ropar ifrån nedervåningen.
"VI ÅKER NU, VILL NI SÄGA HEJDÅ FÅR NI PASSA PÅ!" Ropar hon.
Vi släpper varandras läppar, fattar tag i varandras händer och går ner. Mamma och alla andra föräldrar står i hallen påklädda. Vi kramar om dem och säger hejdå innan de öppnar dörren och går iväg. Killarna sätter sig i soffan och jag och Felix i fåtöljen.
"Okej, vi har fem timmar kvar av 2013! Vad vill ni göra?" Frågar Omar och kollar på oss en och en.
"Jag vet! Alla måste ringa deras hemliga crush och säga sina känslor för henne/honom" svarar jag.
"Men det är ju enkelt för dig och Felix!" Klagar Ogge.
"Ja, det vet jag. Det är därför jag vill att vi gör det" säger jag retsamt.
"Men kom igen, är ni fega eller?" Frågar Felix.
"Okej visst, vi gör det då!" Säger Ogge.
"Vem börjar?" Frågar Oscar.
"Jag kan visa hur man gör!" Svarar Felix malligt.
Han tar upp mobilen och slår in ett nummer, som antagligen är mitt. Min mobil vibrerar och Felix namn visas på displayen. Jag trycker på svara och för mobilen mot örat.
"Hejsan" säger jag och ler stort.
"Hej älskling, jag vill bara säga att jag älskar dig mer än vad du tror. Du betyder allt för mig, puss" säger han.
"Älskar dig mer än vad du älskar mig, puss på dig min prins" säger jag och lägger på.
Vi pussar varandra på munnen och vänder sedan våra blickar mot Oscar. Han kollar på oss med en frågande blick.
"Ring Cilla!" Säger vi i mun på varandra.
"Men jag kanske gillar någon annan mer" säger han.
"Nej Oscar, det gör du inte" säger Omar.
Oscars ansikte byter färg till lite lätt rosa och Felix ger Oscar sin mobil.
"Ring från min så vet hon inte vem det är förens hon svarar" säger han och Oscar tar emot mobilen.
YOU ARE READING
Utan dig är jag inget
FanfictionSarah har precis fått reda på att hon är adopterad. Hon ska flytta upp till sin riktiga familj, i Stockholm. Men hennes bror är inte vem som helst.