Del 34

1.8K 51 12
                                    

Väl på flygplanet sitter jag närmast fönstret med Felix bredvid mig och Omar bredvid honom. Bakom oss sitter Cilla, Oscar och Ogge.

"Ta på er säkerhetsbältena och stäng av alla elektroniska saker. Vi förbereder oss för start" säger en manlig röst ur högtalarna.

Bältet har jag redan knäppt och jag stänger genast av mobilen. Jag kollar upp på Felix och tar tag i hans hand. Jag är inte rädd för att flyga, jag tycker bara det är lite obehagligt vid starten och landningen. Jag lutar mitt huvud mot Felix axel och sluter ögonen.

"Sarah, vi är framme nu" hör jag Felix röst säga.

Jag öppnar långsamt ögonen och tar upp mitt huvud från Felix axel. Jag knäpper upp bältet och vi båda reser oss upp från våra säten. Vi tar vårt handbagage och går ut från planet. Omar och Ogge står och väntar på oss och Oscar och Cilla är en bit bakom oss. När alla har kommit ut börjar vi att gå till rullbandet där väskorna kommer. Våra väskor är bland de första. Vi tar dem och går mot utgången.

Vi kliver av bussen som har tagit oss till vårt hotell och går in till lobbyn. Det är stort där inne och lite längre bort finns det en scen. Oscar checkar in oss och får våra nycklar.

"Vi har två rum, hur delar vi upp oss?" Frågar han och visar de två nycklarna.

"Vi kollar hur många sängar det är i varje rum först" svarar Ogge och börjar dra sina väskor mot hissen.

Vi andra följer efter honom. Omar trycker på fyran och hissen börjar åka uppåt. Efter knappt en minut öppnas dörrarna till hissen och vi går ut. När vi kommer fram till rummen som är väg i väg börjar vi att låsa upp ett av dem. Där inne är det ett kök, en soffa, ett enskilt rum med två enkel sängar och en balkong.

"Detta är vårt" säger Omar och tar armen över Ogges axlar.

"Okej" säger Oscar.

Vi andra går ut ur rummet och låser upp det andra. Det ser exakt ut som Ogge och Omars rum, men detta har ett mycket större sovrum med två dubbelsängar. Felix slänger sig genast på en av dem.

"Denna är vår" säger han.

Ska jag vara helt ärlig så är det lite konstigt att behöva bo med sin bror och hans flickvän i samma rum, men man får väl göra denna situationen bra. Han tycker ju antagligen likadant om mig och Felix, och Felix är ju dessutom hans bästa vän.

"Ska ni två med till poolen?" Frågar Oscar.

Jag och Felix kollar snabbt på varandra med en blick som säger ja.

"Ja vad annars?" Svarar Felix.

Jag tar fram min blom mönstrade bikiniöverdel utan axelband och min vita underdel. Jag tar med det till toaletten och byter snabbt om. När jag kommer ut igen tar jag fram min handduk och sätter på mig mina solglasögon.

"Ska vi dra då?" Frågar Felix och tar tag i min hand.

Jag nickar till svar och vi går ner mot poolområdet. Vi tar två solstolar bredvid Oscar och Cilla som redan har kommit ner. Jag lägger mig ner i stolen, tar av mig solglasögonen och sätter dem på huvudet. Cilla gör likadant och lägger sig i stolen bredvid min.

"Men hallå? Skulle vi inte bada?" Frågar Felix.

"Nej" svarar jag kort och sluter ögonen.

"Då går väl vi själva då" säger Felix.

Jag och Cilla ligger och små pratar en liten stund om allt och inget. Vi har verkligen kommit varandra nära på någon vecka. Hon är som min syster. Vi kan berätta allt för varandra.

Utan dig är jag ingetWhere stories live. Discover now