Hoofdstuk 17

244 15 4
                                    

*3 weken later*

Ad Calum:
We zijn net weer aangekomen thuis van onze trip naar Louis en de andere boys. Olivia was echt weg van Louis en Niall. Het zijn haar speelmaatjes geworden maar ook Liam en Harry daar ging ze altijd naar toe als ze een beetje rust zocht.

Het was echt erg om zo Louis en zijn familie te zien. Ze probeerde hun sterk te houden. Maar als Ernest of Doris dan vroegen achter mama of als ze een foto zagen, moesten ze hun tranen in bedwang houden.

Ik hoop dat ik dit allemaal nooit moet meemaken, maar ooit zal ik er waarschijnlijk ook voor staan. Elk jaar brengt verdriet maar ook blijdschap, hoop maar ook gevaar. Elk jaar komen deze verschillende uiterste bij elkaar. Zeker vandaag zal je hier aan denken, het is 1 januari.

"Liv?" Vraag ik zachtjes aan het meisje in mijn armen. Ze kijkt me aan. "Ga maar een film kiezen die je wilt zien." Ze kijkt me opeens heel blij aan, ik zet haar op de grond en meteen rent ze naar de kast met allemaal dvd's.

Even later komt ze met twee films terug. Ze houd het achter haar terwijl ze naar Luke wandelt die aan het Skypen is met Niall. "Ni?" Hoor ik Liv zachtjes vragen. "Little!" Hoor ik Niall niet veel later roepen.

"Kies." Vraagt ze aan Niall terwijl ze de films aan hem toont. "Rechtse" zegt Niall. "Daku Ni." Zegt ze heel schattig.

Ze komt heel trots naar me toe en laat me de film zien. "Super" zeg ik wanneer ik de film zie, the Lion king. De andere was Frozen, ik ben blij dat Niall de rechtse heeft gekozen. Frozen heb ik namelijk al zo vaak gezien.

We roepen iedereen bij elkaar, om samen een film te kijken als een echte familie. Vanaf morgen gaan we verder met onze nieuwe cd, Liv gaat vanaf volgende week naar school tot we op tour moeten. Ze gaat naar een beveiligde school.

Liv kruipt op de zetel en legt haarzelf in mijn armen. Luke komt naast me zitten en Ashton en Michael komen daarnaast zitten.

Als Liv na een tijdje inslaap is gevallen. Zet Luke de film op pauze en kijkt ons alle aan. "Jongens jullie moeten me helpen."

Wanneer hij dat zei wisten we wat hij van plan is. Hij sprak er al langer over maar toen was hij nog niet echt zeker.

"Luke morgen na de studio gaan we shoppen." Zeg ik en hij knikt. "Ik ga Liv alleen naar boven doen en haar omkleden, morgen wordt een drukke dag."

Ash, Luke en Michael komen naar ons toe en geven Liv een kus op haar voorhoofd. "Goodnight." En met dat wandel ik naar boven. Gisteren werd het namelijk ook heel laat. Ze wou met ons alle naar het vuurwerk gaan zien. "Papa veel kleure! Mooi!" Zie ik haar nog altijd zeggen wanneer ze vol bewondering naar boven kijkt.

Een beetje laat maar voor iedereen een Gelukkig nieuwjaar gewenst!

(Never) Be aloneWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu