-Kringg!!..Kringg!!..Kringg!!.
"Ishh!! Bisingnya jam loceng ni. Ganggu aku tidur je." Marah RapMon sambil menghentak kasar jam locengnya. 'Hah pandai pun kau senyap.'Tanpa sedar RapMon lansung tidak menoleh ke arah jam loceng yang menunjukkan angka 7:00 a.m....
"Alamak!! Mana RapMon ni? lori dah sampai ni. Barang pun dah siap angkut.Tunggu tuan badan je naik sekali. Mananya si RapMon ni??"
Hishh cemas Minah dibuatnya."Ahah! Aku tahu nak buat apa..satu..dua..tiga.. RAPMONNNN!!!!" Minah menjerit kuat.Habis satu lorong taman perumahannya dengar. Ada yang memandang pelik, ada yang marah namun dipedulikan saja Minah.
Di rumah RapMon...
"Adoii!! Siapa pulak jerit nama aku ni .." bebel RapMon seraya mengurut lembut pinggulnya yang terhentak kuat atas lantai akibat terkejut jatuh katil. "ALAMAK!!Minah" Dengan sepantas kilat RapMon berlari keluar rumah untuk berjumpa Minah. Tak hairanlah RapMon lari keluar rumah..., rumah sebelah je kot dengan Minah. Si Minah tu je yang gila melalak panggil RapMon.
"Haha sampai pu...." tak habis lagi ayat Minah terhambur terus tawanya setelah melihat RapMon yang berbaju tidur bercorak bunga bunga kecil yang comel dan berwarna pink pulak tu.
"HaHaHHaHa..uhukk..arghh..uhukk"
terbatuk batuk Minah ketawa.RapMon pelik dengan kelakuan Minah lantas dia memandang dirinya sendiri and then...
"Omaigodd!!"
RapMon beriak tenang sambil menapak dengan mata yang tetutup terus sahaja memeluk Minah. Langsung Minah terhenti tawanya dan diam. "Nanti kau jangan lupakan aku ek? aku akan rindukan kau gila".
Minah pun pergi sambil melambaikan tangannya terhadap RapMon setelah menaiki lori tersebut. Kepalanya pun dikeluarkan sekali. RapMon sedih tapi okay.
*do read the next chapter ya🌸
YOU ARE READING
Small Issues Big Matter
FanfictionFamily : 25% Friends : 30% Self:10% Sadness:15% Happy/Sweet:20%