Friendship Goals

23 0 0
                                    

Kebelakangan ini , detik-detik Minah di sekolah bertambah lebih baik berbanding mula-mula dia berpindah ke situ.Tambahan pula, dia dan RapMon telah menjalinkan hubungan persahabatan dengan Chanyeol dan yang lain.

Tidak disangkakan , selepas sahaja peristiwa di mana Chanyeol memohon-maaf secara berdepan , mereka semua jadi kawan.Kecuali , Ricky yang masih tidak dapat menyesuaikan diri pada situasi hubungan mereka .Minah tidak ambil point pasal tu.At last, dia mempunyai dua kawan rapat meskipun mereka berdua melayan Minah baik tapi kasar.

*Detik-detik persahabatan mereka bersama lebih indah jika anda bayangkannya sambil mendengar lagu Be With You oleh Akdong Musician:)

Antara detik yang dapat dirakam ialah di mana si Xiumin yang mengambil bidang party planner and designer selain muzik itu, mempelawa Minah untuk menemaninya ke satu taman permainan .Tak lain tak bukan , bertujuan untuk menanyakan pendapat Minah terhadap sentuhan tangannya di situ atas sebab melaksanakan tugasan yang diberikan oleh gurunya bertemakan parti kanak-kanak

*You all try to imagine okay .

Dengan belon yang berwarna-warni tidak terkira jumlahnya terhias indah di taman tersebut , menambahkan lagi keceriaan pada hari minggu itu.Lain pula cerita makanan ringan dan gula-gula yang tersedia , bertambah bahagialah Xiumin.Minah apa lagi terpaksa mencuba untuk capai jua tahap kebahagiaan Xiumin.Indah sungguh hari itu diluangkan bersama kawan rapat sendiri.

Part khas bila Xiumin dan Minah sama-sama menggila layan kanak-kanak di situ , makan comot lagi tak hingat dunia bagaikan waktu milik mereka.

*Habis detik Xiumin yang dapat dirakam , banyak lagi sebenarnya tapi kita cuba bayangkan detik Chanyeol dan Minah pula.

Suatu hari , Chanyeol membuat kunjungan mengejut ke rumah Minah lalu meminta izin pada nenek Song dan atuk Lee untuk mengajak Minah keluar bersiar-siar .

*Untuk detik ini , anda disarankan memakai earphone dan dengar lagu Say Yes oleh Loco ft Punch.Bahagia~~

Chanyeol terpaksa menunggu Minah bersiap sebentar oleh kerana dia datang mengejut.Dia berkeputusan untuk menunggu di nursery milik atuk Lee yang cantik dipenuhi dengan pelbagai jenis bunga dan herba lalu berjalan mengelilingi sekitar kawasan nursery untuk melihat lebih dekat lagi kesemua tumbuhan itu.

Tidak lama kemudian..

Bunyi derapan kaki yang semakin menghampiri , tertangkap oleh deria pendengaran Chanyeol dan dia pun menoleh. Minah sudah berada di depan matanya.Tika ini Minah kelihatan sedikit berbeza daripada hari-hari sebelumnya.

Dia kelihatan ... cantik ... , naluri lelaki Chanyeol berkata .

Padahal si Minah tu pakai blouse biasa je memandangkan cuaca pada hari itu agak panas.Dipadankan lagi dengan rip jeans paras paha dan solekan tipis iaitu lipbum bersama Sneakers warna lusuh miliknya.

"Okay Chan ! aku dah siap , marilah " .Pelawa Minah tenang.Dia perasan Chanyeol diam sekejap tadi. Dia tahu sebabnya.Mungkin terpegun kot. Dia kan rough girl.Hehe.

"Apa ni Chan ? ". -tanya Minah pelik
"Itu namanya Superbike, Minah.."-Chanyeol tahu apa yang difikirkan oleh Minah.Sudah pasti Minah akan berubah fikiran lepas lihat superbike aku ni.Hahahahah.Lepastu kitaorang pun kena jalan kaki.Padan muka kau Minah.Hahahaha.Chanyeol ketawa jahat.Saja nak penatkan Minah.

"Gila ah kau Chan , daebakkk !! .Hebat ni kalau aku yang naik."Mata bertukar bintang , Minah dibuatnya.Chanyeol face be like :
(What dia suka?).Jauh terpesong sangkaan aku.Okay jom gerak.Sebelumnya, Chanyeol terpaksa berhadapan dengan awkward moment apabila dia disuruh Minah untuk membantunya memakai Superbike helmet.Manalah kan si Minah tu tahu.

Petang itu , Minah puas mencuci mata mengelilingi kawasan yang baru buatnya.Terima kasih kepada Chanyeol yang sudi membawanya mengetahui selok-belok kawasan tersebut walaupun tidak banyak yang dia dapat ingat.Banyak barang yang Chanyeol beli untuk Minah. Tanda persahabatan katanya. Minah suka dapat hadiah ataupun apa-apa benda secara percuma.

AuthorNote:
I'm very thankful for those who had read my story.Thanks to the reader although these chapters are really short.Hopefully you all like my first fanfiction🌸

*do read the next chapter ya🌸

Small Issues Big MatterWhere stories live. Discover now