Dalam tempoh tiga bulan ini , Chan and the gang ada juga berasa sedih dengan pemergian Minah yang tiba-tiba , tapi tetap kekal dengan perangai mereka itu.Tetapi tidak mengapa , kerana Ms.Kwon(staff pejabat) sudah memaklumkan classmate Minah soal perpindahannya .Maka , gang Chanyeol pun dapat tahu hal itu.
Pernah si Chan itu berkata kepada dua membernya , "kita baru je dapat kawan perempuan pertama yang sudi berkawan dengan kita , tup-tup dia pergi ." Ricky balas pula , "Hmm tulah , sedihnya kita ni .Ni semua kau punya pasal !". Xiumin bangkang , " kenapa pulak channie punya pasal ? ini semua pasal aku lah , terlalu cute~~~hehe.
*Ricky and Chanyeol be like T_T
"Apa korang ? betul lah kan ! sebab aku yang cute ni lah ramai yeoja terjah kita , nak bagi bunga lah ,coklatlah ,love letter lah",bicara BlurryXiumin .
"Haah lah , kau punya pasal.Aduhaii .. sebab hal kau ni lah gang kita dapat bencana kan !" Ricky teringat semula kisah lama.
*Chan sudah mulai tergelak sorang-sorang.Haha.Lupa seketika hal Minah.
Pernah suatu masa dahulu , studio muzik yang dikendalikan oleh Chanyeol and the gang diterjah ramai yeoja yang amat ramai , sungguh ramai ,gila ramai : semata-mata nak jumpa Xiumin yang comel . Nasib baik , waktu itu pintu berkunci . Macam nak pecah pintu pun ada gamaknya ketika yeoja-yeoja sekalian menggila di hadapan studio.
Si Xiumin ni lah , pandai pandai tukar imej . Dulu , Xiu hanyalah student lelaki yang berperwatakan nerdy guy in the school .Entah bagaimana setelah tiga tahun begitu dengan imejnya, dia berubah menjadi cool guy in the school pula untuk tahun yang keempat .
Stailnya begini pada awal kemasukannya di sekolah tinggi : rambut hitam lurus jatuh ke bawah , pakai spectacles yang agak besar sedikit , baju kemeja dalam ditight in , seluar elok elok dengan panjang kaki , kasut kulit berkilat habis plus beg sekolah warna purple yang cute ada tampalan watak komik.Oleh itu , dia ibarat invisible guy dekat sekolah , tak ramai yeoja yang perasan dengan kewujudan Xiu.
Mujurlah ada seorang senior lelaki yang sanggup nak dekat dengan Xiu.Tahu lah siapa dia , dia Channie .
Sekarang stailnya berubah begini pula : brown hair miliknya ada belahan sedikit pada bahagian tepi ,dah tak berapa nak lurus and tak pakai spec dah , Xiu pakai lens in grey colour , padanlah jugak biasa-biasa .Baju kemeja dalam sekolah masih ditight in cuma kot sekolah hanya disangkut pada bahu , itupun kalau dia ingat , kalau tak ada kot tu pasti tertinggal dekat studio.Seluar pula dah semakin singkat dan kasut pula dah jadi sneakers ala-ala Budak jahat plus beg dah tukar colour Hitam.
Attitude pula , Xiu masih lagi dengan blurr dia tu tapi sekarang dah ada gaya sempoi-sempoi malas-malas sikit. Tidur je kerja dia. Mulai dari perubahan imej Xiu yang berlaku tu , hari hari dia dikejar yeoja.Sampailah Suatu tahap di mana Chan dah tak tahan , ye peristiwa yeoja menerjah studio ni lah.
Continue semula peristiwa diterjah yeoja ; Chan , Rick dan Xiu umpama tiga sweeties yang terperangkap dalam sebuah balang tertutup dikerumuni ribuan ekor semut sekelilingnya . Pucat habis muka mereka bertiga . Terutamanya Xiu lah , dah hilang darah mukanya , berkeringat takut melihat yeoja gila di luar yang terjerit jerit memanggil namanya.
"XIU!!Saranghaja!!"
"Xiu Oppa!! Oppa Saranghae!!
"Waaa!!"
"Kyeopta Oppa saranghae!!"
"Huwaaarrhh!!"
"Arrgghh ,XIU!!
"OPPA!!"Tidak tahan dengan pekikan mereka , Chan mencari jalan untuk menghentikan semua ini. Hah! Chan terlihat satu kayu besbol lalu ..
!!PRRANGGG!!
Bingit sungguh bunyinya . Pintu kaca studio pecah lansung melenyapkan segala pekikan sumbang tadi.Gadis-gadis jadi bisu , cengang dan ada juga yang mengundur diri terlebih dahulu melihatkan keadaan kian tegang.
"Korang nak apa haaa!!"
"Memekak dekat sini kenapa!!"
"Tak tahu malu ke!!", keluar suara garau plus menengking Chanyeol."Aku kira sampai tiga , kalau korang tak blahh .."( Chan menghayun kayu besbol )
Mulai saat itu , gang Chanyeol tidak lagi menjadi tumpuan yeoja.Namun , masih ada sesetengah yeoja yang berani meletakkan hadiah untuk Xiu di lockernya secara sembunyi-sembunyi.Malahan ada juga buat Rick . Chan lah member yang jarang dapat hadiah.- Tamat alkisah dulu -
"Aku rindukan dialah"-Chan bermuka sedih
"Kami pun"-Rick/Xiu
" Aku janji akan ingat segala memori kita bersama dia"- Xiu berjanji.-Sedih seketika-
"Dah ! jom makan , aku belanja"-Ricky mempelawa.
"Jom!-Chan/Xiu bermuka teruja.Lupa terus.*do read the next chapter ya🌸
YOU ARE READING
Small Issues Big Matter
FanfictionFamily : 25% Friends : 30% Self:10% Sadness:15% Happy/Sweet:20%