Chapter 10

28 1 0
                                    

[SENYAP]

    Kelas (B)Gred10 yang tadinya riuh-rendah tiba-tiba senyap . Minah melangkah tenang lalu memperkenalkan dirinya .

  "Annyeong , saya Minah", itu sahaja pengenalan dari Minah.

     Tadi senyap , lepastu bising semula kelas itu.Minah buat tak tahu saja dan terus mengambil tempat duduk yang betul-betul di belakang ,penjuru paling hujung kelas , sengaja mahu dipalau. Sepasang mata tanpa perasaan memandang tepat ke wajah Minah tanpa disedari lansung oleh Minah.

" Betul lah dia orangnya " , kata si pemilik sepasang mata tadi.

     Minah sebenarnya duduk dibelakang tempat Suzy . Suzy yang cantik itu agak terkejut apabila melihat Minah tiba-tiba muncul di hadapan kelas dan memperkenalkan diri. Semua situasi ini lansung tidak diendah Minah. Dia mengeluarkan telefonnya lalu memasangkan earphone dan buat hal sendiri sehinggalah seorang guru memasuki kelas itu dan mengajar seperti biasa.

     Berpusu- pusu pelajar Sekolah Tinggi Myungseok keluar dari kawasan sekolah menandakan tamatnya waktu persekolahan pada hari itu.Faktanya , Minah berjalan pulang sendirian ditemani lagu-lagu yang dimainkan dengan earphonenya.

        Keluar saja dari perkarangan sekolah ... MINAH!! seseorang menjerit memanggil nama Minah sehingga mengejutkan pelajar yang masih di situ termasuklah Minah yang hanya mendengar lagu dengan volume rendah dari earphone.

"Siapa yang panggil aku tu?" , Minah beriak pelik.

Pandang belakang , kiri , kanan , hadapan...

"RAPMON!!" Minah terus menerpa ke arah RapMon yang santai bersandar pada keretanya.

      Disebalik langsir tingkap studio , Chanyeol memandang .. Cehh!!

*do read the next chapter ya🌸

Small Issues Big MatterWhere stories live. Discover now