Chapter 5

30 1 0
                                    

    Lala~La~La~ , Minah menyanyi sumbang.Mana simpangnya? Tak nampak pun.Minah meneruskan lagi perjalanannya , kemudian ..hah! Tu dia, belok kiri kan..okay dah lepastu terus je..  Lala~La~La~..

       Langkah Minah terhenti serta-merta.Dia perasan ada orang mengekorinya.Kemudian dia melangkah lagi.Kali ini dia benar benar rasa memang ada orang mengekorinya,pantas dia menoleh tapi ,

kosong..

     Setibanya di pasar, Minah mula mencari bahan basah yang disuruh beli oleh neneknya.Cari punya cari , satu bahan lagi tak cukup iaitu ikan salmon.Manalah ikan ni , apasal susah sangat nak cari ni , cari lagi..

     Firasatnya mengatakan[berhenti di sana dan pandang tepi]

Hah! Dah jumpa kau ikan.Bangga Minah dengan firasatnya tapi pelik..

       Selesai sahaja membeli bahan basah , Minah pun pulang dengan penuh berhati hati .Langkahnya ibarat diperhati satu per satu.

    Si pengekor pun mula menjaga langkah sendiri .Alamak! Dia macam dah perasan . Aku nyorok sini dululah, fikir si pengekor setelah terlihat sebuah kereta terparkir elok di sisi jalan. Okay selamat! Dia pun mengintai kembali Minah ,  aikk!! mana perempuan ni pergi ? , Aikk!!

 
   WOII!! , sergah satu suara.Aduhh!! hearteu..si pengekor sakit jantung.Kau kenapa hah ikut aku? Kasar soalan Minah.Tak..takde..aku tak ikut kau lah .Laju saja si pengekor lari sepantas angin meninggalkan Minah terpinga seketika di situ .

        Kau nak lari mana hah?! Minah buka langkah seribu mengejar. Sudah sehabis pantas Minah mengejar , namun tidak juga dia terlihat bayangan lelaki pengekor tadi yang tidak jelas wajahnya.

Hilang lagi.....

*do read the next chapter ya🌸

Small Issues Big MatterWhere stories live. Discover now