First Meet

25 1 0
                                    

     Hangat rasanya ketika menghirup Americano yang dipesannya sebelum menyatakan persoalan kepada RapMon.

"Macam mana kau dapat tahu aku sekolah dekat situ eh?".

"I'm a cool guy baby , I asked your grandparent. Simple .Aku pergi rumah atuk dan nenek kau semalam nak jenguk kau , tapi kau tidur.So aku sembang jela dengan mereka berdua" jelas RapMon .

"Kenapa kau tak kejutkan aku ?"Keluh Minah .

"Aku tak mahu lah ganggu kau .Hari ni kan firstday kau sekolah .Ingatkan nak datang buat surprise lepas kita on the phone , nak bagitahu yang aku nak temankan kau urus perpindahan dan pendaftaran kau tu , tapi grandparent kau pulak tak bagi .Nak kau berdikari konon katanya ".Hahahaha. Panjang lagi penjelasan dari RapMon.

Selesai saja meluangkan masanya bersama RapMon di kafe itu , mereka pun berjalan seiring keluar mendekati kereta.

Sekumpulan pelajar lelaki yang masih berpakaian uniform sekolah lengkap sama seperti Minah , melalui mereka berdua lalu berhenti menyebabkan langkah RapMon dan Minah terbatas . Pelik RapMon dibuat mereka .

"Haa..sudah , ni tak lain tak bukan nak balas dendam lah ni.." Bisik hati Minah .

Memang jelas kelihatan Chanyeol ibarat seorang gangster yang dikelilingi dengan dua orang anak buahnya yang..comel mungkin? Haha. Hal ini mencuit hati Minah. Chanyeol yang tinggi berdiri di tengah-tengah , kiri ada Ricky yang sengaja buat muka marah ..kot, di bahagian kanan pula berdiri Xiumin yang .. ye masih dengan lolipop dia tuh! Duhai.. ronta hati Minah digeletek kelucuan.

"Kamu semua ni siapa ? " RapMon membuka bicara. Minah yang beranggapan [ lebih baik aku dan Rap cabut dulu sebelum mereka mahu apa-apakan kami ] mula menarik tangan RapMon untuk beredar dari situ.

"Eh , eh nak pergi mana tu?" dengan muka innocentnya Xiumin bertanya.

Belum pun sempat mereka beredar , Ricky awal lagi sudah block jalan.Oleh kerana si Ricky ni kecil saja badannya , dia terpaksa mendepakan kedua-dua tangannya seluas mungkin dan membesarkan jarak kedua-dua belah kakinya untuk menghalang mereka berdua . Nampak kelakar tetapi Ricky serius.

"Tunggu sekejaplah , beri kami peluang untuk kenalkan diri," kata Chanyeol mengubah situasi keadaan . " Kamu berdua ni dah salah faham , aku cuma ..cuma ...nak.. "Dia nak minta maaf dekat awak sebenarnya" , spoil Xiumin selamba seraya memandang wajah Minah .

"Hish, kau ni Xi! Buang gentle aku je .Biar aku minta maaf sendirilah pada dia ," Chanyeol bermuka masam menjawab.

"Okay , aku diam ! Xiumin memasukkan kembali lolipop ke dalam mulutnya dan tidak lagi berani mahu mengeluarkannya semula. Chanyeol menyambung hasrat tergendalanya tadi ..

"Wei..kau! Aku nak minta maaf pasal dekat sekolah pagi tadi sebab dah tolak kau dengan sengaja.Aku tak tahu pun kau budak baru.Kau tu yang tak pakai uniform sekolah .

Kenalkan , aku Chanyeol Gred 11 kelas (A) .Yang ni , Xiumin dari Gred 10 (C) , " Hai.." Xiumin menegur ramah , manakala dia tu pula Ricky dari kelas (B) Gred 10 . Ricky tiada riak lansung.

"Oohh , Hai Chanyeol ,hai Ricky , hai Xiumin. Nama aku Minah dari kelas yang sama dengan Ricky".Balas Minah selamba.

Sebelah aku ni kawan baik aku , RapMon nama dia .

" Hai semua" , RapMon menyapa mereka .

*do read the next chapter ya🌸

Small Issues Big MatterWhere stories live. Discover now