"Kau siapa berani sentuh aku!!" tengking Minah pula."Hey! aku masuk tempat ni bukan suka suka tahu. Aku terpaksalah."sambungnya lagi. "Aku tak heranlah kau terpaksa ke tak terpaksa ke yang aku marah kenapa kau masuk sini sesuka hati kau je haa perempuan!!" berapi Chanyeol marah.
"Hak alah mamat poyo ni pun" , sakit hati Minah tambah meluat tengok muka Chanyeol ."Ah , sudahlah kau !!" Minah berlalu pergi selepas sempat mendorong tubuh Chanyeol sampai pintu yang hanya terbuka sedikit tadi jadi terbuka luas rapat ke dinding."HaHa , padan muka kau!" hati geram Minah bersorak puas.
"WHAT!! , beraninya perempuan tu.Kecik tapi kasar , menarik ni !.
"Apa yang bising-bising tu , Chan? tegur Xiumin tiba- tiba yang baru sahaja terjaga dari tidurnya. " OhHoi ! Terkejut aku kau ni!! Chanyeol ketawa sambil mengurut dadanya. Suka sangat Xiumin tidur di belakang sofa yang disusun khas di penjuru studio itu.Yelaa..tempat tersorok katakan.
"Takde apelah , pergilah sambung tidur kau tu.Tapi kau ada nampak Rick tak? dari tadi aku cari dia tak jumpa." "Tu..." Xiumin menunjuk ke arah tempat pembaringannya tadi bersama muka mamainya tu. " Lahhh...punyalah penat aku cari dia satu sekolah, dia pulak sedap tidur mati dekat sini".Haihh! Rick..Rick..Ada-ada sajalah kau ni.
Digoyang kakinya ke depan ke belakang , almaklumlah orang pendek duduk atas bangku taman kaki tak cecah tanah.Keseorangan dan kesunyian..Waktu rehat sudah 5 minit berlalu.Minah lansung tidak menjamah sedikit pun makanan dari pagi lagi.
Dia sedih.Hari pertama persekolahannya pun , wujud sudah masalah.Tak aman lansung hidup.
"Hmm..apa aku nak buat lepas ni?", dah daftar tapi tak masuk kelas lagi.
Seorang guru yang bertanggungjawab menguruskan hal Minah mengarahkan dia agar memasuki kelas (B)Gred10 selepas tamatnya waktu rehat.Masih berbaki 25 minit lagi untuk dia persiapkan diri .Uniform sekolah sudahpun disarung Minah serte-merta apabila Ms.Kwon menyerahkan uniform itu kepadanya tadi.
*do read the next chapter ya🌸
YOU ARE READING
Small Issues Big Matter
FanfictionFamily : 25% Friends : 30% Self:10% Sadness:15% Happy/Sweet:20%