Tzuyu pov
"tolong ape sir?" tanyaku sebab tiba-tiba cerita pasal basketball ni asal.. Jangan sir kata.."Awak tolong saya latihkan Seventeen. Boleh kan?" tanya sir. Aku dah freeze kat sini macam mannequin challenge dah pulak.. (hehe...) "t-tapi sir, team cheerleaders macam mane?" tanyaku sebagai alasan. Aku x nak jadi pelatih dorang."saya dah tanya miss seolhyun. Dia kate saya boleh pinjam awak untuk 3 minggu.." kata sir. Gary. "a-adwae.. waeyo saya sir? orang lain kan ada lgipun basketball tu kan untuk laki." kataku. "Tak kan awak x ingat yg awak pernah kalahkan group Ikon sekolah seberang sana tu.."aku pun baru teringat pasal tu.. "Sir, jangan kata..." kata² tzuyu terpotong apabila sir mencelah. "yup, seventeen akan berlawan dengan team Ikon.. " kata sir. Gary. "Tapi.. k fine saya jadi.." kataku lalu berterima kasih ke sir lalu terus pergi gelanggang sebab start waktu satu jam sebelum balik. "huh!" aku melepaskan nafasku. Apabila aku masuk seventeen dah ada kat situ dengan Sir. Jongkook dan miss Seolhyun. "eh? mana sir. Gary? Yg kau datang sini buat ape? " kata S.coups. "aku.." belum sempat aku nak jawab, ada seseorang mencelah. "Tzuyu akan jadi pelatih kamu untuk 3 minggu sebelum perlawanan." dan seseorang itu ialah miss. Jihyo iaitu guru disiplin. (Tzuyu ialah pelajar yg paling disayangi oleh miss Jihyo sebab miss Jihyo tu makcik dia belah appa.. )Aku pun menoleh kebelakang dan terkejut kerana mummynya di situ tapi disekolah dia memanggil miss walaupun ahjuma dia suruh jangan panggil nama. (Jihyo suruh tzuyu panggil dia mummy. Jihyo ahjuma paling rapat dengan tzuyu sebab dia jaga dari kecil lagi..) "Dia jadi pelatih kitaorg mmemang kalah lh jawabnya." kata Mingyu. "Yah! Kau x kenal aku sape?" tanyaku. "Kau? Tzuyu lah.." kata Dk. "Memang korang x kenal aku. Ketinggalan lh korang ni.." kataku sambik tergeleng termasuk sir. Jongkook, miss Seolhyun dan miss Jihyo. Seventeen pelik melihat kitaorang geleng kepala. "Ah! tak kesah janji bukan dia jadi pelatih aku.." kata Woozi. "ok, korang x nak kan. Aku tak paksa pun. Buat apa aku nak latihkan korang. Aku nak tengok korang boleh lawan tak Ikon tanpa bantuan aku esok.." kataku lalu berlalu disitu. "mwo?! Esok?! Bukan bulan depan ke?" kata Seungkwan. "Memang lh lawan bulan depan tapi, korang akan ada perlawan persahabatan esok.." kata sir. Jongkook.
Author pov
Tzuyu yg berlalu dari padang tersebut ditarik oleh seseorang. Dan orang itu ialah...
.
.
.
.
.
.
.
.
.»BERSAMBUNG«
YOU ARE READING
Cheerleaders vs Basketballs »svtwice«
FanfictionKisah sekumpulan cheerleaders yg terdiri daripada 9 yeoja yg cantik yg sering dibuli oleh basketballers yg terdiri daripada 10 namja (author letak 10 sebab saja. Lagipun grup namja yg sebenarnya ada 13)yg sangat handsome. Mereka sering bergaduh sehi...