Esoknya di sekolah..
Mingyu pov
Hari ni aku kena pikat Tzuyu dari Got7 sunbae. "Huh.." keluhku. "Annyeong,oppa!" kata seorang budak kecil yg berlari kearahku iaitu Minyoung. Minyoung berumur 10 tahun dan dia ialah adikku yg sangat aku sayang.. "Oppa! Omma dah masak sarapan. Jomlah turun nanti oppa nak pergi sekolah.."kata Minyoung. "Ok, nanti oppa turun nae?" kataku sambil senyum. Aku pun turun dan pergi ke meja makan.
"Mingyu.." kata ommaku. "Nae,omma. Waeyo?"kataku. "Harini omma bawa Minyoung kat Office omma,nae?"tanya ommaku. "Nae..Kenapa omma bawa Minyoung?" tanyaku.. "Omma nak jumpa kawan omma. Mingyu jaga rumah, nae. Mingyu nak bawa kawan pun boleh sbb omma balik pukul 12 malam". "Erm.. Oklh.. "Kataku. "Oklh, omma. Mingyu pergi dulu nae. "
Aku pun menaiki motor yg dihadiahkan oleh ommaku. Appaku Ada tpi dia selalu sibuk kerja. So, jarang jumpa.. Dalam perjalan ke sekolah, tiba² aku ternampak yeoja yg sangat aku kenal. Dalam otak aku dah pikir nak kenakan yeoja tu. Heh..
Author pov
Mingyu terus menghampiri yeoja yg sedang berjalan kearah pintu depan. Mingyu mengejarnya lalu bertegur dengan yeoja tersebut. "Hai, sweetie.."kata Mingyu dengan senyuman menggoda. Yeoja itu memandang Mingyu dengan pelik. "Kau ni dah buang tabiat ke ape?" Kata Tzuyu. "Haduu..Tegur sikit pun x leh" kata Mingyu. Tzuyu terus berjalan masuk ke perkarangan sekolah menghiraukan Mingyu. "X pe kau,aku akan goda kau lgi sampai kau melutut dekat aku.."kata Mingyu sambil tersenyum sinis.
Tzuyu pov
Asal dengan Mingyu tu? Author tahu x? Author: Mana boleh bgitau rahsia lh. Kalau bgi tau x present lh.. Tzuyu: ishh..Yelah..
Aku lalu di sebelah Got7.' Mmg cari maut lh kau ni..' gumamku. "Hai, Tzuyu ya.." kata Mark berbahasa Taiwan. "Hai.."kataku berbahasa Taiwan juga sambil senyum. Yelah aku kan Taiwan. "Ape ni cakap Taiwan x ajak.."kata Jackson. "Annyeong, Tzuyu ya.." sambungnya lgi. "Ah, nae.. Annyeong Got7 Sunbae.."kata ku dengan senyum kekoknya."Tzuyu berlatih x harini?" tanya Jaebum. "erm.. Tak, waeyo?" tanyaku. "Oh, kalau boleh kitaorang nak bawak Tzuyu jalan².." kata Youngjae. "Oh.. Tapi Tzuyu kena balik awal hari ni.. Mian.. Tzuyu pergi dulu nae.." kataku."Belajar elok² nae? Fighting!" kata Got7 sambil mengacak rambut ku lalu pergi ke kelas mereka.
"huh!habis rambut aku.." kataku sambil mengeluh. "Dah tau kena buat camtu,yg kau lalu depan dorang asal? kan dah kena..." kata Dahyun di sebelahku." yah! jangan buat aku terkejut boleh x?" kataku. "ek eleh,x payah lh marah.." kata Dahyun.
Sana pov
"Sana ssi!" jerit seseorang. "eoh?" kataku sambil menoleh kearah pemilik suara tersebut. "oh, Jun waeyo?" tanyaku pelik. "oh, aku kena dare nih. Kau tolong boleh?"tanya Jun. "boleh kot. kau kena dare macam mana?" tanyaku. "chingurema nurama shy shy shy.." (sorry kalau lirik salah.. hehe..) kata Jun sambil membuat aegyo.
Aku tengok dia pelik. Otak aku tengah loading so x paham lh ape yg dia buat. "oh.." kataku baru paham dengan aksinya. "hadu.. harap muka je kyeo tapi otak.. LOADING.." kata Jun. "yah! kau kata aku ape?" kataku sambil menarik telinganya. "ah! ah! appo!" kata Jun sambil menepis tanganku supaya telinganya dilepaskan. "Dah lh aku nak masuk kelas. Karang memekak lak miss tu.." kataku sambil berlalu pergi meninggalkannya. "yah! tunggu aku. aku kan sama kelas dengan kau.." kata Jun sambil berlari mendapatkan ku. "Aku x ngaku kau classmate aku.." kataku sambil menjelir lidah. "ishh!" kata Jun.
»BERSAMBUMG....«
YOU ARE READING
Cheerleaders vs Basketballs »svtwice«
FanfictionKisah sekumpulan cheerleaders yg terdiri daripada 9 yeoja yg cantik yg sering dibuli oleh basketballers yg terdiri daripada 10 namja (author letak 10 sebab saja. Lagipun grup namja yg sebenarnya ada 13)yg sangat handsome. Mereka sering bergaduh sehi...