chapter 5: Dendam

635 30 3
                                    

Author pov
Rehat

Nayeon x S.coups

Nayeon pergi ke tempat duduk S.coups yg kosong dan mengeluarkan sesuatu dari kotak tersebut. Tiada sesiapa dalam sbb semua murid sedang rehat."hehe.. tengoklh kau. Nak buli aku sangat kan.." kata Nayeon lalu berlalu ke tempatnya kerana semua murid ade dalam class. Nayeon melihat S.coups yg sedang duduk di kerusinya sambil menunduk mengambil buku di bawah mejanya. Tiba².." Yah!! Sape yg letak lipas bawah meja aku ni!!" kata S.coups sambil menjauhkan diri daripada meja tersebut. "Haha.. Tulah nak samgat kenakan orang. Tau pun takut.." Nayeon sambil ketawakan S.coups. S.coups yg sedang melihat Nayeon yg sedang ketawa terus berkata, "Nayeon, kau letak kan?" kata S.coups geram. "Haah aku kenapa? Tak puas hati ke?" tanya Nayeon. "Ish.. Kau, siap nanti.." kata S.coups.

Jungyeon x Jeonghan

Junyeon mengeluarkan rambut palsu dan gunting lalu mengampiri Jeonhan yg sedang tidur. "cck.." smirk Jungyeon. "Wei, Jeonghan! Rambut kau kena potong!!" jerit Jungyeon. Jeonghan terbangun dan ternampak Jungyeon sedang memegang gunting dan rambut. "Wa.. Rambut aku.. "kata Jeonghan sambil menagis. "Haha.. Kau percaya ni rambut kau. Cube kau tengok belakang tu.. Haha.. "sambung Jungyeon.Jeonghan pun melihat rambutnya yg masih panjang. Junyeon dah lari terlebih dahulu. Apabila Jeonghan memaling kepala menghadap Jungyeon dah lari.. "Yah! Jungyeon siap kau!!" kata Jeonghan sambil berlari mengejar Jungyeon.

Momo x Hoshi

"Hoshi!" jerit Momo kepada Hoshi. "kau nak ape?" kata Hoshi yg sedang mendengar lagu."lawan dance ngan dengan aku.."kata Momo. "ok aku sahut tapi depan geng aku ngan kau ? Setuju?" kata Hoshi sambil smirk. "aku setuju.."kata Momo. Mereka pon memanggil geng dorang.. "Mc nya aku.." kata Tzuyu. "Ani.. Mc nya aku..Kau mana ade pengalaman.." kata Mingyu. Mereka berdua pun bertekak. "Aduh.. Main batu gunting kertas jelah.." kata Chaeyoung. Tzuyu dan Mingyu pun main batu gunting kertas. Mingyu melontarkan kertas dan Tzuyu melontarkan... " yeah.. aku menang!" kata Tzuyu.. Tzuyu melontarkan Gunting. " Dah².. Bila masa aku nak dance ni.." kata Momo. "yelah unnue.." kata Tzuyu."ok peserta pertama dipersilakan.." kata Tzuyu. Momo menari macam ni..

Semua orang kagum dengan dance Momo termasuk.. "wah.. Daebak.."kata Hoshi.. "Ok giliran aku.." Hoshi pula menari macam ni..

"wahh.." kata geng mereka..
"ok undi².." kata Tzuyu.. Dan keputusannya ialah.. " 19 Momo dan 3 Hoshi..." kata Tzuyu. "yeah aku menang.." kata Momo. "haduh.. buat penat je aku habiskan tenaga do.." kata Hoshi..

Jihyo x Seungkwan

Jihyo pun ingin membuat dare juga. "semua, aku akan dare highnote ngan.." kata Jihyo sambil menunding kearah 13 namha tersebut dan dia pun menunding kearah.. "aku?!" kata Seungkwan smirk. "Asal x sudah.. Aku suruh orang lain.." Jihyo. "Ok aku sahut.." kata Seungkwan.
"kali ni kau Mingyu.. Aku dah penat jadi mc." kata Tzuyu. "eleh.. kau.." kata Mingyu " ok dipersilakan pesertama yg akan bersinar terlebih dahulu dan peserta itu ialah Seunkwan. Seungkan punya Highnote..

Semua kagum dan bertepuk tangan. Seungkwan lelah lalu Dk memberi botol air sejuk. " thanks, hyung.." kata Seungkwan lalu meneguk air sampai habis. "seterusnya.." kata Mingyu. " unnie boleh buat punya.." kata Maknae line iaitu Chaengdatzu..
"nae!" kata Jihyo bersemangat. Jihyo pun membuat highnotenya.


"daebak tpi kelakar.." kata Woozi... "ok pemenangnya ialah... Seungkwan.." kata Mingyu.. "unnie yg terbaik.." kata twice semangatkan leader mereka ni.." erm ye lah.. "

Sana x Jun
"aku nak lawan aegyo dengan..." kata Jun sambil menunding jari kearah.. "Sana!" kata Jun. "Aku tau lh kau suka Sana hyung.." kata Mingyu perlahan.. "ok start.."

Jun tergugat dengan aegyo Sana. "asal hyung.. kau tergugat ke? " kata Dino.. "a-anii.. mana ade.." kata Jun. "ok seterusnya.."


Jun malu.. "ok.. pemenangnya ialah.. Sana" kata Tzuyu.."yeah.."





»BERSAMBUNG«

Cheerleaders vs Basketballs »svtwice«Where stories live. Discover now