chapter 8

415 25 7
                                    

Author pov

Kantin..
Twice berada di kantin sedang makan makanan mereka dengan suasana yg tenang.. Tiba² situasi yg tenang menjadi riuh disbb kan ape? Seventeen ade di depan dorang. Twice memandang Seventeen dengan jelingan maut.

Nayeon x S.coups

Jungyeon x Jeonghan

Momo x Hoshi

Sana x Jun

Jihyo x Seungkwan

Mina x Wonwoo

Dahyun x Vernon

Chaeyoung x Dino

Tzuyu dengan sape lgi kalau bukan si mamat galah aka Mingyu..

Tiba² Mingyu menyepak meja makan sewaktu Tzuyu hendak memakan makanannya dan menyebabkan makanan Tzuyu tertumpah terkena bajunya.

"Mwo?! Akh!! Panas!!" jerit Tzuyu kerana kuah jajjangmeon tertumpah di skirtnya dan bjunya. Mingyu tertawa apabila mendengar Tzuyu menjerit. Seventeen yg lain pon turut tergelak.. Twice memandang mereka dengan marah.. "Panas!!!" kata Tzuyu lalu berlari kearah sinki untuk membasuh skirtnya.

Mingyu pov

Kenapa aku sepak meja tu? Aku nak tengok muka dia mcm mne klau kuah tu kena dekat dia.. Sampai sekarang aku masih ketawa tetapi tawaku terhenti apabila The8 memandangku dengan x puas hati.. "Ape kau pandang-pandang?" kataku sambil menjeling. "Asal kau buat cam tu hah kat Chewy?" kata The8 dengan marah.. Eoh?! Chewy?sape pulak tu? " sape pulak chewy weh, ke kau nak chewing gum.." kataku sambil mengoffer chewing gum dekatnya.. "Aku x nak.. " kata The8 sambil berlalu pergi kearah Tzuyu yg sedang membasuh pakaiannya yg basah terkena kuah jajjangmeon itu.

Tzuyu pov

Ish.. Aku benci anak Kim tak guna.. Habis basah baju aku... Aku membasuh kesan jajjangmeon di bajuku. Tiba-tiba ade orang tepuk belakang aku dan orang itu ialah The8."eoh?! Asal kau kat sini.." kataku sambil membasuh bajuku. "Aku x suka perangai so Mingyu tu. Ape yg dia benci kat kau pon aku x tahu.." kata The8."  Kauingat kau sorang je ke yg benci mamat galah aka anak Kim tak guna tu.. Aku pon benci dia kau tau x?" kataku. Haish.. Susahnya lah nak tanggal.. "Ape kata kau tukar baju baru." kata The8. "Nanti lh aku nak beli makanan yg lain.."kataku lalu pergi ke makcik kantin yg sedang membungkus makanan. "Ahjumma!" jeritku. "Tzuyu..Tzuyu.. x boleh ke x menjerit kat ahjumma,boleh pekak tau telinga ni.."kata Ahjumma Na. "hehe.." kataku sambil menunjukkan senyuman comelku untuk memujuk Ahjumma Na. "Sengih.. Sengih.. Nasib baik kyeo klau x ade kena senduk yg D.O bgi ni.." kata Ahjumma Na. "Aip bila masa ahjumma ade senduk D.O sunbae ni.." kataku pelik. "Yah! Ahjumma.. Bagi balik senduk D.O tu.." kata D.O sunbae yg entah datang dari mana. Setahu aku dia dah graduate dari sekolah ni 5 tahun lepas. "Bila masa sunbae ade ni?" tanyaku. "haah.. Bila masa pulak kamu ade ni.." kata ahjumma. "x kesah lh bila masa saya datang. Ahjumma bgi lh balik. Ahjumma kata,ahjumma nak pinjam sekejap je.." rengek D.O. "Alaa.. Halalkan jelh.." kata Ahjumma Na. "ape halal halal? dah lama tau x ahjumma pinjam dah dekat 5 tahun tau.." kata D.O sunbae sambil memuncungkan bibir seperti itik. "ish. Kamu ni.. Ambik lh.."kata ahjumma sambilmemberi senduk D.O sunbae. "Yeay!!" kata D.O sunbae lalu bila aku pandang ditempatnya tadi dia dah x de.."eh?! cepatnya lari.." kataku.. "hah Tzuyu kamu nak ape tadi?" tanya ahjumma. Aku baru teringat yg aku nak beli makanan.. "oh, Tzuyu nak roti coklat satu." kata Tzuyu lalu memberi duit RM1( sorry author x tahu nak convert duit ringgit dengan won..hehe.."Nah, gumawo ye Tzuyu."kata ahjumma. "Cheonma.."kataku sambil menunjukkan senyum manisku.Aku terus pergi masuk ke kelas. Sewaktu dalam perjalan ke arah kelasku.. Tiba² ade orang menepuk bahuku dan itu ialah Jihyo unnie.. "oh, unnie.. Terkejut chewy.." kataku sambil memegang dadaku. "Tzuyu ok x?"kata Jihyo. "unnie rasa?" kataku.

Jihyo pov

Alaa jangan kata diamerajuk lgi..Maknae ni dah lh susah nak pujuk.. "Ala.. Jangan lh merajuk.. Tzuyu x kesian kat unnies ke?"kataku sambil membuat aegyo dekat maknae sorang ni.."hermm.."kata Tzuyu dengan membuat muka x endah dekatku. "haish.. Yah! Unnie tengah panggil ni.."kataku sambil menggoncang bahunya supaya dia membalas ape yg aku cakap."Ye.. Tzuyu tahu.."katanya. "Tzuyu nak masuk kelas ni.. Unnie masuklh kelas nae? Annyeong!" katanya lagi sambil melambaikan tangan kearah ku..   Budak sorang ni lah...

Tzuyu pov

Selepas aku melambaikan tanganku dekat Jihyo unnie, aku terus masuk ke kelas dan nasib baik cikgu x de lgi.."huh!"keluh ku. Aku memandang bajuku yg basah kerana aku membasah kan bajuku untuk mencuci bekas makanan yg tumpah tadi disbbkan namja bernama KIM MINGYU X GUNA! Sedang aku melamun tiba² aku terdengar bunyi ketukan. Aku melihat kearah bunyi ketukan tersebut, dan orang itu ialah Hoshi.

"Kya!! Hoshi oppa.."
"Hoshi sunbae nampak bergaya lh harini.." Ape yg bergayanya setakat pakai headphone je pon. Aku tengok Hoshi yg tengah kembang kat situ. Nyampah pulak aku tengok orang yg tengah kembang ni.

"Yah! Dah² lh tu kembang. Buang masa jelh kau ni.."kata seseorang. Semua melihatkearahgerangan suara tersebut dan itu ialah The8. "maaf kan Horse ni ye.."kata The8 sambil memeluk leher Hoshi. "yah! sape kau nak panggil aku horse hah? Aku lgi tua dari kau tau.." kata Hoshi sambil menjentik kepala The8. "Akh! Appo!" kata The8 kesakitan. Aku hanya memerhati dengan pandangan yg datar.. "oh, sebenarnya kitaorang datang ni nak panggil Tzuyu sbb cikgu Gary panggil.."kata The8 sambil tersenyum kearahku.Aku? Asal pula.. Aku pon bangun lalu mengikut The8 dan Hoshi dari belakang. "Korang.." kataku. "ape?" kata Hoshi sambil memakan gula² getahnya itu. "Cikgu Gary nak jumpa kat mana?" tanyaku. "Adelah.."kata Hoshi. Hish, aku tanya bukan nak jawab. Aku hanya mengikut mereka dari belakang sbb aku x tahu di mana tempat cikgu Gary.
.
.
.
.

»BERSAMBUNG«

ANNYEONG READERS.. RINDU AUTHOR TAK? (Hehe..) SORRY SBB DH LAME AUTHOR X BUAT CERITA NI.. MUNGKIN AUTHOR X DAPAT NAK UPDATE MINGGU NI SBB AUTHOR PERIKSA MINGGU NI. HOPE KORANG ENJOY DAN GET WELL SOON URI LEADER PARK JIHYO..

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

THANKS FOR ENJOY MY FANFICTION

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

THANKS FOR ENJOY MY FANFICTION. I WILL WORK HARDER FOR NEXT CHAPTER..

Cheerleaders vs Basketballs »svtwice«Where stories live. Discover now