chapter 6: Truth or Dare?

520 23 2
                                    

Mingyu pov

Aku mencari Tzuyu di merata tempat dan berhenti di depan perpustakaan. Aku masuk dan ternampak sosok tubuh yg sedang menulis sesuatu. "kau buat ape kat sini?" kata yeoja itu sambil berpaling kearah ku.. "Tzuyu.. Sebenarnya.. Aku ade sesuatu nak cakap.." kataku. "hmm.. ape?" kata Tzuyu sambil menulis. "Aku nak minta maaf sbb haritu..." kataku. Tzuyu menoleh kearah ku lalu berkata, "waeyo?" katanya. ' yah! kyeowo!' kataku dalam hati. "sbb aku dan geng aku ejek kau yg yeoja x pandai main." kataku. "hmm.." kata Tzuyu. "yah, cakaplh betul²" kataku.

Tzuyu pov

'Yg mamat ni nak marah pahal? Ade kena penumbuk ni kang' kataku dalam hati. "Yee.. Aku maafkan."kataku sambil membuat kerjaku yg tergendala. "Kau buat ape tu?" tanya Mingyu. "aku tengah buat laporan lh ni.." kataku. "bukan yg buat laporan tu leader ke?" kata Mingyu. "kepala hotak kau Leader.Setiausaha lh yg kena buat.. Pabo.." kataku. "yah! aku x pabo ok? Lgipun S.coups hyung selalu buat bukan si Hoshi. "dah terang² si horse tu pemalas, dia nak buat? Mmg x lh. Jadi ketua kelah dance pon pemalas, asyik si Momo unnie je yg buat." bebelku. Yup,aku masuk kelab dance. Ape? Ingat Momo unnie sorang je boleh menari, aku pon boleh. Cuma aku jawatan Setiausaha. Tengok asyik Setiausaha je aku ni. Aku tahu lh tulisan aku cantik.Dah lh aku x suka menulis. Aku pon masuk kelab Archery, aku jadi.. Naib Pengerusi dalam tu. Sape Pengerusi? Mamat depan aku ni lh Pengerusi.. Ya lh, kalau bukan si Mingyu..  Sambung² (hehe..)

"suka hati kau je cakap Hoshi hyung tu horse.." kata Mingyu. "Lantak lh, dah shuh! pergi sana. Aku nak siapkan laporan ni.." kataku. "Kau buat laporan pasal ape? " kata nya. "Aku tengah buat laporan pasal pasukan sorak kitaorang lh ni.." kataku sambil menyiapkan laporan tadi.. "oo... ok lh, Annyong" kata Mingyu lalu keluar dari sini. "hish! kacau je kerja.." gumamku sambil menahan maraf, dah lh tangan dah kebas menulis bende ni.. Mmg dari aku masuk Senka International School ni lgi aku selalu jadi Setiausaha. Oklh bye aku nak siapkan laporan ni.. Shuh! shuh! Author keluar sekarang..

Author:Sampai hati kau halau aku.. (sambil buat puppy eye).

Tzuyu: Ah! Takde keluar sekarang. Aku nak siapkan laporan ni. Kau lh ni yg buat aku tergendala buat benda x berfaedah ni. Lpas tu yg kau letak Si Mingyu tu asal. Letak lh Chaeyoung ke, Nayeon unnie ke?Benci tau Benci!

Author: Tak payah lh benci aku..(lalu keluar dari perpustakaan)

Tzuyu: Aman hdup aku..
.
.
»SKIP«

Seventeen pov

"weh..Jom main truth or dare nak.."kata Dk. "Boleh gak, dah lah boring ni.." kata Woozi. "ok tapi kita libatkan Twice baru ohsem." kata S.coups ." ok! hanna dul set!" kata Joshua sambil memusing botong dan ia menghala kearah... "hyung, truth or dare?" kata Dk. "aku truth.." kata Wonwoo. "Kau suka Mina?" kata Seungkwan. Wonwoo sudah blushing disitu. "kantoi lh hyung suka Mina noona.." kata Dino. "ok next!" kata Seungkwan. Dan botol itu menghala kearah Jun. "truth or dare?" kata The8. "dare?" kata Jun teragak². "Aku dare kau supaya buat 'shy shy shy' depan Sana." kata Mingyu sambil smirk. "mwo?!" kata Jun. "Asal x leh ke?" kata Joshua. "ne,ne!" kata Jun mengalah. Mingyu pun memusingkan botol dan ia menghala kearah S.coups. "truth or dare?" kata Jeonghan. " Truth!" kata S.coups bersemangat.  "kenapa kau suka buli Nayeon?" kata Jun. "sbb dia comel?" kata S.coups sambil malu. "wuuuu.." kata Seventeen. "ok last!" kata Seventeen serentak. Mereka pon memusingkan botol itu dan ia terkena kearah Mingyu. "Truth or dare?" kata Dino dengan semangat. "dare ah mencabar sikit.." kata Mingyu. Mereka semua berbisik dan smirk kearah Mingyu. "kau pikat si Tzuyu sampai seminggu.. "kata Woozi. "Tzuyu? setakat yeoja tu aku petik jelh" kata Mingyu dengan confidentnya. "eleh, kau ape tahu. Aku sebagai sepupu dia ni pon tau yg dia ni bukan calang² nak pikat. Si Got7 pon banyak kali dah try si Tzuyu ni.. Sampai sekarang kot.." kata Jun. Yup Tzuyu tu adik sedara Jun sbb tu lh dorang iras. "jinjja? Got7 Sunbaenim?" kata seventeen serentak. "waa.. daebak ah.." kata mereka. "ok lh kita start dari esok, nae?" kata S.coups. "Yg didare tu bersedia ye esok?" kata Jeonghan.

kringgg!!

Bunyi loceng yg menandakan sudah waktu balik pon berbunyi. Seventeen keluar dari kelas dan pergi kerumah masing²...
.
.
.
.
.
.
.
.

        »BERSAMBUNG....«

Cheerleaders vs Basketballs »svtwice«Where stories live. Discover now