Tzuyu pov
Aku dah agak mesti dorang terkejut punya. "Serious ah.." kata Chaeyoung terkejut. "ye lh.. x kan lh aku nak tipu pulak." jawabku dengan malas. "tapi kan mcm mne pulak dia boleh suruh kita collab do.." kata Dahyun. Semua hanya mengangguk dengan kata² yg diberikan oleh Dahyun. " aku setuju!" kata Vernon. "aku pun x tau. Kau ingat aku ni spy ke nak tau semua benda ni. Tu pun cikgu Gary yg suruh aku bgi tau korang. Kalau x nak percaya dh lh.." kataku pasrah. "bila?" tanya Momo. "hari guru lh bodoh!" kata Hoshi. "kau dengan dia 2 x 5 je.. Ada hati nak kata org lain bodoh, kau tu ape? Stupid?" kata Wonwoo. "berani kau kata aku stupid? sini kau.." lalu Wonwoo dan Hoshi pun berlari mengejar sesama sendiri. "bluekk.. pabo..." kata Wonwoo sambil menjulurkan lidahnya. "kau.. yah batu siap kau!" kata Hoshi sambil mengejar Wonwoo. "ape kau kata batu?!" kata Wonwoo. Lalu, mereka pun saling menarik rambut mereka sendiri.
Tiba- tiba...
"akh.. appo.." kata mereka serentak apabila telinga mereka ditarik oleh.... DK. "korg sehari x gaduh x sah kan?" kata DK lalu menguatkan lgi tarikan di telinga mereka. Aku hanya tergelak apabila melihat gelagat mereka yg tah pape.. "o-okk kita bincang skrang. lgipon hari guru x lama je lgi.."kata Mingyu. "hrm.. baik kita latih skrang kata Mina. "tu budak tiga orang tu x nak berlatih ke?" tanya Jihyo. "aku nak tpi dorg ni yg buat aku marah." kata DK. "eleh kau. Yg kau layan perangai kitarang pahal? sibuk je!" kata Hoshi. "baik korg berdua pergi klau mcm tu.." kata S.coups. "tngok aku ada backup tau.." kata Dk dengan sombong. "eleh kau.. aku sekeh nk?" tanya Woozi smbil menunjuk buku limanya.
Author pov
Yg lain hanya ketawa x henti² apabila melihat gelagat mereka. "kita nak practice hari apa? pukul berapa? dekat mana?lagu apa?" tanya Seungkwan dngan kecoh. "jngan kecoh boleh x? kau ni kan.." Tzuyu pun mencubit bahu Seungkwan. "yah! sakit!!!" kata Seungkwan dngan highnotenya tu. Apabila Seungkwan membuka mulut, semua tutup telinga kecuali Tzuyu sbb x tahu. Dan terjadinya lh telinga yg pekak. (Author tipu je.. ) "sakit telinga aku woi.." kata Tzuyu sambil mengusap telinganya. "tu lh kau yg pergi cubit aku buat apa?" kata Seungkwan sambil menjelirkan lidahnya tu. "dah².. cepatlh Tzuyu jwb soalan dia tu. Betul gak dia tnya daripada x tanya. Nnti dtg x jdi pulak." kata Wonwoo. "kau sejak bila ckap ngan aku ni.." kata Tzuyu dengan nada yg pelik. "salah ke aku nak tanya beng*ng " kata Wonwoo sambil mengetuk kepala Tzuyu "Kau panggil aku apa? Beng*ng?!sini kau!" Alkisahnya, Tzuyu dan Wonwoo pun berlari berkejaran seindah bunga ditaman~~(Tzuyu:Author jngan nyanyi benda mengarut boleh x?
author: hehe.. mian Tzuyu unnie. Sekali-sekala nyanyi apa masalahnya. Yg tulis Author juga bukan unnie.
Tzuyu:yelh.. aku salah..)Setelah penat berlari...
"Huh.. huhh.." Tzuyu dan Wonwoo telah lelah disbbkan mereka yg asyik berlari. "wei.. Tzuyu jawab lh!" kata Woozi. "Jawab ape?" tanya Tzuyu dengan pelik. "kau ni kan! Aku tampar baru tahu.." kata Chaeyoung smbil menghalakan lima jari yg sudah tercantum (tangan lh tu..) kearah Tzuyu. "aip²,ape tampar² ni.. Lek lh.." kata Nayeon pada Chaeyoung. "Tzuyu ni pun satu, kan Seungkwan tanya, buat hari ape? dekat mana?pukul ape? lagu ape?" kata Dahyun smbil menggelengkan kepalanya.
"ooh.. Cakaplh.." kata Tzuyu smbil berohria. "eh, dia ni kang!" kata Vernon. "Hari sabtu ahadlh. x kan nk buat waktu blajar pulak kan. Dekat dewan lh, lgipon Cikgu Gary kata nnti dia bgitau guard supaya kita semua boleh guna dewan. Kalau jam, pukul 2 petang lh, dan akhir sekali, kalau lagu, untuk collab lagu 'Melting', kitaorang nyanyi lagu 'Signal' korang lagu 'Don't wanna cry'. Faham semua!" kata Tzuyu dengan panjang lebar. "asal lagu Don't wanna cry pulak. Susah kot lgu tu.." kata Jeonghan. "aku x tahu, cikgu yg pilih. Oh ye, harini korang ada latihan kan? shuh! Kitaorang nak practice gak." kata Tzuyu sambil menghalau Seventeen. "Kurang asam punya pompuan.." kata Mingyu smbil jeling.Skip..(latihan basketball ngan cheerleaders)
Mingyu pov
"Wei, Mingyu! kau x balik lgi ke?" tanya Wonwoo. "x, aku x balik lgi.." jawabku smbil mendribel bola keranjang yg sedang ku baling kearah keranjang tersebut. "aku balik ne! Annyeong!" jerit S.coups dan lain². " ok!" lalu, aku menyambungkan lgi tugasku. Tiba².. Aku ternampak seseorang yg sedang duduk di bangku seperti menunggu seseorang.
'nak pergi ke x nak?'
' pergi jelh..'Aku pun melangkah kearah yeoja yg sedang duduk tersebut. Aku tau tu siapa.. Tzuyu!" kau x balik lgi ke?" tanyaku. "eh, x lh. Aku kat rumah ni, tngah masak. Kau x nmpak ke?" jawab Tzuyu. Perli aku ke apeni? "klau kau lmbat lgi jom teman aku.." kataku padanya. Tzuyu melihatku pelik. "gi mana?" tanyanya. "kat gelanggang.. jom!" kataku smbil menariknya mengikutku.
.
.
.
.
.
.
.
.
.»BERSAMBUNG..«
YOU ARE READING
Cheerleaders vs Basketballs »svtwice«
FanficKisah sekumpulan cheerleaders yg terdiri daripada 9 yeoja yg cantik yg sering dibuli oleh basketballers yg terdiri daripada 10 namja (author letak 10 sebab saja. Lagipun grup namja yg sebenarnya ada 13)yg sangat handsome. Mereka sering bergaduh sehi...