chapter 5 : Sambungan(Dendam)

609 27 1
                                    


Mina x Wonwoo

"Mina unnie.." kata Chaeyoung. "Nae chaeyoung, wae?" tanya Mina. " bila unnie nak buat dare tu?" tanya Dahyun."tulah.." kata Chaeyoung. "unnie nak buat lh ni.." kata Mina. "Aku dare... Wonwoo untuk dance battle.." kata Mina. "aku ok je, kau tu ok ke?" kata Wonwoo sambil smirk. "ok mulakan.." orang yg pertama bersinar ialah.. Mina.

Wonwoo menelan air liurnya. 'sexynya.. jatuh iman aku...' kata Wonwoo dalam hati.. sekarang giliran Wonwoo pula..

"wuuuu..." kata geng mereka.. "ok undi.." kata Mingyu. "17 Mina 5 Wonwoo.." kata Tzuyu sebagai penolong Mingyu. "dan pemenangnya ialah.. Mina" kata Mingyu. "buat malu je do.." kata Wonwoo.

Dahyun x Vernon

"Ok, kitaorang nak Dahyun dan Vernon buat kelakar dan jika salah satu dari mereka yg membuat kami ketawa maka dia lh pemenangnya.." kata Nayeon. "macam mana kau setuju x?" tanya S.coups. "hadu.. hyung aku mana pandai buat lawak.." kata Vernon." Alaa.. Kau buat je macam mana pon.." kata Seungkwan. "ok,aku cube.." kata Vernon. Vernon yg challenge dulu..


"hmpp.." mereka menahan gelak. "buahahaha..." gelak Dino dan semuanya gelak dengan tawa Dino. "Hahaha..Sampai jatuh tu..hahaha.." kata Mingyu. "Haduh.. aku baru nak action kau dah menang.." kata Dahyun. "walaupun Vernon menang, unnie try lh.."kata Chaegtzu. Dahyun pun action..


"comel do..." kata Vernon. "hahaha.." gelak twice dan seventeen. Walaupun mereka ni cheerleaders and basketballers ,diorang ada bakat tersendiri.. "Lepas ni Chaeyoung ngan Dino lak.." kata Dahyun. "eoh?! Asal aku pulak?" tanya Dino. "Asal pengecut ea?" kata Chaeyoung.

Chaeyoung x Dino

"k lh kau nak suruh kitaorang buat ape?" tanya Dino. "Aku nak suruh kau lawan rap dengan Chaeyoung. Boleh?" tanya Nayeon. "Chakaman.. Rap?" tanya Dino. "asal, x boleh rap ke?" tanya Chaeyoung. "eleh setakat rap aku boleh lh.." kata Dino. "ok kalau kau kalah, kau kena belanja aku makan seminggu. Deal?" tanya Chaeyoung. "boleh je, tu pon kalau kau menang. Kalau aku menang aku nak suruh kau belanja satu sekolah ni waktu rehat boleh?" tanya Dino. "ok Deal!" kata Chaeyung yg confident. Mereka pon lawan rap..


"waa.." kata mereka. "Ok uri Dino pulak..

"woah..." kata mereka. "ok pemenangnya ialah... Chaeyoung..!" kata Mingyu. "ingat tu, belanja aku selama seminggu.." kata Chaeyoung sambil smirk." ugh! ok!" protes Dino.

Mingyu x Tzuyu

Tzuyu tertidur diatas bahu Jihyo. Mingyu tengok Tzuyu yg sedang tidur. "Dah ke belom.." rengek Tzuyu yg sedang mamai. "Hadu.. Comelnya lh dia ni.. Dia ni yeoja ke Angle do.." kata Mina." uri maknae are sleepy.." kata Jihyo. "yelah.. tunggu korang lmbat sangat.." kata Tzuyu. "Ok sekarang, Tzuyu lawan ngan Mingyu pula.." kata Nayeon. "eoh?! Wae!" kata Tzuyu. "Kau dah suruh kitaorang buat. Kau lh pula.." kata Chaeyoung. "ni bukan plan aku lah.." kata Tzuyu. "habis haritu plan sape?" kata Sana. "tu plan otak Yoda yg bijak ni..." kata Tzuyu sambil tersengih. "Yoda?" kata Seventeen. "Tengok lh telinga dia tu.." kata Jungyeon. Jungyeon menyelitkan rambut di belakang telinga tzuyu. Dan teserlah lh telinga Yoda itu.. "hahaha!!" gelak mereka. "yah! Jungyeon unnie..." kata Tzuyu. "mianhae.." kata Jungyeon. "Ok lh.. Unnie nak suruh tzuyu buat ape?" kata Tzuyu. Mereka smirk lalu berkata, "buat aegyo.." "eoh?! Aegyo?!" kata Tzuyu terkejut. "ok Tzuyu buat.." katanya. Mingyu menunggu Tzuyu yg sedang membuat aegyo.. "tapi..." tiba² mereka bersuara. "tapi ape?" tanya Tzuyu. "kau kena buat aegyo depan Mingyu sampai Mingyu tersenyum.." kata Seungkwan."what?! Adwae..." kata Tzuyu dan Mingyu  yg terkejut. "alaa.. buat je lh.." kata Wonwoo. "ok fine.." Tzuyu pun bersiap sedia. Mingyu dah gugup kat situ.. Tzuyu pun mula..


"uuuuu..." kata mereka . Mingyu tersenyum kerana kecomelan Tzuyu. Muka Mingyu kemerahan menahan malu.. Tzuyu yg malu terus memeluk Chaeyoung.. "ahhh.." kata Tzuyu sambil mengeratkan pelukannya. "t-tzuyu aku sesak nafas.." kata Chaeyoung.. "hehe.. Mianhae.." sengih tzuyu. "Mingyu asal merah muka tu.. Blushing ke?" kata S.coups. "mana ade!" kata Mingyu. "eleh, blushing cakap lh.." kata Woozi. "ok fine, aku blushing.." bisik Mingyu ke arah Woozi. "wuuu..." kata Woozi. "Tzuyu..Aku..." Tiba² Tzuyu lesap. Sebenarnya dia nak bgitau si Tzuyu tu suruh jadi jurulatih dorang. Nak tau sebab ape?

Flashback

Waktu Seventeen dan Ikon berlawan basketbal...

"weh, kau sure ke kita boleh menang?" kata Seungkwan yg lemah. " alah, sure punya.." kata Dk.
.
.
»SKIP«

Keputusannya ialah.. Seventeen 4- 7 Ikon...
"Korang sekolah Senka International High School am I right?" tanya Jaehyun. "Yup" kata Seventeen serentak. "Korang kenal Chou Tzuyu yg Taiwan tu.." kata Hanbin. "Nae, waeyo?" kata Mingyu. "ah, ani.. Dulu waktu aku belajar kat China kitaorg kawan dengan dia.." kata Ikon. "means, korang kenallh si Tzuyu tu?" kata Wonwoo. "nae!" kata Ikon serentak. "wah, daebak ah yeoja tu sampai sekolah seberang pon tahu.." kata Jun. "Korang x tahu ke yg si Tzuyu tu pemain basket?" kata Junhoe. Seventeen hanya mengelengkan kepala mereka. Bobby mengeluarkan telefonnya dan menunjukkan video Tzuyu sedang bermain basket sambil tutup mata. "wah... Jinjaro? Daebak!" kata S.coups. "weh, Jeonghan!" kata Mingyu. "ape?" kata Jun yg sedang membuat laporan tentang pasukan basketball itu. "betul ke si Tzuyu tu sekolah China dulu?" tanya Seungkwan. "yelah.." kata Jun.

"Korang kan sama sekolah dengan Tzu, so korang boleh belajar dengan dia. Lgipon pergerakan kitaorang, semua dia ajar.." kata Jaehyun."Jinnjja?" kata Dino. "Nae! Oklh kitaorang balik dulu, jumpa bulan depan.." kata Ikon sambil berlalu pergi dan berkata "hwaiting!".

Flashback end

"mana Tzuyu?" tanya Mingyu kepada Twice yg lain. " oh dia gi perpustakaan. Memang time macam ni dia gi.. Asal?" tanya Nayeon. "oh, aku ada sesuatu nak cakap.." kata Mingyu.
.
.
.
.
.

»BERSAMBUNG«

Next chapter Author akan buat esok..

Cheerleaders vs Basketballs »svtwice«Where stories live. Discover now