TZUYU POV
Mana pulak lh dorang nk bawa aku ni..Aku hanya mengikuti langkah mereka dari belakang.
Beberapa minit kemudian...
"Dah sampaii.." kata Hoshi. Aku melihat sekeliling dan terdapat cikgu Gary yg sedang melambai kearah ku. Aku pergi berlari anak sampai lh tiba di depan cikgu. "Kenapa cikgu cari saya?" tanyaku kepada cikgu Gary. "Minggu depan akan berlangsungnya hari guru, saya mahu ahli twice dan ahli seventeen untuk perform di atas pentas dewan sambil menyanyikan lagu 'MELTING' boleh? Dan satu lgi saya mahu ahli twice perform lagu 'SIGNAL' dan Seventeen menari lagu 'Don't wanna cry' semasa berakhirlah majlis hari guru nae?" kata cikgu Gary.Mwo?! Asal kitaorang kena perform pulak.. "Tapi kenapa cikgu?"tanyaku. "Cikgu ade dengar korang ni pandai nyanyi tapi x nak tunjuk je kan?" kata cikgu Gary. Ha sudah macam,mane cikgu tau ni. "Eh, mane ade cikgu. Cikgu perasan je kot.. Ataupun cikgu salah dengar."kataku dengan confidentnya. "Saya x salah dengar pon. Saya sendiri yg dengar awak nyanyi. Sedap pulak tu. Sbb tu saya nak awak semua collab. Boleh?" kata cikgu Gary sambil merayu ke arahku dengan membuat puppy eyes. Aku x boleh lh orang buat puppy eyes ni. Cair tau x cair... "Erm... Oklah, tapi kitaorang kena bincang dulu.." kataku. "Oklh kalau macam tu. Awak boleh masuk kelas.." kata cikgu Gary. Ishh.. X pasal -pasal kitaorang kena collab. Aku hanya menunduk dan berlalu dari situ.
Di Kelas...
"weii..." kata Chaeyoung. "ermm" kataku dengan malas." Asal kau ikut Hoshi ngan The8?" tanya Chaeng(nama singkatan)."Ouh, cikgu Gary nak jumpa.." kataku sambil memikirkan cara untuk memberitahu mereka bahawa cikgu suruh kitaorang ngan Seventeen collab. "Kita kena..." belum sempat aku ingin bercakap cikgu yuju dah masuk kelas. "Kita kena ape?" tanya Chaeyoung. "Tak pe lh nnti aku cerita.." kataku sambil melihat cikgu yg sedang mengemaskan alatanya dengan rapi. "Bangun! Selamat tengah hari Yuju ssaem.." kata kami sekelas. "Selamat tengah hari mutid².Sila keluarkan buku sejarah dan buka muka surat 116.." kata Yuju ssaem. Aku pun membuka muka surat yg Yuju ssaem beritahu.
Skip...
"Terima kasih, murid².." kata Yuju ssaem. Kami mengemaskan segala alat tulis dan buku yg berada di atas meja. "Nae Yuju ssaem.."kata kami semua. " Jangan lupa buat homework yg saya suruh buat tadi nae?" kata Yuju ssaem.
"Tzuyu yah! Cepatlh cakap kat aku, apa yg kau nk cakap tadi.." kata Chaeyoung.. "Esok lh aku bgi tau kau sekali dengan unnies semua.. " kataku lalu keluar dari kelas.
Chaeyoung pov
Ishh! Tadi nak cakap sangat. Bila aku tanya bukan nak balas, main tinggalkan aku macam tu je.. Tak pe kau Tzuyu, esok aku palau kau. Aku pun terus keluar dari kelas untuk balik kerumah..
Mingyi pov
Aku kena goda Tzuyu dalammasa terdekat ni, tapi macam mana do? Nnti kalau aku x dapat jadikan Tzuyu yeochin aku, mesti member aku kata aku ni pengecut. Haish! Parah cam ni.
Tiba² aku ternampak sosok tubuh yg ingin aku jumpa. Aku terus pergi kearahnya.
"Tak balik lgi ke?" tanyaku. "Kau nampak aku ni dah balik ke? "kata Tzuyu sambil memerliku. Hadu.. Aku tau lh yg kau x blik lgi. "Esok, ajak member kau jumpa aku ngan member aku kat belakang sekolah.." kata Tzuyu. Aku memandangnya dengan pandangan pelik. "Jangan pandang aku macam nak telan aku.. Hadu kau ni.." kata Tzuyu sambil mengetuk kepalaku. "Hehe.." aku hanya tersengih sambil menunjukkan gigi taringku yg menggoda. "Meh aku hantar kau.." kataku kebetulan aku memang nak jemput dia. "Nak buat ape aku ikut kau.. Lgipon..." belum sempat dia menghabiskan kata- katanya telefonnya berdering..
Tzuyu pov
Hadu sape pulak call aku ni.. Aku pun cek telefonku dan itu ialah panggilan dari eommaku. Jangan kata dia x ambil aku sudah..
"Ne, yeobseyo?"
" Tzuyu.. mian eomma x boleh nak ambil kamu sbb eomma dekat office lgi. Tzuyu tumpang lh kawan Tzuyu dulu ne?"
"Tapi..."
"Mian, eomma x boleh.. Tzuyu balik dengan kawan Tzuyu nae? Eomma x balik kot sbb dekat office banyak kerja lgi ni.. Tzuyu tidur sorang ye?"
"Erm.. ne.. Hati hati eomma. Jangan kerja kuat sangat.."
"ne.. Annyeong.."
"Annyeong.."Aku pun memutuskan talian dengan muka sedih. "Sape tu?" tanya Mingyu. "kau sibuk pahal?" kataku sambil menjelingnya. "Eleh.. Aku tanya elok kan, yg kau marah aku pahal?" "Ha, boleh x kau naik dengan aku?" tanya Mingyu lgi. Terpaksa lh aku ikut Mingyu ni.."Hish yelaa.." jawabku dengan malas. "Nah, pakai helmet.." kata Mingyu sambil memakaikan ku helmet.
Beberapa minit kemudian, aku pun sampai di rumahku. Aku turun dari motornya. "Gumawo.." kataku. "X de hal lh.." kata Mingyu dengan bangganya. "dah lh, aku masuk dulu. Annyeong.." kataku sambil melambainya. "Annyeong, jumpa esok.." kata Mingyu dengan senyuman. Setelah Mingyu pergi, aku pun masuk kedalam rumahku lalu terus pergi kearah bilikku untuk berehat..
»BERSAMBUNG..«
Hai korang... Sorry author dah lama x update sbb author tengah periksa. Last minggu depan so, author ambil kesempatan ni untuk mengarang cerita lgi.. Mungkin minggu depan author update banyak lgi sbb waktu tu dah habis periksa.. Ok lh , thanks sudi baca ff author yg x seberapa ini.. Kalau ada typo tu maaf ye..Author nak tunjuk cover baru kat korang. Sorrykalau author selalu tukar cover. Hehe..
Annyeong.... Selamat menjawab peperiksaan yg periksa minggu ni atau minggu depan. Good luck untuk korang dan supaya korang dapat markah yg bagus..^^
And satu lgi minggu depan author akan buat english version ff 'CHEERLEADERS VS BASKETBALLS' punya sebab da orang request. So, kalau sape nak baca dipersilakan..
YOU ARE READING
Cheerleaders vs Basketballs »svtwice«
FanficKisah sekumpulan cheerleaders yg terdiri daripada 9 yeoja yg cantik yg sering dibuli oleh basketballers yg terdiri daripada 10 namja (author letak 10 sebab saja. Lagipun grup namja yg sebenarnya ada 13)yg sangat handsome. Mereka sering bergaduh sehi...