Tzuyu pov
Aku nak kata apa dengan dorang? Agak-agak dorang terkejut x? Aish, serabut lh.. Aku memikirkan benda ni sampai pukul 1 pagi tau. Kalau aku lmbat mmg hbis lh, dah lh eomma aku x de..
Keesokannya..
Beep.. Beep..(alarm Tzuyu untuk kali yg ke-100.( eceh..)
Aku mematikan alarmku daripada memekak. Aku ambil jam lalu..
" MWO?! 6.30?!" Aku terus berlari ke arah bilik air. Aku mengambil masa untuk bersiap dalam 10 minit. Sekolah aku start lgi 30 minit. Aku turun ke bawah, rambut aku ikat dengan keadaan kelam kabut. Kemudian, aku mengunci pintu dan memakai kasutku lalu terus berlari ke bus stop untuk ke sekolah.
Apabila bas sudah sampai, aku terus naik ke dalam bus lalu mencari tempat duduk. Ha! Tu pon tempat duduk. Lalu, aku pergi kearah tempat duduk yg kosong tadi lalu duduk diatasnya. Tiba-tiba aku terasa ada seseorang yg duduk di sebelahku. "Annyeong!" kata seseorang. Aku memaling kearah sebelahku dan itu ialah... MINGYU?! "omo! x de tempat lain ke kau nk duduk?" tanyaku pada Mingyu dengan malasnya. "x de.." jawabnya sambil senyum padaku.Aku hanya memutarkan mata kearah yg lain iaitu tingkap. "pandang lh sini.." kata Mingyu padaku. Ish.. aku x sukalh mamat ni. Boleh x dia pergi tempat lain. Sehari x kacau aku x boleh ke? "Aku x nak.. Dan jngan lupa lepas rehat, kumpul geng kau dekat belakang sekolah. Ade benda aku nak bincang.." kataku sambil melihat ke tingkap. "ne.." jawab Mingyu sambil tersenyum menampakkan giginya yg menggoda. 'Kau ingat aku melting? Jangan harap lh..' gumamku dalam hati.
»SKIP«
Author pov
Apabila Tzuyu sudah sampai di perkarangan sekolah, dia terus pergi berjumpa dengan Twice di tempat mereka selalu jumpa iaitu kantin. "Tzuyu!" jerit Jihyo apabila ternampak Tzuyu yg menghala kearah mereka. Tzuyu pun terus berlari kearah Twice. "oh, unnie.. Nanti lepas rehat kumpul dekat belakang sekolah tau. Tzuyu ada benda nk bincang." kata Tzuyu dengan risau. "ouh, ok.. Ada ape sebenarnya?" tanya Nayeon. "anniyo! Tak de pape pun. Tzuyu pergi dulu ne? Annyeong!" kata Tzuyu lalu ingin pergi ke kelasnya. "Annyeong!" jawab Twice sambil melambai kearah Tzuyu. Tzuyu hanya tersenyum lalu lambai kembali pada Twice.
»SEVENTEEN SITUASI«
"Korang.." panggil Mingyu pada Seventeen. "Ape?" tanya S.coups sambil menatap Mingyu dengan padangan pelik. "Tzuyu kata, dia nak jumpa kita semua lepas rehat kat belakang sekolah. Tah ape yg dia nak bincang. " kata Mingyu. "Tzuyu? Asal?" tanya Hoshi. "Mana lh tau pabo!" kata Jeonghan sambil memukul kepala Hoshi. "ya! Hyung. Sakit tau x?!" kata Hoshi sambil mengusap kepalanya yg sakit akibat dipukul oleh Jeonghan. "padan muka kau.." kata Vernon. "Ok, nnti kita kumpul. Jomlh masuk kelas, nnti lambat kena panggil disiplin kang. Aku x nak.." kata Wonwoo ketakutan. "lek ah, disiplin je kot.." kata Jun. "Disiplin je kot?! Yah! Aku tau lh yg kau pernah jumpa cikgu disiplin tu tiap hari, tapi jangan sampai kau bawak kitaorang pulak.."kata Woozi. "K, lh bye.." kata Mingyu sambil membawa The8 untuk ke kelas mereka.
Tzuyu pov
Cakap jelh macam tu. Kalau dia orang terkejut lantak lh.. Aku sedang menunggu mereka di belakang sekolah untuk cerita perkara sebenarnya pasal apa yg cikgu Gary suruh cakap. Beberapa minit menunggu mereka pun sampai..
"Asal lama sangat?"tanyaku pada mereka yg sedang kearah ku. "Oh,mian.. lama sangat sbb tadi kitaorang terjumpa lepastu dash alang² nak jumpa jalan lah sekali.
Ye idak?" kata Jungyeon. Mereka hanya mengangguk. "Ooo.." aku hanya beroh sahaja. "Cepatlh apa yg kau nak cakap?" Tanya S.coups. "Kalau aku cakap ni jangan terkejut sangat tau.." kataku.. Mereka memandang ku dengan pandangan heran. "Cikgu Gary kata nak suruh kita semis collab untuk hari guru nnti.." kataku.. Mereka memandangku x percaya. Tu lh , aku dah cakap..»BERSAMBUNG..«
YOU ARE READING
Cheerleaders vs Basketballs »svtwice«
FanficKisah sekumpulan cheerleaders yg terdiri daripada 9 yeoja yg cantik yg sering dibuli oleh basketballers yg terdiri daripada 10 namja (author letak 10 sebab saja. Lagipun grup namja yg sebenarnya ada 13)yg sangat handsome. Mereka sering bergaduh sehi...