Mingyu pov
"Klau kau lmbat lgi, jom teman aku.." kata mingyu.Tzuyu memandang aku pelik. "gi mana?" tanya Tzuyu pada ku. "gi kat gelanggang, jom!" jawabku smbil menariknya ke gelanggang sekolah.
Sampai di gelanggan ...
"kau teman aku boleh?" tanyaku padanya. "erm.."
Tzuyu pov
"erm.."aku sedang berfikir. Dia dh bawa aku kat sini baru tanya? Bolehlh, lgipon aku x nak balik lgi sbb x de orang pun kat rumah.. "boleh lh.." jawabku. "kau pandai main basket kan?"tanya Mingyu. "Aku? Of course aku pandai.." jawabku sambil smirk. "ok, klau macam tu.. jom main!" kata Mingyu lalu membaling bola padaku. Aku pun menyambut lalu terus bump dan berlari kearah basket. Aku melihat Mingyu yg terkejut dan menghala kearahku untuk merampas bola. Apabila aku mendribble bola tiba², Mingyu merampas bola dari aku. Aku pun mengejarnya untuk merampas balik bola dan aku berada di depannya...
Sewaktu ingin merampas bola tersebut, aku betul² ada kat depan dia dan dia pun berpusing. Aku rasa nak terjatuh apabila dia melarikan bola tersebut dan akan menyentuh muka bumi sebentar lagi. Aku menutup mata dengan rapat takut terjatuh. Tiba-tiba.....
.
.
.Grap..
.
.
.
Aku terasa seperti seseorang sedang memelukku. Aku membuka mata dan....
orang yg peluk aku ialah...
.
.MINGYU?!
Aku terkejut. Muka aku dan dia hanya tinggal beberapa inci je lagi..Aku berdehem supaya dia melepaskanku. Dia tersedar akan kelakuannya dan melepaskan pelukannya dari aku. Selepas kejadian tdi aku dan Mingyu jadi kekok. Telefonku berbunyi dan aku terus mengangkat telefon. "tzuyu yaa.. kamu dah sampai rumah ke?"-eomma Tzuyu.
"eoh,anni.. Tzuyu belum balik lgi.. waeyo eomma?"-Tzuyu
"emm.. sebenarnya appa ngan eomma balik lmbat harini. Klau kamu dh nak balik hati² ye.. Eomma ada simpan lauk dalam peti ais nnti panaskan balik je klau Tzuyu nak makan nae?"-eomma Tzuyu
"nae, eomma. Annyeong!Hati-hati eomma .."-Tzuyu.
Aku menutup telefonku apabila sudah berhubung dengan eomma. Mingyu melihatku dengan tanda tanya. 'asal dengan dia ni?' tanyaku dlm hati. "eomma kau marah ke, sbb kau x balik lgi?" tanya Mingyu. "anni.. eomma aku kata diorang balik lambat.." kataku dengan tidak bermaya. "kau kenapa buat muka macam tu? Jangan muncung² bibir tu nnti aku cium nak?" kata Mingyu sambil senyum kearahku. Aku memandangnya dengan jijik smbil menjauhkan badanku dari dia. "eerr.. " aku tak terkata." Kau lambat lgi ke practice? Jap lgi aku nak pergi kedai." tanyaku padanya. "klau kau nak balik aku boleh hantar nnti. Oh ye kau nak pergi kedai kan? Jom!" Mingyu terus menarik tangan ku supaya aku ikutnya. Dia naik keatas motornya dan pakaikan helmet pada dirinya. Aku? aku diri je kat sini.. "asal kau x naik? oh, pkai helmet ni. Meh aku pakaikan untuk kau.." Mingyu pun menyarungkan helmetnya padaku. Wajahnya boleh tahan dekat dengan membuatkan jantung ku berdegup laju. "ok, dah siap! Jom naik.." Mingyu menyuruh aku duduk di belakang. Aku pun naik je lh kat belakang dia. Waktu aku nak pegang pemegang belakang motor, Mingyu terus pecut dan membuatkan aku terkejut lalu terpeluknya. Aku nak lepaskan pelukan tu tapi,"Jangan lepas, nnti aku pecut kau jatuh, aku yg kena marah dengan eomma dan appa kau.. Kalau kau x nak jatuh baik kau peluk kuat-kuat.." kata Mingyu. Aku pun menurut kata-katanya.
Beberapa minit kemudian, kami pun sampai di kedai. Aku membuka helmet dan terus masuk ke kedai untuk beli makanan ringan dan coklat. Mingyu? Tak tahu lah, yg penting aku ada makanan sementara tunggu eomma ngan appa balik nnti. Bila aku dh siap memilih, aku pergi ke counter untuk bayar makananku. Tiba-tiba ada orang letak air dekat tempat aku. "bayar sekali.." kata orang rersebut. Bila aku toleh belakang rupanya Mingyu. "banyak beli.." katanya. Macam perli je? Mingyu pun bayar. "Gumawo, sbb tolong bayarkan.." aku mengucap terima kasih padanya. Diaganya senyum dan cakap, "sama-sama.." jawabnya. Lepas dh beli barang, Mingyu pun hantar aku balik.
"Terima kasih sbb hantar aku balik dan terima kasih sekali lgi sbb bayarkan aku punya makanan.." kataku sambil senyum pada dia. "anniyo, gwencanha.." jawabnya. "aku pergi dulu.." dia pun terus pergi daripada rumahku. Aku menghembus nafas lega. "haih, penatnya..." keluhku lalu aku pun masuk ke rumah untuk berehat...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.»BERSAMBUNG«
Saya minta maaf sbb lambat update,sebenarnya dh save tpi lupa nak publish. Harap korang suka^^ Maaf kalau ada typo.. Annyeong!
YOU ARE READING
Cheerleaders vs Basketballs »svtwice«
FanficKisah sekumpulan cheerleaders yg terdiri daripada 9 yeoja yg cantik yg sering dibuli oleh basketballers yg terdiri daripada 10 namja (author letak 10 sebab saja. Lagipun grup namja yg sebenarnya ada 13)yg sangat handsome. Mereka sering bergaduh sehi...