-Nebeski, već sam to pomenula, postoje. Među nama su.- govori Agale a ja se refleksno naginjem ka njoj.
-Objasnite. -zahtevam jer ona ne namerava da nastavi.
-Zbog sigurnosti i privatnosti i ko zna još kojih ,samo njima poznatih ,razloga ne predstavljaju se javno svojim Nebsekim statusom. -
I dalje mi nije jasno.
-Oni žive kao...-počinje a onda zastaje i ispravlja se -Oni su Priznati. -
-Molim? - kažem mršteći se od koncentracije a ona uzdiše.
-Predstavljaju se kao Priznati, žive među njima, sa njima. Sa nama, narodom, kao jedni od nas. Idu na Vaspitanje, Obrazovanje, polažu Orijentaciju, traže poslove . . .I sve ostalo kako mi živimo. -
Dobro. Valjda.
Idemo dalje.
-Ti radiš za njih? Lično? -
-Pa,recimo da je tako.-odgovara pomalo nesigurno, kunem se da baca jedan brzi pogled na Fraka ne-robotskog robota koji se sada igra sa kontrolorom na njegovoj podlaktici.
-Poznaješ ih?-
-Ne. Ne baš. -
-Kako misliš 'ne'?- insistiram iako ne izgleda kao da će da odgovori.
I ćuti, okrećući glavu malo u stranu, izgleda kao da gleda negde preko mog ramena, možda u vrata.
-Agale?-
Uzdiše.
-Oni mi, samo pretpostavljam, brišu deo pamćenja. -govori naizgled mirno ,ali uhvatim još jedan pogled koji baca na robota.
Refleksno se ispravljam, nesigurna da li bih trebala da počnem da bežim ili ne.
-Ne. -Agalin glas me skoro prepadne- Mislim. . .Nije baš tako. . .Teško je objasniti, ali nije tako. -
-Nego kako je onda? -
-Zabranjeno mi je da pričam o njima. -
Ne razumem.
"Zar je toliko bitno? "-pitam samu sebe
Da.Jeste.
-Mislim, malopre si mi pričala o njima. Mogla si. -
Klima glavom, a onda odmahne brzo.
-Možeš li da mi objasniš? -
-Probaću. U redu?-popušta.
Klimam glavom i sačekam dok pređe rukama preko lica uzdisuci duboko. Izgleda kao da pokušava sabrati misli.
-Mogu da pričam o Nebeskima. Kao celini. Zajednici tojest Klasi.-
Ćutim naslanjajući se rukama na kolena jer bih pala koliko sam se nagnula napred.
-Ne mogu da pričam, na primer, o. . .-zastaje naglo, prebledela u sekundi ,pogled kao da joj se izgubi ko zna gde pre nego što se upire u plafon a onda u mene. Izgleda kao da se guši, ili davi dok preplašeno zuri u mene, kroz mene. Ali ne mrda, osim što otvara i zatvara usta, iako primećujem da su joj i šake kojima stiska ivicu stola potpuno bele.
Bukvalno ne može da priča o njima, shvatam.
-Agale? Čuješ li me?U redu, shvatila sam.-
Takođe sam shvatila da ovo nije prvi put da vidim tu 'zabranu' na delu.
Za to vreme ,dok ja razmišljam o onoj sceni na mojoj Kontroli i kako bi ona mogla biti povezana sa Nebeskima , Agale se pribere i sada mi se nasmeje potpuno opušteno, kao da se ništa nije desilo.
YOU ARE READING
Aetera : Ja, Nebeska
Science Fiction**** 'Ja, Nebeska' je druga (i glavna) knjiga trilogije 'Aetera' . *** Kiti Samers (Nepriznata) nikada nije bila previše zadovoljna svojim položajem u Skaju zbog kojeg nije mogla dobiti više obrazovanje za kojim je njena nezasita glad za znanjem če...