-"Večni i odani."-odgovaram na Kirsenino pitanje zvučeci sama sebi nezainteresovano.
-A onda?-
Uzdišem jer sam očito potpuno nezainteresovana za ovo pre nego što izrecitujem:
-Prilaze jedan po jedan. Na moto Grejevih moj odgovor zavisi od toga iz koje su države. -Zastajem. Jer mi se upravo u glavi oblikuje jedno saznanje zbog kojeg iznova počinjem da panicim.
-Uopšte o tome nisam razmišljala! -lupam samu sebe po čelu, zbog Čega Kirsen polu zabrinuto diže pogled sa knjige koju je do sad čitala.
-O čemu? -pita zbunjeno.
-O tome da nemam predstavu kako bilo koji od Predstavnika izgleda.-govorim malodušno sada potpuno uverena u to da ću da uprskam.
-Oh.-uzdiše ona potpuno mirno -Da,stvarno. -
Upućujem joj jedan veoma rečiti pogled. Ništa novo ne vidi u njemu sigurna sam.
-Kiti .- spušta knjigu na sto pa mi se nasmeje blago.-Ne budi toliko nesigurna. Ti si Nebeska, ne zaboravi, i niko ti neće a i ne može uskratiti bilo koje pravo. Sve i da apsolutno sve pogrešno uradiš. -
"To me je utešilo. " -mislim, a sigurno i moj izraz lica govori isto što ona primeti.
-Ali nećeš pogrešiti. Znam.-dodaje -Plus, Ender i ja ćemo ti svakako pomoći pri prepoznavanju Predstavnika. -
Klimam glavom neubedljivo a onda uzdišem opet. Odlučno sama sebi govorim kako ću sve upropastiti samo u slučaju ako panicim, što je trenutno slučaj.
-Hajdemo ovako.-govori Kirsen kad ponavljam sebi to još jednom, ustajući -Dođi. -
Zaobilazi sto i dolazi do sredine prostorije, neobično mirnog i uspravnog držanja zbog kojeg izgleda mnogo ozbiljnije nego inače.
Prilazim joj nesigurno zastajući korak ispred nje, nisam sigurna šta je smislila i šta očekuje od mene.
-Speland. -kaže, a dok se ja saberem i shvatim šta trebam da uradim tojest kako da joj odgovorim ona već klima glavom kratko i zvanično iako joj nekako polazi za rukom da pri tome izgleda i dostojanstveno i ljupko.
-Moć, napredak, mir.-govori jednako zvaničnim i ljupkim tonom.
Ispravljam leđa, shvatajući šta radi te pokušam da imitiram njeno klimanje glavom od malopre.
-Izdrži i produži. -govorim pa zadržavam dah čekajući njenu reakciju.
Ona se nasmeje široko i meni lakne istog trenutka.
-Razumeš li značaj takvog pozdrava? -čuje se iza nas Enderov glas i ja se okrećem ka njemu najviše zbog iznenađenja.-Imam teoriju o tome .-odgovaram odmah pa brzo dodajem: -Dobar dan.-
-Dobar dan.- ponavlja klimajući glavom. -Dakle, teorija? -
Bacam kratki pogled nazad ka Kirsen, koja mi klimne glavom i nasmeje se ohrabrujući me pre nego što počnem.
-Prvo ide zajednički pozdrav kojim objavljujemo da smo jedinstvo. -zastajem čekajući njegovu reakciju ali mi on samo pokazuje da nastavim.
-Potom slede još dva .Nebeski predstavljaju sebe i Skaj a predstavnici zajedničkim pozdravom ostale države. -ponovo zastajem pre nego što iznesem svoje mišljenje- Po meni je to nekako. ..podredjivacki. Nebeski,i Skaj, su jedno. Očigledno važniji . A ostale četiri države,zajedno, samo savetnici. -
-Zapravo tako i jeste. -govori Kirsen- Ipak je poslednja reč naša. -
-Razumela si to odlično. Nastavi.- govori mi Ender.
YOU ARE READING
Aetera : Ja, Nebeska
Science Fiction**** 'Ja, Nebeska' je druga (i glavna) knjiga trilogije 'Aetera' . *** Kiti Samers (Nepriznata) nikada nije bila previše zadovoljna svojim položajem u Skaju zbog kojeg nije mogla dobiti više obrazovanje za kojim je njena nezasita glad za znanjem če...