Chapter 8

31 8 0
                                    

Setelah beberapa minit sudah berlalu, kami pun sampai ke tapak perkhemahan itu.

"Okay semua murid dan guru-guru lain dah boleh turun tapi sebelum turun murid-murid dikehendaki beratur dahulu sebelum turun."kata Cikgu Jiyoon mengarah.

"Hyena dah boleh bangun dah sampai tapak perkhemahan." kata Chanyeol kepada aku.

"Dah sampai dah ke?"tanya aku kepada Chanyeol.

"Hyena ada bawa khemah tak?" tanya Chanyeol kepada aku.

"Ada tapi Oppa Kai dan Oppa Chen yang pakai khemah tu." kata aku kepada Chanyeol.

"Habis tu Hyena ni nak tidur macam mana?"tanya Chanyeol kepada aku.

"Mestilah dia tidur dengan Oppa Kai dan Oppa Chen. Kongsi khemah dia orang."kata Hyera kepada Chanyeol.

"Eh diam lah menyampuk je kerja. Dah tak ada kerja lain lah tu. Ambil senang."kata Sehun kepada Hyera.

"Kau ni kan pandai je mengata orang menyampuk lah apa lah tapi kau tu lagi teruk. Kurang ajar sangat cakap dengan orang tua pun tinggikan suara. Kurang ajar betul lah budak ni."kata Baekhyun kepada Sehun.

"Ya memang betul tak boleh lawan cakap orang tua yang berumur 80 tahun macam dia ni."kata Lay kepada Sehun.

"Korang tak baik mengusik si Hyera tu tau. Nanti dia menangis baru tahu. Padan muka korang." kata D.O kepada mereka.

Mereka pun turun dari bas dan tinggal aku dan Chanyeol saja di dalam bas waktu itu.

"Hyena nak tidur dengan siapa nanti?"tanya Chanyeol kepada aku.

"Oppa Kai dan Oppa Chen suruh Hyena pergi tidur dengan Oppa Sehun sekali nanti."kata aku kepada Chanyeol sambil turun dari bas dan Chanyeol memegang tanganku.

"Jangan pergi tidur dengan si Oppa Sehun tu nanti dia buat benda tak baik dekat Hyena." kata Chanyeol kepada aku.

Kami pun terus berjalan hingga ke tapak perkhemahan yang sebenarnya iaitu di atas bukit.

"Tapi Hyena tak larat nak panjat bukit ni."kata aku kepada Chanyeol.

"Tak apa nanti Oppa Luhan bawa Hyena sampai ke atas."kata Luhan kepada aku.

"Tak apa lah Hyena boleh jalan tapi seorang mesti pegang tangan Hyena takut Hyena jatuh bawah."kata aku kepada Luhan.

"Okay Oppa Luhan akan pegang tangan Hyena. Naik perlahan-lahan tau nanti Hyena jatuh susah pula."kata Luhan kepada aku lalu memegang tangan aku.

"Pegang Hyena kuat-kuat."kata aku kepada Luhan.

Aku dan Luhan pun terus terus mendaki bukit sambil Luhan memegang tanganku.

"Tengoklah si Unnie Hyena tu over betul, demam sedikit pun perlu juga mendaki bukit si Oppa Luhan tu pegang tangan dia. Rasa cantik sangat."kata Hyerin kepada Hana.

"Tak baik mengata orang tau. Memanglah si Oppa Luhan tu perlu pegang tangan dia sebab dia tu kan tengah demam lagi kalau nanti dia jatuh kita berdua juga yang susah bawah ni."kata Hana kepada Hyerin.

Setelah kami mendaki bukit, kami pun telah sampai di tapak perkhemahan itu.

"Mana khemah Hyena? Oppa Suho boleh tolong pasangkan." kata Suho kepada aku.

"Oppa Kai dan Oppa Chen yang pakai khemah Hyena. Dia orang tu terlupa nak bawa khemah." kata aku kepada Suho.

"Hyena mesti pergi tidur khemah Oppa Sehun kan?"tanya Suho kepada aku.

"Tak ada lah Hyena baru je tukar. Hyena akan pergi tidur satu khemah dengan Oppa Chanyeol." kata aku kepada Suho.

"Siapa yang tak ada pasangan dapat Hyera tidur satu khemah dengan dia?"tanya Hyera kepada Suho tetapi memandang ke arah lain seolah-olah bertanya kepada dia nya sendiri.

Exo Love Cyan RoseWhere stories live. Discover now