Chapter 9

30 8 1
                                    

Pagi hari jadi aku sangatlah meriah dengan kehadiran banyak artis yang popular antaranya adalah Exo, Apink, Bts, Sistar, Big bang, Twice dan banyak lagi.

"Meriah betul parti hari jadi kau ni Hyena. Kau jangan lupa pula datang parti hari jadi aku tau. Apa-apa pun aku suka dengan parti hari jadi kau sebab kau hias rumah kau ni dengan begitu kreatif dan cantik."kata Bora kepada aku.

"Thank you Bora. Aku tak akan lupa datang parti hari jadi kau tu."kata aku kepada Bora.

"Okay baguslah kalau macam tu. Aku nak makan dulu nanti jumpa lagi."kata Bora kepada aku lalu pergi ke meja untuk menikmati hidangan yang telah aku sediakan itu.

"Ni hadiah untuk Noona Hyena. Selamat hari jadi."kata Jungkook kepada aku sambil memberi sebuah kotak yang dihias begitu cantik.

"Lah comelnya thank you sangat Jungkook. Noona suka tengok kotak ni comel."kata aku kepada Jungkook sambil melihat kotak dengan teliti.

"Nah ni hadiah untuk Hyena kesayangan Oppa Suho ni."kata Suho kepada aku sambil menghulur sebuah kotak yang dihias penuh dengan manik yang berkilau dan berwarna-warni.

"Ehh Hyena ni belum kena lagi dengan Unnie Hyera kalau dia kenal Unnie Hyera baru dia tahu. Mesra sangat dengan Oppa Suho tu nanti kalau Unnie Hyera cucuk dia pakai pisau sampai dia mati. Baru dia tahu. Geramnya."kata Hyera kepada Hana sambil menggengam penumbuk.

"La geramnya. Sabar ye Unnie Hyera."kata Hana kepada Hyera.

"Dia tengah sabar lah tu kalau tak dah lama dah dia pergi sana bunuh Hyena tu tau."kata Hyerin kepada Hana.

"Eh diamlah sibuk je. Orang bercakap dengan Unnie Hyera bukannya dengan awak."kata Hana kepada Hyerin.

"Sama lah dia ni dengan Sehun tu asyik menyampuk je."kata Baekhyun kepada mereka yang datang secara tiba-tiba.

Sehun yang dengar perbualan Baekhyun yang bercakap tentang dia pun datang lalu memegang bahu Baekhyun dari belakang.

"Hui terkejut orang. Lain kali kata lah hai ke hello ke ni tak main pegang-pegang dari belakang pula dia."kata Baekhyun kepada Sehun.

"Sorry lah. Dah jom kita pergi makan Sehun dah lapar dah ni." kata Sehun kepada Baekhyun lalu menarik tangannya menuju ke meja makanan terhidang.

"Hari ni hari yang sangat istimewa kerana hari ni adalah hari jadi saya dan ahli Mg yang lain akan buat fashion show. Jom tengok dan undi siapa pakai baju gaun paling cantik."kata aku kepada mereka.

Fashion show itu dimulakan oleh Hyera dengan memakai baju lengan panjang berwarna merah. Hyerin pula menjadi orang yang kedua memakai baju seperti Hyera juga. Aku menjadi orang yang ketiga dengan memakai baju tidak berlengan berwarna emas dan yang terakhir ialah Hana. Dia memakai baju lengan pendek berwarna merah jambu.

"Okay sekarang kertas dan pen diedarkan seorang akan dapat satu. Di situ tulis nama siapa yang korang pilih sebagai pemenang baju yang paling cantik sekali di mata."kata aku kepada mereka.

Jadi semua tetamu pun letak kertas itu ke dalam bekas yang tersedia. Hyera pun mengira undian itu dan mengumumkan nama pemenang Fasion Show itu.

"Saya dah kira semua undian itu dan pemenangnya adalah Hyena."kata Hyera kepada mereka dengan muka yang sangat menyampah dan juga meluat.

Selepas sesi Fashion show itu tamat, sesi bergambar pula bermula.

"Nah hadiah untuk Hyena harap Hyena dapat mempertimbang hadiah ni. Walaupun oppa tahu hadiah ni murah."kata Luhan kepada aku.

"Lain kali tak payah bawa hadiah lah susahkan oppa je. Kesian oppa."kata aku kepada Luhan.

Exo Love Cyan RoseWhere stories live. Discover now