Chapter 7

31 8 0
                                    

"Jom kita pergi sekolah saeng dah siap dah."kata aku kepada Kai.

"Bukan hari ini kita pergi kem tu ke?"tanya Kai kepada aku.

"Memanglah tapi kita kena pergi sekolah dulu sebelum pergi kem tu. Dah lah kem tu dalam hutan tak akan lah cikgu bertugas nak suruh kita pergi situ sendirian." kata aku kepada Kai.

"Mana ada bersendirian. Kita ni bertiga jadi bolehlah pergi. Tak berbahaya pun."kata Kai kepada aku.

"Tetap juga tu berbahaya and one more thing tadi Oppa Kai baru je cakap kita ni bertiga. Mana lagi sorang?"tanya aku kepada Kai.

"Unnie Krystal ikut sekali."kata aku kepada Kai sebelum Kai sempat menjawab soalan aku itu tadi.

"Bukan Oppa Chen yang ikut kita pergi sekolah sekali. Hari ni dia tak bertugas so dia ikut kita sekali je."kata Kai kepada aku.

Kami pun sampai ke sekolah tepat pada masanya.

"Ha. Saeng lupa nak tanya tadi. Oppa Kai dan Oppa Chen ada tak bawa khemah sendiri?"tanya aku kepada mereka.

"Perlu bawa juga ke?"tanya Kai kepada aku.

"Hai Hyena you look so ugly today and one more thing that is you don't think that many boy like you because that is wrong. They is wrong and you is wrong." kata Chorong kepada aku.

Lalu dia dan ahli apink yang lain pun pergi dari situ sambil ketawa terbahak-bahak sekali.

"Apa yang Chorong cakap?" tanya Bora kepada aku.

"Pergilah. Jangan masuk campur. "kata aku kepada Bora.

"Good morning Hyena, Hyung Kai dan Hyung Chen."kata Sehun kepada kami.

Lalu kami pun menaiki tangga A sambil berbual-berbual tentang kem itu.

"Apa kata saeng kongsi tidur semasa perkhemahan itu dengan Oppa Sehun ya."kata Kai kepada aku.

Apabila aku terkejut mendengar apa yang dikatakan oleh Kai aku pun terjatuh di atas tangga an kaki aku pun terseliuh. Aku disambut dari belakang oleh Sehun. Sehun pun melihat mata aku dan bibirku. Aku pun terus menolak Sehun ke belakang.

"Ouch sakit ye kaki."kata aku kepada mereka.

"Kaki Hyena ok tak?"tanya Sehun kepada aku.

"Okay. Dia cuma terseliuh sikit je. Tak apa Hyena masih boleh jalan."kata aku kepada mereka.

Aku pun berdiri tanpa ragu-ragu. Selepas itu aku pun terjatuh semula.

"Hyena lebih baik Hyena pegang tangan oppa supaya nanti oppa bawa Hyena jalan perlahan-lahan. Okay."kata Sehun kepada aku.

Tanpa memikirkan apa-apa aku pun mencapai tangan Sehun lalu dia menarikku.

"Okay pegang kuat tau."kata Sehun kepada aku.

"Hyena masih dapat jalan tapi perlahan-lahan tau."kata Kai kepada aku.

"And by the way, boleh tak Hyena tidur satu khemah dengan Oppa Sehun? Oppa harap boleh."kata Kai kepada aku.

"Boleh. Hyena tak kesah."kata aku kepada Kai.

"Kita akan pergi ke kem itu tak lama lagi jadi cikgu harap korang dah sediakan semua keperluan untuk di sana nanti. Alat yang paling penting ialah lampu suluh dan khemah. Di sana nanti jangan pergi ke tempat yang terlalu jauh. Is all that clear?" kata Cikgu Jiyoon kepada kami.

"Semua clear Cikgu Jiyoon. Kami semua faham arahan cikgu."kata salah seorang pengawas kepada Cikgu Jiyoon.

"Macam mana yang lain faham?" tanya Cikgu Jiyoon kepada kami semua.

Exo Love Cyan RoseWhere stories live. Discover now